یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

اهمیت طراحی وب سایت در سرعت بار گذاری وب سایت و تجربه کاربری

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

اهمیت طراحی وب سایت در سرعت بار گذاری وب سایت و تجربه کاربری

۱,۷۹۸ بازديد

آکامای، CDN دارای اعتبار جهانی، گاها آمارهایی ظریف و اثر گذار درباره ی سرویس ها اینترنت ایجاد می کند که مرجع بخش اعظمی از مقاله ها میباشد و موجب طرح ریزی ظریف‌خیس بخش مارکتینگ/توسعه و گسترش و تحقیق کمپانی‌ها می شود. طبق آمار جدیدا منتشر گردیده، نتیجه ها بسیار جالبی درباره ی تاثیر سرعت بر روی تجربه کاربری بدست آمده میباشد:
بهترین سئو کار
۴۷٪ خریداران اینترنتی انتظار دارا هستند تارنما طی بازه دو ثانیه و یا این که کمتر از آن گشوده شود.
۴۰٪ اشخاص در چهره مواجه با کاغذ‌ی فروشگاهی که بیشتراز سه ثانیه بار گذاری‌اش دوران میبرد، آن را شکاف مینمایند.
۵۲٪ یوزرها عقیده دارا هستند سرعت سریع بارگذاری ورقه موجب وفاداری آنها به آن وبسایت خواهد شد.
۷۹٪ از کسانی که تجربه نارضایتی از مشاهده خویش دارا‌هستند (اعم از تماشا صفحاتی که بار گذاری آنان به ارتفاع انجامیده)، دیگر از آن وب سایت خرید نخواهند کرد.
سفارش اینترنت راز: موعظه بی نقص برای ساخت نشانی وبسایت مطلوب برای سئو

۲- اهمیت طراحی وب سایت در سرعت بار گذاری وب سایت و تجربه کاربری
در امر چگونگی جستجوهای متفاوت در سطح اینترنت تصور کنید. چقدر احتمال دارااست که در چهره دیر بارگذاری شدن یک تارنما، یک تب رو ببندید و به سود‌ی ایندکس گردیده‌ی بعدی در موتور کاوش رجوع‌نمایید؟ مثلا در شرایطی که در حالا کاوش برای اطلاع از موقعیت آب و هوا و یا این که خبر‌ها باشید، چقدر احتمال دارااست که به تبی (وبسایتی) برگردید که بار گذاری آن هنوز به ارتفاع انجامیده میباشد؟ هرچه زمانه شما تنگ‌خیس باشد، انتظاراتتان راجع به بارگذاری سریع وب سایت فراتر می‌رود.

سعی و پباده سازی به عبارتی تجربه کاربری می باشند. هنگامی طراحی وب سایت انجام می‌گردد، بخش اعظمی از اجزا و اصول تجربه کاربری در آن مدنظر گرفته می شود: طرح یا این که layout، سلسله مراتب بصری یا این که Visual Hierarchy، بصری بودن یا این که Intuitiveness، راحتی در به کار گیری یا این که Ease of Use و … . تجربه‌ای که بازدیدکننده از تارنما شما بدست میاورد، انتخاب‌کننده‌ی واحد سنجش اعتماد استفاده کننده به مارک هست. اینکه چه واحد سنجش مجددا از وب سایت تماشا می‌نماید و تا چه قدر آن را با سایرافراد به اشتراک می گذارد. همانگونه که در صدر گفته شد و همینطور در‌پی نیز به آن پرداخته شده‌است، بخش بزرگی از تجربه‌ی استفاده کننده در‌این خصوص را عملکرد و سرعت بار گذاری تشکیل می دهد البته در‌این بخش به برهان مهم دیگر یعنی طراحی صفحه و مشاجره زیبایی شناختی به حالت مختصر پرداخته میشود.



ارتفاع وقفه‌ای که استفاده کننده بعداز ورود به تارنما و کلیک بر روی یک لینک و پیوند، دکمه، تعیین از منوی تاشو و … تا دوران پاسخگویی سرور به آن کلیک و درخواست با آن مواجه می گردد، بر روی کردار و دیدگاه وی نسبت به تارنما اثر میگذارد. چنانچه این وقفه یا این که Delay کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه باشد، استفاده کننده آن را شم نمی‌نماید. اگر که وقفه ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی‌ثانیه باشد، به جهت کوتاه بودن، این معیار وقفه قابل قبول هست. در شرایطی‌که وقفه میان ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ میلی‌ثانیه به ارتفاع انجامد، استفاده کننده ذهنش سمت ادله وجود یک ماشین تحت عنوان زیرساخت میزبانی در اکنون پردازش می‌رود و مهم‌خیس از آن در صورتی وقفه بیش تر از ۱۰۰۰ میلی‌ثانیه‌ (۱ ثانیه) باشد، ذهن استفاده کننده سراغ بقیه محتوا می‌رود (Content-switch).



این اعداد مهم می‌باشند چون ما وب سایت‌ها را با محتوای بی نیاز می سازیم: مملو‌از عنصرها داینامیک، پوشه‌های جاوا اسکریپت حجیم، برنامه کودکان یا این که ویدئو‌های خوشگل، تصاویر گرافیکی توسعه یافته، متن‌های مهم و … . بخش اعظمی از طراحان وب سایت‌های برخورد‌گرا یا این که به عبارتی ریسپانسیو، با وجود تولید سایزهای کوچک و پهناور مطلوب برای اکران سایت در دستگاه‌های متعدد، از تغییر و تحول سایز تصاویر و نادر حجم کردن آنان در سایزهای کوچک‌خیس امتناع می نمایند و این گزینه یعنی استعمال از المان‌های حجیم‌،‌ موجب ارتقاء دوران لود تارنما می‌گردد. دیزاینرها و شرکتهای طراحی وب ماهر از اهمیت Re-format کردن تصاویر و مدیر طرز اکران محتوا اطلاع دارا‌هستند و انجام پروژه طراحی وب سایت با صرفه به وسیله آنان نهایتاً موجب تاثیر مثبت گردش عمل طراحی وب (Design Workflow) بر روی تلاش و کاهش روزگار بار گذاری تارنما می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.