پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

انواع دامنه تطبیق ظریف

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

انواع دامنه تطبیق ظریف

۱,۸۷۱ بازديد
انواع
دامنه تطبیق ظریف یا این که Exact Match Domain را بشناسید در مقدمه شما بایستی انواع مختلف Exact Match Domain را شناسایی کنید و سکو اهمیت هر کدام را شناسایی فرمایید .
از حیث من، برای تحلیل اهمیت یک دامنه تطبیق ظریف باید چهار فاکتور کلی را در لحاظ داشته باشید:
سئو در مشهددامنه های مرحله بالا یا TLD (دامنه هایی با پسوند com/org/net) تعداد
لغات با اهمیت موجود در دامنه وجود
خط مسافت در دامنه وجود حرف اضافه، صفت یا این که قید در دامنه و … که به Stop Words مشهور می باشند . دامنه هایی که این دست از کلمه ها را در خود دارا هستند به عنوان دامنه تطبیق نسبی یا Partial Match Domains شناخته می شوند .
اذن بدهید توضیحاتم را با دامنه هایی که از خط مسافت استفاده می کنند، استارت کنم . آمارها نشان می دهد دامنه هایی که بیش از یک خط فصله دارند، وب وب سایت های اسپم میباشند . در قبل اسپمرها برای بدور زدن ضوابط گوگل و صرفِ هزینه پائین، اقدام به ثبت دامنه هایی با یک‌سری خط مسافت می کردند . بنابراین پیشنهاد می کنم هیچ وقت از این دامنه ها استعمال نکنید .

درصورتی که قصد دارید از دامنه های خط فاصله دار به کار گیری کنید، سفارش می کنم که دامنه تان تنها یک خط فاصله داشته باشد . البته در کل استعمال از دامنه های خط مسافت دار را پیشنهاد نمی کنم .

سوال
بعدی این می باشد که یک دامنه می تواند یک‌سری واژه با اهمیت در خود داشته باشد؟ پاسخ اینجانب به این سوال این است:
برای دامنه های net . و org .
دو یا این که سه کلمه کلیدی برای دامنه های com .
سه یا چهار کلمه و واژه کلیدی دامنه BestFreeMoviesOnline .com شاید پاره ای طولانی باشد، ولی به خیر و خوبی معنی میباشد و خواسته را به استفاده کننده و موتور کاوش می رساند . احتمال دارد در نگاه اول، استعمال از ۴ کلمه در دامنه .com یه خرده طولانی به لحاظ برسد، اما می بایست بدانید که این مدل دامنه در فعالیت های رقابتی که بخش اعظم دامنه ها در آن تصاحب گردیده است، زیاد کاربرد دارااست . همچنین، این جور دامنه ها برای فروش یک جور مال یگانه نیز ارزش بالایی دارا‌هستند .

نکته بعدی وجود Stopwordها در دامنه وب سایت میباشد . همان طور که گفتیم این دامنه ها EMD محسوب نمی شوند و مطمئناً مانند آن ها نمی توانند به سئوی اینترنت وب سایت شما کمک نمایند . با این حال، اگر دامنه ای این چنینی با ارزش مناسب پیدا کردید می توانید به جای یک دامنه تطبیق ظریف از آنها به کارگیری کنید .

در کل، همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از دامنه تطبیق ظریف می تواند شما را به تیتر یک وب وب سایت اسپم به یوزرها و موتور کاوش بشناساند .

گوگل
چه تصمیمی درباره دامنه های تطبیق دقیق دارد؟ در سال ۲۰۱۲، مت کاتس سرپرست واحد اینترنت اسپم گوگل اعلام کرد که با تغییر الگوریتم های گوگل، مقدار تاثیر دامنه های Exact Match قلیل کیفیت در نتایج کاوش به دستکم می برسد .

او
در توئیتر خویش اینگونه نوشت:
الگوریتم جدیدِ دامنه تطبیق دقیق، فقط بر روی ۰٫۶% از کوئری های جستجوی انگلیسی زبان تاثیر خواهد گذاشت .

از سال ۲۰۱۲ تا امسال دیگر اخبار چندانی در رابطه دامنه های تطبیق دقیق شنیده نشد، تا یکسری ماه پیشین که اینترنت تارنما Search Engine Roundtable گزارشی از یکسری توئیت Gary Illyes از گوگل منتشر کرد . به لحاظ می رسد گوگل توشه دیگر در حالا شکار وب وبسایت های اسپمی می باشد که از دامنه تطبیق ظریف به کار گیری می نمایند .

Gary
Illyes در توئیتر خود نوشت:
هر کسی که دامنه EMD اسپم پیدا کرد، آن را به اینجانب معرفی کند .

چه گونه
در مسیر گوگل قرار بگیریم؟ اینترنت تارنما های اکثری با دامنه تطبیق دقیق وجود دارا‌هستند که بدون واهمه از گوگل پنالتی در صدر نتایج کاوش قرار گرفته اند . برای نمونه اینترنت تارنما cheapflights .com یک عدد از مثال های عالی در این مورد می‌باشد .

اینترنت سایت Cheap Flights، یک وب سایت معتبر فارغ از هیچ دسته عمل اسپم مدل می‌باشد . به همین دلیل توانسته میباشد با توان در صدر نتایج جستجوی گوگل برای کلمه با اهمیت خود قرار بگیرد .

مطمئناً اگر شما نیز عمل اسپم جور نداشته باشید، گوگل نمی تواند دامنه تطبیق ظریف تان را جریمه کند .
Gary Illyes در این ارتباط در توئیتر خود نوشت:
EMDها به خودی خود هیچ مشکلی ندارند . نقص‌ وقتی به وجود می آید که این وب وبسایت ها راه های اسپمینگ را در پیش می گیرند .

وی
همینطور بیش تر کرد:
در حالتی که وب وبسایت تان کیفیت پائینی دارد، از دامنه تطبیق ظریف نیز استفاده می کند و مشغول رویکرد های سئوی کلاه سیاه است، پس بایستی نگران حالت سئوی وب وبسایت تان باشید .

بنابراین، درصورتی که شما وب سایتی معتبر دارید که بر حسب اتفاق، نام تجاری تان مشابه به یک دامنه تطبیق دقیق است، جایی برای نگرانی وجود ندارد . در شرای تمام عمل های وب وب سایت تان صحیح هست و همواره در تلاشید محتوایی تازه و با کیفیت ساخت کنید، دلیلی برای نگرانی تان وجود ندارد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.