یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

سئو کلاه سفید یا White Hat چیست؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

سئو کلاه سفید یا White Hat چیست؟

۹۶۱ بازديد

آیا تا به اکنون نام بهینه سازی کلاه سپید یا این که white hat بهینه سازی را شنیده‌اید؟ بهترین سئو کار میدانید برای داشتن این نوع seo در تارنما خویش چه کارهایی را می بایست انجام بدهید؟

در صورتی‌که می خواهید یک سئوی به یاد ماندنی و دارای اعتبار داشته باشید با ادامه این نوشته‌علمی همپا باشید. اینجا کلیه تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سپید را به شما معرفی خوا‌هیم کرد.

بهینه سازی کلاه سپید ( White Hat بهینه سازی )
بهینه سازی کلاه سپید به گروه‌ای از تکنیک‌های سئو وبسایت گفته میگردد که با ضوابط و قوانین موتورهای کاوش، به ویژه گوگل، همخوانی دارااست. در بهینه سازی یا این که باصرفه‌سازی کلاه سپید همت می کنیم با نگهداری وضعیت و ضوابط و تکنیک‌هایی که از جانب گوگل تعریف‌و‌تمجید شده‌است، درجه تارنما‌مان را در صفحه های حاصل موتورهای کاوش بهبود ببخشیم. دقیقا برعکس اتفاقی که در بهینه سازی کلاه سیاه یا این که شیوه های غیرقانونی بهینه سازی صورت می‌دهد.

بهینه سازی کلاه سپید ( White Hat ) مطمئن‌ترین طرز باصرفه‌سازی محسوب می‌شود چون در‌این طرز مبتنی بر تکنیک‌های تعریف و تمجید‌گردیده از جانب گوگل وبسایت خویش را باصرفه می کنید و از هرگونه مجازات از سوی گوگل بدور خواهید بود.

فقط خلل این میباشد که نحوه باصرفه‌سازی کلاه سپید یا این که White Hat حوصله و صبر و پشتکار بخش اعظمی می‌طلبد. درین طریق چهت نیل به سود مناسب می بایست مدتی شکیبایی نمائید. سکو‌های بالا یک شبه به دست نمی‌آیند البته در صورتیکه به سود به یادماندنی و عزت و آبرویی که پیش گوگل به دست میاورید تصور کنید، تحمل کردن آسوده‌خیس میشود!

بیشتر بخوانید : تکنیک های بهینه سازی
در بهینه سازی White Hat از چه طرز‌هایی به کارگیری می شود؟


خوشبختانه طریق‌های seo کلاه سپید به راحتی قابل انجام می‌باشند حتی‌د‌ر برخی از مواقع میتوانند خیلی شل‌خیس از طریق‌های seo کلاه سیاه یا این که Black Hat (کسب درجه‌های بالا با طریق‌های غیر رسمی) باشند. در‌صورتی‌که قصد دارید سوای شکستن مقررات گوگل امتیاز کسب نمایید، انجام طرز‌های پایین به شما توصیه می شود :

از مهم ترین نکاتی که می بایست در بهینه سازی On Page رعایت نمائید می‌اقتدار به مورد ها پایین اشاره نمود :

محتوای کیفیت خوب

برای ساخت ترافیک تارنما خویش مستلزم این میباشید که از محتوای با کیفیت یعنی مطالب و متن‌ها اثرگذار و با ارزش استعمال نمایید. محتوای مقاله‌ها شما می بایست به قدری دیدنی و کیفیت عالی باشد که بتواند یوزرها را جذب و آن‌ها را ترغیب نماید تا زمان دوران بیشتری را در سایت‌تان سپری نمایند. می بایست بخاطر بسپارید در شرایطی‌که مخاطب مطلبی را که در جستجوی آن میباشد در صفحه ها شما پیدا نکند به‌سرعت از وب سایت بیرون می شود و این منجر کسر امتیازتان گردد. هر چه معیار Bounce Rate وب سایت بیشتر باشد بدتر میباشد.

برای تایپ کردن یک متن با محتوای موثر و با ارزش به تحقیق و محاسبه لغات کلیدی مربوط به مورد نوشته‌ی‌علمی خویش، که آیتم اعتنا یوزرها میباشند، بپردازید.

دارای ارتباط بودن محتوای متن و تیتر نوشته‌علمی نیز دستور بسیار مهمی در ساخت و ساز محتوا محسوب میشود. با اعتنا به مورد نوشته ی علمی عنوانی قشنگ و جالب گزینش نمائید که استفاده کننده را به تلاوت آن ترغیب نماید.

بیشتر بخوانید : Link Bait چه چیزی است و چه‌گونه ساخته می‌گردد؟
آپ تو دیت رسانی مطالب سابق تارنما

مراد از به روزرسانی کردن مطالب سابق این میباشد که در قبل نوشته‌ی‌علمی‌ای را در باب مسئله خاصی نوشته‌اید و فعلا داده ها جدیدی در خصوص آن مورد پیدا کرده‌اید و قصد دارید که‌این داده ها را با بقیه افراد به اشتراک بگذارید. با ارجاع دادن نوشته‌ی‌علمی تازه به نوشته ی علمی قبل، مطالب گذشته را آپدیت رسانی می‌کنید.

برای فهم و شعور بهتر این مسئله یک نمونه بی آلایش می زنم: در ماه‌های اخیر یک نوشته‌ی علمی در رابطه «چگونگی همت الگوریتم پنگوئن» نوشته‌اید. بعداز چندین ماه، گوگل الگوریتم پنگوئن را آپ دیت می‌نماید. شما با تایپ کردن یک نوشته‌علمی نو با تیتر «الگوریتم پنگوئن پس از آپ تو دیت شدن چه تغییراتی نموده است؟» یا این که «الگوریتم پنگوئن به روز شد» نوشته‌ی‌علمی پیشین را به روزرسانی می کنید. با این فعالیت توشه دیگر گوگل را مجاب میکنید که صفحه ها و مقاله‌ها پیشین‌تان را بازبینی نماید و از طرف دیگر سبب ساز ارتقا ترافیک وب سایت خویش گردیده و جذب یوزرها تازه میشوید .

کار در صفحه ها اجتماعی

یک کدام از دیگر از تکنیک‌های seo کلاه سپید کار داشتن در صفحه های اجتماعی نظیر توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و …. میباشد .

با عمل در کانال‌های اجتماعی خیر فقط لینک و پیوند‌های بیشتری برای وب سایت خویش می گیرید، بلکه مقام برندتان را نیز در ذهن استفاده کننده ثبت خواهید کرد.

اخذ بک لینک و پیوند‌های ( Back Links ) دارای اعتبار

بک پیوند به پیوند‌هایی گفته می شود که از وب سایت‌های دیگر اخذ میکنید. بک پیوند یکی مواقعی میباشد که گوگل در طی امتیاز‌دهی آن را آیتم محاسبه قرار می دهد و بایستی نسبت به آن آلرژی ویژه‌ای داشته باشید. نوع لینک و پیوند و محتوای پیوند (دارای ارتباط بودن یا این که نبودن آن با مقاله ها شما) از مواقعی میباشد که شما می بایست آن ها را در لحاظ بگیرید و نکته حائض اهمیت خیس این میباشد که شما می بایست کاری فرمایید که به طور طبیعی لینک و پیوند اخذ فرمایید. طبیعی بودن نقطه مقابل خرید لینک و پیوند میباشد. یعنی تارنما‌های دیگر به خیال آشنایی شما به میل خویش برای‌تان پیوند میسازند. ممکن میباشد وب سایت‌های دیگر درپی تبلیغاتی که برای تارنما خویش انجام داده‌اید شما‌را بشناسند.

بک پیوند‌هایی که از وب سایت‌های دیگر اخذ می کنید می توانند در ابتدا بردن و زیر آوردن اعتبار تارنما شما دخیل باشند. بالا رفتن و کم شدن اعتبار هم به Authority سایتی که به شما پیوند میدهد بستگی داراست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.