یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

الگوریتم رنک برین گوگل به چه شکل فعالیت می کند؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

الگوریتم رنک برین گوگل به چه شکل فعالیت می کند؟

۱,۸۴۸ بازديد
الگوریتم
رنک برین گوگل به چه شکل فعالیت می کند؟ زمان متعددی از معرفی الگوریتم رنک برین گوگل نمی‌گذرد البته نگرانی‌ها در خصوص تاثیر آن بر مرتبه سایت‌ها در نتایج کاوش گوگل در حالا ارتقاء است .
در مطلب (RankBrain) الگوریتم تازه مرتبه بندی گوگل الگوریتم
رنک برین RankBrain گوگل چیست؟ - وبسیما
گوگل الگوریتم رنک برین را به عنوان سو‌مین فاکتور اساسی (بعد از بک لینک و پیوند و محتوا) برای مرتبه بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی خویش معرفی کرده است و در حال . . .
به نکات پایه‌ای در خصوص الگوریتم رنک برین گوگل اشاره کردیم و توضیح دادیم که الگوریتم‌های سکو بندی گوگل در حال هوشمندتر شدن میباشند و در این مسیر گوگل به استعمال اکثر از هوش تصنعی و مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین (machine learning) روی آورده می‌باشد .
سئو در مشهد

آیا
می بضاعت وب سایت را برای الگوریتم رنک برین گوگل باصرفه سازی کرد؟ این سوالی می باشد که ذهن وبسمترها و سئوکاران متعددی را به خویش سرگرم کرده میباشد .
جواب این سوال ساده است، نه!
در واقع نمی توان با دیدگاه کلاسیک سئو به الگوریتم رنک برین گوگل نگاه کرد و می‌بایست تغییری در استراتژی‌های سئو خویش تولید نمود .
برای نمونه سوالاتی مانند:
چه‌طور
وبسایت خویش را برای پرهیز از جریمه الگوریتم پاندا گوگل باصرفه کنم؟ چگونه
از جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل جلوگیری نماییم؟ به چه شکل
لغت ها و کلمه ها دارای اهمیت وبسایت خود را انتخاب کنم تا مناسب الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل باشد؟ و … در مسئله الگوریتم رنک برین گوگل مصداق ندارد، چون این الگوریتم از حیث مفهومی و علمی تماما متعدد بوده و یک جور تعبیروتفسیر لغات جستجو محسوب میگردد .

الگوریتم
رنک برین گوگل
الگوریتم
رنک برین گوگل چه‌گونه فعالیت می‌کند؟ الگوریتم رنک برین (RankBrain) چیزی شبیه الگوریتم مرغ مگس خوار (از جهت تعبیر و تفسیر معنای کلمات کلیدی) است، اما ویژگی‌های مختص تر و پیچیده تری نسبت به آن داراست . همان طور که گفته شد الگوریتم رنک برین گوگل یک نوع تعبیروتفسیر کلمه ها کاوش است که به لغات موجود در کلمه ها جستجو دقت کرده و آن ها را از حیث معنایی تفسیر می‌کند . همینطور به معیارهای شخصی استفاده کننده جستجو کننده آن مانند: مکان جستجو کننده، سابقه کاوش و … نیز توجه کرده و آنگاه فاکتورهای جایگاه بندی مناسب با آن عبارت جستجو را وزن دهی می‌کند و سایت‌ها را با مرتبه بندی در صفحه نتایج کاوش نمایش می‌دهد .

برای
مثال این پنج عبارت کاوش را در حیث بگیرید:
پیشنهاد
اینترنتی غذا سفارش
اینترنتی غذا در تهران خرید
اینترنتی غذا شایسته ترین
تارنما برای خرید اینترنتی غذا سفارش
خوراک با تحویل فوری همه‌ی این کلمات کاوش بیان کنده این می باشند که “کدام سایت برای توصیه اینترنتی غذا مناسب است؟” و گوگل نیز با الگوریتم رنک برین (RankBrain) در عملکرد می‌باشد تا منظور و مضمون‌ حیاتی در پشت کلمه ها کاوش را تعبیر و تفسیر کرده و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را به کاربرانش نمایش دهد .

پس از این که گوگل این لغت ها جستجو را از نظر معنایی تعبیروتفسیر کرد، برای مرتبه بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی خویش به فاکتورهایی (به گفته ی گوگل ۲۰۰ فاکتور) توجه کرده و بر پایه آن سایت‌ها را رتبه بندی میکند . نکته دارای اهمیت این می باشد که میزان اهمیت این فاکتورهای جایگاه بندی نظیر قبلی ثابت نبوده و با توجه به گونه لغت ها جستجو به چهره پویا انتخاب میگردد .

یعنی
دیگر نمیتوان استراتژی سئو یک کاغذ از تارنما را فقط بر روی عبارات اساسی و … متمرکز کرد، بلکه الگوریتم رنک برین گوگل به مجموعه فاکتورهایی از قبیل:
اعتبار
دامنه سایت تازه
بودن محتوا سایت تنوع
کلمات با اهمیت جانور در نوشته سایت تعداد
و کیفیت بک لینک‌های وب سایت و … با نیز اعتنا کرده و متناسب با رقابت سایت‌ها در سکو گیری بر رمز آن واژه و کلمه کلیدی، وزن فاکتورهای مرتبه بندی خود را تغییر‌و تحول می دهد . برای مثل ممکن می‌باشد دو تارنما شبیه برای رسیدن به درجه ۱ به ازای یک کلید واژه و کلمه نیاز به بک پیوند عمده داشته باشند، البته دو وبسایت دیگر برای کلمه و واژه دارای اهمیت دیگر به جای تعداد بک پیوند بیشتر نیاز به محتوایی تخصصی‌تر داشته باشند .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.