یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

تاثیر کانال های اجتماعی بر سئو وب سایت

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

تاثیر کانال های اجتماعی بر سئو وب سایت

۱,۸۳۳ بازديد
تاثیر
کانال های اجتماعی بر سئو وب سایت از نگاه آمار به طور میانگین حضور کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی تاثیری مثبت بر مرتبه وب‌سایت آنها می‌گذارند و این رابطه تا حدودی خطی است (حداقل برای 5 سکو نخستین از نتایج هر جستجو) . به این معنا که وب‌سایت‌هایی با درجه بهتر، عمل بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند . با این وجود، هر قدر که به انتهای کاغذ نتایج نزدیک شویم سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی تاثیر خطی خود را از دست می‌دهند .
بهترین سئو کار
توجه: مطالب زیر بر مبنا پژوهش ها وب‌سایت CognitiveSeo متن گردیده می باشد .

تاثیر
شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت از نگاه آمار
از نگاه آمار عمل در فیس‌بوک و گوگل پلاس (نظیر Like، Share و Comment) ارتباطی خطی‌تری با رتبه‌بندی نتایج جستجو دارند . بر این اساس، وب‌سایت‌هایی با رتبه‌های خوبتر در نتایج جستجو، حضوری فعال‌تر در این شبکه‌ها دارا هستند . افزون بر این، ارتباط لینکدین با رتبه‌بندی نتایج کاوش نیز از خاصیت خطی کمتری برخوردار است و از سوی دیگر پینترست یک عدد از شبکه‌های اجتماعی میباشد که رتبه‌های ابتدا نتایج جستجو، فعالیت بیشتری نسبت به سایرین در آن ندارند .

این در صورتی است که فیسبوک در کشور ایران به برهان برخی مساله در دسترس کاربران نیست، ولی کاربران اهل ایران در چند سال اخیر در لینکدین عمل گسترده‌ای دارند . همچنین، مقالاتی که در لینکدین متن می شوند از توان بالایی برای رتبه‌گیری در نتایج کاوش برخوردارند .

تاثیر
کانال های اجتماعی بر سئو وبسایت از نگاه آمار
ارتباط
فیس‌بوک با رتبه‌بندی نتایج جستجو بر شالوده تحقیقاتِ انجام شده، به‌طور میانگین 4 مرتبه اولیه نتایج کاوش در فیس‌بوک کار بیشتری داشته‌اند . با این وجود نتایج حاصل از بررسی‌های فیس‌بوک کمی پیچیده است چون این ارتباط همواره خطی نمی باشد . در واقع نمودار خطی Like برای سکو دوم نتایج شکسته می‌شود، البته به جز این، یک رابطه خطی را می‌توان تا سکو پنجم هم مشاهده کرد . همچنین، تا سکو هفتم نتایج جستجو، اندازه اشتراک‌گذاری ارتباطی خطی با رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها داراست و در بخش Comment نیز این نمودار خطی تا رتبه ششم قابل‌مشاهده میباشد .

تاثیر
فیسبوک بر سئو سایت
میانگین
فراوان بالای اشتراک‌گذاری در گوگل پلاس برای رتبه اول در محاسبه سیگنال‌های حاصل از گوگل پلاس هم یک رابطه تقریبا خطی را مشاهده خواهید کرد . با وجود این‌که در نمودارِ مربوط به اشتراک‌گذاری در گوگل پلاس، نقاط ناکامی متعددی (از درجه چهارم به بعد) مشاهده می‌شود، ولی به طور جدا می‌توان خاطرنشان کرد وب‌سایت‌هایی که در جایگاه نخستین نتایج جستجو قرار می‌گیرند، به طور میانگین از اشتراک‌گذاری مضاعف بالاتری (حتی نسبت به درجه دوم) در گوگل پلاس برخوردارند .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.