یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

معرفی تعدادی از الگوریتم های گوگل

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

معرفی تعدادی از الگوریتم های گوگل

۱,۸۵۶ بازديد
تهدید
ها : هدف
گذاری بر روی واژه دارای اهمیت مختص (Exact-match keyword targeting) استفاده
بیش از حد از واژه و کلمه مهم (Keyword Stuffing) بررسی
الگوریتم : دیگر نیازی به به کارگیری مضاعف از کلمه و واژه حساس نیست . زمانی بود که هرچقدر واژه حیاتی بیشتری در محتوا به عمل می بردیم، در آن واژه حیاتی خاص رتبه بهتری می گرفتیم، اما حال حاضر چنین نمی‌باشد .
علاوه بر این‌که اینکار دیگر استفاده ای ندارد، بلکه جریمه نیز داراست .
باید این را بدانید که گوگل آنقدر هوشمند شده هست که معنا صحبت شما و مخاطب را بفهمد، براین اساس خیلی روی کلمه با اهمیت تمرکز نکنید . بجای آن بر روی معنا اصلی تمرکز نمائید . در رابطه مفهوم اساسی در دوره سئو محتوا مقدماتی به طور مفصل حرف کرده ام .
سئو در مشهد

۵/
الگوریتم کبوتر (Pigeon) الگوریتم
گوگل کبوتر مورخ
نشر : ۲۴ ژولای، ۲۰۱۴ آپدیت
: ۲۲ دسامبر، ۲۰۱۴ وضعیت
: تایید شده انگیزه
: ارائه محتوای با کیفیت و محلی دارای ارتباط به کاربر الگوریتم کبوتر گوگل به طور شگفت انگیزی نتایج جستجوی گوگل را دستخوش تغییر‌و تحول کرد .

به کمک الگوریتم کبوتر گوگل، موقعیت مکانی کاربر در ارائه نتایج کاوش برای وی، تاثیر متعددی می گذارد . این الگوریتم به اشخاص کمک کرد تا در صورت نیاز، نزدیک ترین محل جان دار بر روی نقشه، که توان پاسخگویی به نیازشان را دارد، پیدا کنند .

در این الگوریتم، وضعیت مکانی و فاصله، دو فاکتور دارای اهمیت در سکو بندی نتایج جستجو میباشند .

به کمک این الگوریتم، وب سایت های راهنما و دایرکتوری محلی سکو های بهتری در نتایج جستجو دریافت کردند و همینطور رابطه و انسجام بیشتری در میان موتور جستجوی گوگل و نقشه گوگل(Google Map) ساخت شد .

تهدید
ها : صفحاتی که باصرفه سازی نشده اند .
تنظیمات
اشتباه صفحه Google My Business تضاد
نام، آدرس و شماره تماس (NAP) عدم
تصویب در دایرکتوری های محلی بررسی
الگوریتم : گوگل به دنبال ارائه شایسته ترین پاسخ به کاربر است . طبیعتا امروزه با استعمال عظیم کاربران از تلفن های یاور و نقشه های آنلاین، این قابلیت و امکان به کاربران یاری می نماید تا به نیازشان برسند .
اما همان طور که در مقاله « بررسی لیست سرویس ها سئو » توضیح دادم، سئو محلی و الگوریتم هایی که به سئو محلی مربوط باشند، به همه کسب و کارها مربوط نمی شود . فقط در‌صورتی‌که کسب و فعالیت فیزیکی دارید، حواستان به با صرفه سازی های محلی در گوگل باشد .

۶/
الگوریتم موبایل فرندلی (Mobilegeddon) الگوریتم
گوگل گوشی فرندلی تاریخ
نشر : ۲۱ آوریل، ۲۰۱۵ آپ تو دیت
: – شرایط
: تایید شده هدف : افزایش سکو سایت های گوشی فرندلی و کاهش جایگاه تارنما هایی که برای گوشی بهینه نشده اند .
الگوریتم تلفن همراه فرندلی گوگل وظیفه این را دارااست که از باصرفه بودن وب سایت ها برای برگه نمایش موبایل، اطمینان حاصل نماید .

به عبارتی، این الگوریتم سعی می نماید وقتی که کاربری اقدام به کاوش از نحوه تلفن همراه خود کرد، نتایج همه وبسایت هایی باشند که برای موبایل با صرفه شده اند . همچنین همت می نماید مرتبه بقیه وبسایت ها را کاهش دهد .

توجه نمایید که این الگوریتم در جستجوهایی که به وسیله دسکتاپ صورت می گیرد، هیچ تغییری اعمال نمی نماید .

تهدید
ها :
نداشتن
ورژن با صرفه گردیده برای تلفن همراه برای وبسایتتان وجود
محتوای ناخوانا تحلیل
الگوریتم : درباره این الگوریتم نیاز به کلام خاصی نیست! استفاده روزافزون مردمان از گوشی تلفن های یار خود برای توجیه این الگوریتم کافی میباشد .
البته
تاءمل نمایید مشاهده کنید چه کار هایی امروزه در تارنما ها انجام می شود که با موبایل قابلیت و امکان انجام آن نیست؟ در آینده باید سایت شما این قابلیت و امکان ها را هم داشته باشد!
۷/
الگوریتم رنک برین (RankBrain) الگوریتم
گوگل رنک برین تاریخ
نشر : احتمالا زودتر از ۲۶ اکتبر، ۲۰۱۵ آپ تو دیت
: – حالت
: تایید شده هدف
: ارائه نتایج خوب تر برای جستجوی یوزرها بر مبنای ارتباط محتوایی و یادگیری ماشین (Machine Learning) الگوریتم رنک برین گوگل یک سیستم یادگیری اتومبیل میباشد که به گوگل کمک می کند تا مفهوم حساس کوئری های جستجو گردیده را خوب تر رمزگشایی کند و نتایج بهتری در جواب به آن‌ها ارائه دهد .

به گفته گوگل، الگوریتم رنک برین سو‌مین فاکتور موءثر در مرتبه بندی نتایج جستجو می باشد . براین اساس رنک برین علاوه بر فرایند تجزیه و چک کوئری ها، در پروسه سکو بندی نتایج جستجو نیز نقش دارد .

احتمالا
الگوریتم رنک برین حاذق باشد محتوای یک ورقه را خلاصه کند، ارتباط نتایج جستجو و کوئری را محاسبه کند و به خودش یاد بدهد تا بهتر از قبلی عمل کند!
نکته جالب در رابطه رنک برین این می‌باشد که این الگوریتم علاوه بر توجه به فاکتورهای کهن سئو (مانند لینک ها، باصرفه سازی سئو داخلی و …)، به فاکتورهایی که برای هر کوئری تفاوت دارا‌هستند نیز توجه می کند . بعد از آن فاکتورهای رابطه کوئری و محتوا را از دربین صفحات ایندکس گردیده استخراج می نماید و به این ترتیب نتایج را خوب تر و ظریف خیس رتبه بندی می نماید .

تهدید
ها :
فقدان
فاکتورهای رابطه یگانه هر کوئری تجربه
کاربری ضعیف ارزیابی
الگوریتم : تجربه
کاربری و تجربه کاربری ! در زمان سئو به گویش ساده بر مبنای همین الگوریتم، تقریبا کل اصول و مفاهیم سئو را توضیح داده ام . سفارش می کنم به طبع آن را ملاحظه کنید .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.