یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

معیار های ساخت لینک

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

معیار های ساخت لینک

۱,۸۳۸ بازديد
معیارهای بخش اعظمی برای تولید لینک وجود داراست که باید در موردشان باخبر باشید . این معیارها به شما امداد می نمایند قیمت لینک های احتمالی را بسنجید و معلوم فرمایید که آیا این لینک و پیوند ها قیمت پیگیری را دارا هستند یا این که نیکی . همچنین، با این عمل می توانید بفهمید آیا منابع کافی برای ساخت چنین لینکی را در اختیار دارید .

هنگام تجزیه و آنالیز لینک و پیوند های یک وبسایت داشتن چنین اطلاعاتی فراوان اثر گذار خواهد بود . این تجزیه و چک می تواند مشتمل بر گزارش بدون نقص از تعداد و انواع لینک و پیوند ها در وب سایت خودتان یا حتی وب سایت های رقبایتان باشد .

قدرت
دامنه اقتدار دامنه یک ارزش تجمعی از کل دامنه میباشد . در واقع، به جای آن که بها صفحه های را در نظر بگیریم، ما کل دامنه را در لحاظ می گیریم تا بتوانیم اقتدار آن را فهم کنیم . این آیتم معمولاً با عنوان اعتبار دامنه (Domain Authority) یااعتبار کاغذ (Page Authority) سناریو داده می شود .

پیج رنک یا این که مرتبه ورقه بر پایه تعداد و کیفیت پیوند های جان دار در سایت، بوسیله گوگل محاسبه می شود . این معیار در مقیاس ۰ الی ۱۰ سنجیده می شود و در صورتی‌که سایتی پیج رنک ۱۰ داشته باشد از لحاظ گوگل خوبتر هست .

ما می توانیم از پیج رنک صفحه حیاتی یک وب سایت برای به دست آوردن اقتدار آن استفاده کنیم . هر چند از حیث فنی این قضیه تنها نشان دهنده پیج رنک یک ورقه می‌باشد اما هنوز هم شاخص و نشان دهنده قدرت یک دامنه میباشد چون اکثر لینک ها به کاغذ کلیدی وب سایت اشاره خواهند داشت و پیج رنک از آنجا به سمت صفحه های داخلی سایت جریان دارااست .

باید به این نکته توجه داشته باشید که تفاوت متعددی میان پیج رنک Toolbar و پیج رنک حقیقی وواقعی که به وسیله گوگل موضوع به کار گیری قرار می گیرد وجود داراست . پیج رنک تولبار معمولاً زمانی نشان داده می شود که گوگل تولبار را بر روی مرورگر خویش نصب نمایید یا از پلاگین هایی استعمال کنید که داده ها و اطلاعات را از منابع یکسانی به دست می آورند .

پیج رنک تولبار هر ۳ الی ۴ ماه یکبار توسط گوگل بروزرسانی می شود (البته قابل ذکر است که گوگل دیگر این تولبار را بروزرسانی نخواهد کرد) و از پیج رنک حقیقی و واقعی متفاوت است . پیج رنک حقیقی معمولاً به طور مداوم به وسیله گوگل به روزرسانی می شود تا الگوریتم درجه بندی را تغذیه نماید .

به همین خاطر، پیج رنکی که شما در تولبار خود مشاهده می کنید می تواند مربوط به ماه ها قبل باشد (یعنی به طراوت به روزرسانی نشده باشد) . به همین یاد هم وبسایت های نو پیج رنک صفر دارند . آن‌ها باید منتظر به روزرسانی تولبار گوگل بمانند .

اعتبار دامنه به وسیله MOZ حساب و کتاب می شود و بر روی مقیاس ۰ الی ۱۰۰ معقول خواهد شد که ۱۰۰ بهترین نمره برای یک دامنه محسوب می شود . Domain Authority از سیگنال هایی که از خزنده های سایت MOZ به دست می آید، به کار گیری می کند و عملکرد می کند نشان دهد که یک وبسایت در نتایج کاوش چه‌گونه فعالیت می نماید . اعتبار دامنه (DA) در کنار رتبه برگه (PR) به عنوان یک شاخص دیگر برای سنجش اقتدار یک دامنه زیاد موءثر می باشد .

در قضیه تولید لینک، اقتدار تارنما واحد سنجش مضاعف خیر می باشد زیرا شما باید تمام سعی خویش را بکنید تا از اینترنت وب سایت های کار کشته لینک بگیرید . در شرای لینک و پیوند هایی که به دست می آورید از دامنه های قدرتمند باشند، این قدرت به سایت شما نیز منتقل می شود و همین امر به گوگل نشان می دهد که شما وب سایت خوبی دارید و بایستی در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرید .

به عنوان مثال تارنما CNN دارنده پیج رنک ۸ و اعتبار دامنه ۹۹ است . عمده وبسایت ها به CNN پیوند می دهند چون یک تارنما معتبر است که محتوایی با کیفیت تولید می نماید . به همین حافظه CNN نیز به وب سایت های کم کیفیت لینک و پیوند نمی دهد . در صورتیکه از این سایت لینکی اخذ کردید، مطمئن باشید که وبسایتی با محتوای بی نیاز دارید .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.