یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

Keyword stuffing چیست؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

Keyword stuffing چیست؟

۱,۸۳۷ بازديد
خلاصه
این مطلب: keyword stuffing یا این که تکنیک تکرار لغت ها کلیدی، روشی کهن برای کسب جایگاه در کاغذ نتایج میباشد .
روشی که در اکنون حاضر با ترقی الگوریتم ها سعی گذشته اش را از دست داده میباشد و در صورت استفاده سبب جریمه شدن وب سایت از سوی گوگل خواهد شد وقتی که موتورهای جستجو جدید راه اندازی شده بودند، برای رتبه‌بندی سایت‌ها الگوریتم ساده‌ای داشتند و keyword stuffing یا بمباران لغات اصلی یکی از روش‌های وصال به جایگاه برتر در صفحه نتایج به اکانت می‌آمد . روشی که در آن چگالی کلمه ها مهم جان دار در محتوای سایت، 3 درصد در نظر گرفته می شد . به‌عبارتی در هر سه خط 2 توشه واژه حساس تکرار می‌شد و این یعنی یک بمباران واقعی! تقریبا تا سال 2010 این منش رتبه‌بندی زیاد اثرگذار بود و وبمسترها از این شیوه به‌راحتی می‌توانستند برای سایتشان درجه خیر و خوبی در گوگل به دست بیاورند . ولی با به‌روزرسانی الگوریتم‌ها، ورق برگشت . امروزه خیر صرفا این روش همت ندارد بلکه یک عدد از ترفندهای سئو کلاه سیاه محسوب میگردد . روشی که به سرعت توسط گوگل شناسایی و منجر به افت مرتبه وب سایت می‌شود . در ادامه بیشتر با مفهوم کیورد استافینگ آشنا خوا هیم شد . به این ترتیب درصورتی که قصد دارید با این مفهوم و تکنیک‌هایش آشنا شوید تا از بمباران و جراحت دیدن محتوای سایتتان پیشگیری کنید، این مقاله‌ی جت را از دست ندهید .

سئو در مشهد

Keyword
stuffing چیست؟ کیورد استافینگ یا این که بمباران کلمه کلیدی، به استفاده بیش از حد و مصنوعی عبارات حساس در محتوا اشاره دارااست . راهکاری که اگر چه در قبل عملکردی مثبت در جهت بهینه‌سازی سایت محسوب میشد اما حال از حیث گوگل تخلف به شمار می آید و وب‌سایتی که از چنین روشی به کار گیری کند طبق قانون ها نو گوگل به‌عنوان اسپم تشخیص داده خواهد شد . چون در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی موتورهای جستجو، اقتدار الگوریتم‌ها برای شعور رابطه معناییِ دربین کلمه مهم و محتوا بسیار ذیل بود . به همین ادله شایسته ترین راه شناساندن تارنما به ربات‌های گوگل، تکرار بسیار کلمه ها و عبارات اصلی بود . بدین ترتیب وبمسترها تلاش می‌کردند تا با به کار گیری مکرر از واژه‌های مهم در عنوان، متن، توضیحات متاتگ و . . . سکو تارنما را در گوگل افزایش دهند .

البته با پباده سازی ربات‌های پیشرفته‌تر، همچون الگوریتم‌های رنک برین (Rank Brain)، مرغ مگس‌خوار (Hummingbird)، پاندا و . . . تکرار لغات کلیدی دیگر استراتژی موثری نمی باشد . چراکه این الگوریتم‌ها توان بالایی در فهم ارتباط معنایی در میان کلمات حیاتی و محتوای ورقه دارند .

عالی
هست بدانید که چه مواقعی به وسیله گوگل به‌عنوان keyword stuffing تشخیص داده می‌شود:
فهرست
کردن شماره گوشی تلفن یا این که هر جور شماره‌ای بدون ارائه هیچ اطلاعاتی در سایت
فهرست کردن اسم شهرها یا مناطق خاص با هدف تکرار کلمه هدف تکرار
بیش از حد یک کلمه یا این که عبارت خاص به‌شکلی غیرعادی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.