یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

گوگل آنالیتیکس چه گونه فاکتور bounce rate را اندازه گیری میکند؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

گوگل آنالیتیکس چه گونه فاکتور bounce rate را اندازه گیری میکند؟

۱,۷۸۳ بازديد

یکی موضوعاتی که معمولاً در سئوی وب سایت های متفاوت به چشم میخورد فاکتور bounce rate یا این که نرخ پریدن میباشد. در شرایطی‌که شما هم در پی یافتن مضمون‌ ظریف این فاکتور و کاربرد آن در صفحه های اینترنت، گوگل آنالیتیکس و سئو وبسایت می‌باشید این نوشته‌علمی می‌تواند داده ها مفیدی را در دست شما قرار دهد. در پی با ما یاور باشید.
بهترین سئو کار

تعریف و تمجید نرخ پریدن یا این که bounce rate تارنما
نرخ پریدن یا این که فاکتور bounce rate در واقع معیاری برای تشخیص درصد اشخاصی می‌باشد که وارد یک کاغذ از وبسایت شما گردیده و فورا سوای انجام عمل مشخصی وب سایت را سوراخ می‌نمایند. این اشخاص هنگامی که ورقه تارنما شمارا گشوده می‌کنند روی هیچ کدام از آیکون ها و پیوند های داخلی تارنما شما کلیک نمی‌کنند. بدین ترتیب گوگل آنالیتیکس هیچ عکس العملی را از این اشخاص تثبیت نمی نماید.

معمولاً یوزرها وقتی سوای انجام کاری از تارنما شما بیرون میشوند که در ورقه ورود چیزی برای عشق مند کردن آنها وجود نداشته باشد. شما با به کارگیری از فاکتور نرخ پریدن میتوانید کیفیت صفحه های وبسایت خویش و معیار عشق یوزرها به وب سایت خویش را بسنجید. همینطور می‌توانید با در لحاظ به دست آوردن این فاکتور، در صفحه های متعدد میتوانید با علایق یوزرها خویش آشنا گردید.

گوگل آنالیتیکس چه گونه فاکتور bounce rate را اندازه گیری میکند؟
گوگل آنالیتیکس با اندازه گیری واکنش های یوزرها در طول ورود به وب سایت متوجه می‌گردد که یک‌سری درصد از آنها فارغ از انجام هیچ کاری تارنما را رخنه‌ می نمایند. این قابلیت و امکان برای گوگل آنالیتیکس موجود هست که صفحه های را به طور جدا از هم نیز تحقیق کند بدین ترتیب bounce rate برای هر برگه نیز قابل اندازه گیری هست.

درصد بالای نرخ پریدن نشان دهنده موردها ذیل می‌باشد:

کیفیت برگه متبوع ذیل می‌باشد. هیچ چیزی که استفاده کننده را به واکنش وادار نماید نیست.
بازدید کننده با انگیزه متفاوتی وارد وب سایت شده‌است و پیرو چیزی هست که در تارنما شما نیست.
بازدید کننده در به عبارتی کاغذ اولیه به اطلاعاتی که به‌دنبال آن بود رسیده میباشد.
مقاله دارای ربط معرفی 8 جایگزین مطلوب برای Google Analytics


رابطه بانس ریت و سئو!
همان گونه که تا قبل از اینً حرف کردیم نرخ پریدن تارنما یکی اطلاعاتی می‌باشد که در گوگل آنالیتیکس ارائه می‌شود. دعوا ها و اختلاف نظرهای متعددی در زمینه ی طرز و معیار اثرگذاری bounce rate بر سئوی وب سایت ها و همینطور اثرگذاری بی واسطه همگی فاکتورهای گوگل آنالیتیکس بر روی مرتبه بندی وب سایت ها موجود است. البته گوگل بارها اعلام نموده است که از داده و داده ها گوگل آنالیتیکس به طور بدون واسطه برای جایگاه بندی تارنما ها استعمال نمی نماید. با این درحال حاضر شما می بایست مطمئن گردید اشخاصی که از روش موتور کاوش وارد وب سایت شما میگردند سوای هیچ عکس العملی وبسایت شما‌را شکاف نمیکنند.

در هر فیس شما بایستی اجزای متعدد سئو وبسایت را مدام در لحاظ بگیرید و فاکتور bounce rate میتواند برای این فعالیت به شما یاری دهد.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری برای تحلیل و آنالیز سایت است که گوگل به رایگان در اختیار وبسمتران قرار داده است . راه‌ اندازی سرویس گوگل آنالیتیکس به سال 2005 برمیگردد. در سال 2019 طبق آمار، Google Analytics پرکاربردترین سرویس تجزیه و تحلیل وبسایت به حساب می‌آمد. این ابزار در واقع تحلیل گر قوی است و میتواند همه گزارشات مربوط به ترافیک ورودی سایت، رفتار کاربران در سایت شما و هر گزارشی که شما به عنوان یک وبمستر به آن نیاز دارید را در اختیارتان میگذارد.

google analytics

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.