جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بهینه سازی (سئو)

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

بهینه سازی (سئو)

۱,۸۲۴ بازديد

2- خصوصیت‌های اینترنت نرم افزار‌های پیشرونده (PWA)
ابزار Lighthouse کروم، برگه را برای راهبرد‌های اینترنت نرم افزار‌های پیشرونده بازنگری می نماید و مشتمل بر اصول و راهبرد‌های پباده سازی گوگل میباشد. این فرمان بایستی سبب ساز به تجربه کاربری خوشایند همانند نرم افزار‌های گوشی مستقر (native) شود. این بخش مورد ها پیروز، ناموفق و مورد‌های مایحتاج برای باز‌بینی به طور دستی را نشان می دهد. بعضا از فاکتورهای باز‌بینی گردیده برای PWA مشتمل بر سرعت لود در اتصال 3G، بار گذاری محتوا در viewport (پنجره‌ای که در آن سایت مشاهده می گردد)، به کارگیری از HTTPS و ریدایرکت HTTP به HTTPS میباشند.

سئو در مشهد



3- قابلیت و امکان دسترسی (Accessibility)
بخش دسترسی دربرگیرنده آزمایش‌هایی برای ارزیابی قابلیت و امکان قرائت ورقه و بقیه تکنولوژی‌های پشتیبانی برای فعالیت کردن صحیح در ورقه میباشد. به عنوان مثال، به کار گیری از خصوصیت‌ها به وسیله عنصرها، شایسته ترین طرز‌های ARIA، اسم‌های قابل تشخیص موادتشکیل دهنده و غیره میباشد.







در بخش قابلیت و امکان دسترسی مطمئن میشوید که نرم افزار شما به وسیله بخش اعظمی از یوزرها تا حد قابلیت قابل استعمال میباشد. به آن معنی که زمان‌هایی را برای بهبود وبسایت شما ارائه می دهد. تحت عنوان مثال مشتمل بر ارائه متادیتا کافی برای خوانند‌گان کاغذ اکران از پاراگراف خصوصیت‌های ARIA ‌باشد. ساختار محتوای شما می بایست این خصوصیت‌ها را در حیث بگیرد و مطمئن گردید که از عنصرها معنایی قابل قبولی استعمال می کنید، تصاویر شما بایستی خصوصیت‌های alt مطلوب داشته باشد و غیره. این قابلیت و امکان دسترسی این مورد ها را به نیکی بیان می کند. از آن‌جا که همگی خصوصیت‌های دسترسی نمی‌تواند به طور خودکار آزمایش کرد، سفارش میشود گزینه‌های موردنیاز را به طور دستی بازبینی فرمائید.

4- شایسته ترین طریق‌ها (Best practices)
در‌این بخش بعضا سفارش‌ها برای امروزی‌سازی برگه و اجتناب از خطاها احتمالی سعی را بازنگری خواهد کرد و نتیجه ها را در بخش Best practices نشان میدهد. مثلا یاد مخفی (cache) نرم افزار، به کار گیری از HTTPS و غیره. این بخش دربرگیرنده لیست آزمایش‌های چیره و ناموفق میباشد.







5- بهینه سازی (سئو)
seo خصوصیت جدیدی میباشد که در Lighthouse کروم طولانی تر شده‌است. باصرفه‌سازی موتور کاوش برای هر تارنما مهم میباشد تا اطمنیان نتایج شود که موتورهای جستجویی مانند گوگل و بینگ میتوانند وب سایت را ایندکس نمایند و در نتیجه ها کاوش نشان دهند. این بخش وبسایت متبوع را برای تعریف متا، تگ‌های alt، تیتر برگه، تگ canonical و تلفن همراه از صمیم قلب بودن وبسایت و امکان ایندکس کاغذ باز‌بینی خواهد کرد.







مشاهده گزارش (Lighthouse Report Viewer)
می توانید گزارش باز بینی‌های دانلود گردیده را با به کار گیری از Notepad یا این که TextEdit ببینید. البته محتوا به فرمت قابل خواندنی که میتوانید در ابزار Chrome developer ملاحظه کنید، وجود ندارد. برای تلاوت محتوای گزارش، نیاز به یک report viewer دارید. به این ترتیب بایستی به برگه Lighthouse report viewer بروید.







گزارش دانلود گردیده از کروم را بکشید و رها فرمائید (Drag and drop). این گزارش در کروم به به عبارتی فرمت مشابهی که در ابزار developer بوده را مشاهده خواهید کرد.







پلاگین Lighthouse کروم
کروم همینطور دارنده پلاگین lighthouse مستقل برای انجام بازنگری وب سایت است. این پلاگین اصولا به عبارتی ابزار ترکیب گردیده در ابزار developer مرورگر کروم میباشد. به این ترتیب در‌حالتی که نمیخواهید از ابزار developer به کارگیری فرمایید، میتوانید از این پلاگین استعمال نمائید.

می توانید به دکان اینترنت کروم رفته و پلاگین Lighthouse بر روی مرورگر کروم خویش نصب نمائید. بعداز نصب، آیکون lighthouse در کنار نوار نشانی کروم طولانی تر خواهد شد. بر روی Options کلیک فرمایید تا گونه‌بندی متبوع خویش را برای بازبینی تعیین فرمایید و آن گاه بر روی دکمه Generate report کلیک نمایید.







گزارش باز‌نگری سایت در یک پنجره نو بعداز اتمام باز‌بینی گشوده خواهد شد.



صحبت انتها
فعلا دیگر نیازی ندارید که از ابزارهای مختلف برای باز بینی همت تارنما خویش به کارگیری نمائید. ابزار Lighthouse کروم این قابلیت و امکان را تولید نموده است تا وب سایت خویش را در بخش developer tools مرورگر تماما باز بینی فرمایید. این ابزار آیتم خیر برای بسط دهندگان و مالکان سایت میباشد تا باز بینی نمایند و اقداماتی را برای بهبود تارنما خویش انجام دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.