یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آیا می‌توان چند صفحه دیرین را با ری دایرکت 301 به یک برگه با کیفیت‌تر تبدیل کرد

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

آیا می‌توان چند صفحه دیرین را با ری دایرکت 301 به یک برگه با کیفیت‌تر تبدیل کرد

۱,۸۷۳ بازديد
آیا
می‌توان چند صفحه دیرین را با ری دایرکت 301 به یک برگه با کیفیت‌تر تبدیل کرد؟ آری . گاهی اوقات محتوای تارنما به روز رسانی نشده و شما با صفحات متعددی روبه رو خواهید شد که اساساً در گوگل اضافی محسوب می گردند . در سال 2018، گاهی اوقات این دسته محتوا سبب ساز تنزل دورازشوخی رتبه شما در گوگل میشود . شما می‌توانید گزیده یا تمام محتوای قدیمی خود را برای همیشه به صفحه ها تازه ری دایرکت نمایید . ولی این صفحه ها بایستی از نظر کلمه ها کلیدی مهم، شانس بهتری برای رتبه بندی در گوگل داشته باشند . گوگل به کارگیری از ری دایرکت های سمت سرور را که برای این انگیزه مناسب‌ترند پیشنهاد می‌کند . موادسازنده لینک کانونیکال جمله این ری دایرکت ها می باشند . شما همچنین بایستی این ری دایرکت ها را در پوشه htaccess خویش مراقبت نمائید . ری دایرکت کردن چندین کاغذ دیرین به یک صفحه نو در صورتی عملی خواهد بود که اطلاعاتی که بر پایه متن ساخت شده‌اند، به ویژه عبارت‌های اساسی قضیه نظر در برگه تازه ذکر و برجسته گردیده باشند .

سئو در مشهد

ریدایرکت
301 برای محافظت سکو گوگل


تجربه شخصی من و آنچه از گفته‌های کارمندان گوگل برداشت کرده‌ام نشان می‌دهد که ری دایرکت 301 معمولاً تا وقتی مستمر خواهد بود که گوگل مجدداً در لینک‌ها بخزد . به این ترتیب این ری دایرکت ها را می‌توان بعداً نیز تغییر و تحول داد . اگر‌چه می دانیم که ری دایرکت های 302 موقتا هستند، ولی گوگل و بینگ استفاده از آنها را سفارش می‌کند . من معمولاً از ری دایرکت های 301 به کار گیری می کنم و طی یک سری سال اخیر بارها آنان را تغییر داده‌ام و ولی به مشکلی نیز برنخورده‌ام .

آیا
هنگام به کار گیری از ری دایرکت های 301، می بایست صفحات یکسان باشند؟ تجربه شخصی من نشان می‌دهد که یکسان بودن این صفحه ها ضرورتی ندارد . با این حالا پیشنهاد می کنیم که یوزرها ری دایرکت و Googlebot، تا جایی که ممکن است، از صفحه های هم اندازه و یکسان به کارگیری کنند . گوگل روز به روز اکثر بر این راهبرد خود اصرار می‌کند . جان مولر نیز به طراوت در پست توئیتر خویش گفته است: " به کار گیری از ری دایرکت 301 برای رفع خطای 404 وقتی معنادار خواهد بود که هرلینک را به یک url ری دایرکت فرمایید . در غیر این فیس گوگل آن را به عنوان خطای قابل انعطاف افزاری 404 تلقی و با آن بازخورد خواهد کرد" . طبق یک قاعده کلی در حالتی که می‌خواهید بیشترین استفاده را از هر ری دایرکت ببرید، بایستی قوانینی را مهیا کنید که کاربر به محض کلیک بر روی لینک، به محتوای مورد لحاظ خود دست یابد . اینجانب اکثر اوقات url های سابق را به یک url جدید ری دایرکت می کنم . البته این لینک‌ها می بایست حاوی مطالب مرتبط بوده و هماهنگ با خواسته‌های یوزرها باشند . قاعده کلی در این رابطه این است که داده ها و کلمه ها اصلی کاغذ دیرین را در نسخه برداری کاغذ جدید نیز به کار بریم .
امروزه بیشتر افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی وب سایت عمل می کنند به توان ری دایرکت واقف می‌باشند . آن‌ها همینطور می‌دانند که با استفاده درست از ری دایرکت 301 می توانند ری دایرکت های کاملاً بی ربط را هم برای مدتی طولانی به اولی برگه از نتایج جست و جوی گوگل منتقل کند . گوگل در سال 2018 در مورد پیشگیری از این نوع ویرایش ها، همت بهتری داشته هست .

آیا
می‌توان با ری دایرکت، جریمه گوگل را به دامین تازه منتقل کرد؟ این کار اساساً قابلیت و امکان پذیر می باشد . با این حالا عملکرد فرمائید هر دامینی که به سایت کلیدی ری دایرکت میکنید را با توجه تحلیل کنید، چون قطعاً دوست ندارید سایت فعلی‌تان را با یک لینک و پیوند مخرب به وب سایت اولیه‌تان ری دایرکت فرمایید . توصیه میکنیم که آن فایل‌ها را در سایت منشا کنار بگذارید و بعد در اینترنت تارنما خود به فایل disavow اضافه کنید . در این جا یک نمونه می‌زنیم، فرض فرمایید صاحب و مالک دو وبسایت میباشید و یکی از آنها جریمه شده یا از طرف گروه اینترنت اسپم به چهره دستی جریمه شده‌اند . نباید تصور فرمائید که با ری دایرکت کردن یک دامین به دامین دیگر، جریمه از شما برداشته میشود . در صورتی‌که میخواهید سیگنال‌های مثبت دیرین را به دامین نو خود منتقل کنید، موقعیت می بایست در دامین تازه و سابق یکسان باشد . در صورتی‌که همگی موقعیت در دو دامین صددرصد یکسان باشد، از گزاره این که محتوای تارنما به رخ تکراری باشد، در فیض گوگل هم سیگنال‌های منفی را از دامین کهن به دامین نو منتقل کرده و حتی در مواقعی این فعالیت را بدون ری دایرکت ها انجام میدهد . جان مولر از تیم گوگل در این باره می‌گوید" در این باره، همه چیز بستگی به نظر گوگل در رابطه وب تارنما دارد . با این هم اکنون اگر وب تارنما تغییری نکرده و فقط به دامین نو منتقل گردیده باشد، گوگل آن را صرفاً جابه جایی تارنما تلقی کرده و لینک‌ها را به همان فیس فوروارد می نماید . بنابراین در شرای وب تارنما کاملاً متعدد یا جدیدی را بر روی یک دامین جدید خط مش اندازی کردید، گوگل هم آن را یک اینترنت سایت کاملاً جدا از هم تلقی خواهد کرد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.