یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

بخش Structured Data در کنسول سرچ گوگل

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

بخش Structured Data در کنسول سرچ گوگل

۱,۸۳۶ بازديد

بخش Structured Data در کنسول سرچ گوگل

چه‌طور ایراد Structured Data در کنسول جستجوی گوگل را حل کنیم؟
سئو در مشهد

غیر وابسته از هر سیرتکامل داده های ساختار یافته ای که در وب سایت به عمل برده اید، مطمئنا گزارشی در‌این نصیب برای شما موجود هست. در فیس به کار گیری درست از این گزارش ها میتوانید آرزو داشته باشید که در آینده با ارتقاء نرخ کلیک و صفحه ها ایندکس گردیده رو به رو گردید.

با اینکه داده های ساختار یافته جز فاکتورهای جایگاه بندی محسوب نمی‌شوند، با این هم اکنون رفع خطاها آن‌ها موجب افزایش تجربه کاربری می‌گردد. برای حل نقص‌ داده های ساختار یافته در گوگل سرچ کنسول نیاز میباشد که هر غلط را به حالت غیروابسته باز نگری کنیم. برای این عمل میتوانید از ابزار Structured Data Testing Tool استعمال فرمایید.

به نمونه قبلی بر می‌گردیم. این وب سایت دارنده 899 برگه با 1772 خطای hentry است.

رفع اختلال Structured Data در کنسول جستجوی گوگل
میدانیم که داده های ساختار یافته hentry باید دربرگیرنده یک تیتر و تالیف کننده باشند تا موجب بروز نادرست نگردند. این 899 کاغذ که دارنده 1772 خطای hentry می‌باشند، همه از پاراگراف صفحه ها نوع بندی تارنما محسوب می‌شوند.

این صفحه ها گونه بندی که در بخش وب لاگ تارنما قرار دارا‌هستند اساسا نبایست با داده ساختار یافته hentry آرم گذاری گردیده باشند، بدین ترتیب این کد باید از صفحه ها گونه بندی زدوده شود. در حالتی‌که با تیمی از گسترش دهندگان کار میکنید، سفارش می‌کنیم که با آن ها همیاری کرده تا با سرعت هر چه بیشتری به رفع این اختلال بپردازید.

Rich Cards
Rich Cards در سرچ کنسول گوگل چه چیزی است؟

آخری باری که به‌دنبال امر تنظیم یک طعام در تلفن هوشمند خویش بودید را به حافظه می‌آورید؟ کاوش در رابطه روزگار های پخش یک فیلم چطور؟

درصورتی که دارنده اطلاعاتی در رابطه امر تنظیم طعام، زمان های آموزشی، فیلم یا این که یک شغل می باشید، این اطلاعات میتوانند به شکل Rich Cards در نتیجه ها کاوش ظواهر شوند. در شرایطی‌که از گزاره سئوکارهای ماهر بوده و عشق مند به پیگیری مشکلات در‌این سیرتکامل موردها باشید، سرچ کنسول گوگل به عبارتی جاییست که باید درپی این مشکلات بگردید.

گزارش این نصیب به شما اعلام می‌نماید که چه Rich Card هایی ایندکس گردیده و چه خطاهایی در آن ها بازدید شده‌است.

چه‌گونه Rich Cards برای اکران در گوگل سرچ کنسول ساخت کنیم؟

اکنون نمی توانید برای هر گونه داده ای دست به ساخت Rich Cards بزنید. صرفا امرها تهیه و تنظیم طعام، زمان های آموزشی، فیلم ها و شغل ها، جز داده هایی میباشند که پشتیبانی میگردند. Rich Cards ها در کنسول جستجوی گوگل از داده های اسکیما برای اکران هر چه دیدنی خیس محتوا فایده میبرند که‌این مورد موجب افزایش تجربه کاربری در دستگاه های گوشی میشود.

گزارشات Rich Cards به بازنگری و مانیتور ریچ اسنیپت ها، اسکیما، AMP و ایندکس نرم افزار ها میپردازد. بعداز ایجاد Rich Cards میتوانید از گزارش این نصیب سود کرده و خطاهای احتمالی را ملاحظه کنید. در حالتی‌که خطایی را درباره با هر Rich Card ملاحظه کنید، به احتمال فراوان Rich Cards مربوطه در نتیجه ها کاوش ظواهر نخواهد شد.

Data Highlighter
ابزار Data Highlighter چه می باشد؟

در شرایطی‌که از طرف داران سرچ کنسول گوگل می باشید، پس با ما نقطه مشترکی دارید. اگرچه ابزار Data Highlighter آنقدرها هم نهفته نباشد، یکی‌از ابزارهای آیتم عشق و علاقه ما در سرچ کنسول گوگل می‌باشد.

آیا مثلا می دانستید که میتوانید به شکل بدون واسطه در‌این بخش به مرتبه داده های ساختار یافته بپردازید. یا این که اینکه فارغ از یاری از یک برنامه نویس آنان‌را در وب سایت خویش قرار دهید؟

چه‌طور از ابزار Data Highlighter استعمال کنیم؟

ثابت شده‌است که ریچ اسنیپت ها در ارتقاء نرخ کلیک در حاصل کاوش مفید میباشند. براین اساس به طور کامل ضروریست تا تارنما های دارنده مطالب، انتقاد کتاب، اتفاق ها، کسب و شغل های محلی و تولیدات از Data Highlighter به کار گیری نمایند.

برای مثال به هایلایت یک مقاله در وبسایت میپردازیم:

نخست در گوگل سرچ کنسول به مسیر Search Appearance > Data Highlighter بروید.
بر روی آیتم Start highlighting کلیک فرمائید.
عمل با ابزار Data Highlighter
آیتم متبوع خویش برای هایلایت را تعیین فرمایید.
گزینش جور دیتا برای Highlighting
با به کار گیری از ماوس قسمت های متبوع ورقه را هایلایت کرده و آنها‌را با اجزا موردنیاز جفت نمایید.
تعیین داده متبوع برای Highlight
بعداز اتمام این عمل، لیستی از داده های هایلایت گردیده را تماشا خواهید کرد.
لیست داده های منتشر گردیده در Data Highlighter
HTML Improvements (ورژن کهن)
گزارش HTML Improvements چه است؟

آیا به شدت مشغول ارتقا نرخ کلیک از نتیجه ها کاوش می‌باشید؟ آیا شب های متعددی را مشغول ارتقاء متا دیسکریپشن های تارنما بودید؟ در‌صورتی‌که چنین قوانینی را تجربه نموده اید، گزارش بخش HTML Improvements مانند براورده شدن رویاهایتان می‌باشد.

این گزارش به اکران خطاهای داده های متا می‌پردازد. عنا وین یا این که دیسکریپشن های تکراری صفحه های از گزاره داده های این گزارش می باشد. در واقع این گزارش نگاهی اجمالی به طریق چشم شدن وب سایت شما از طرف گوگل میپردازد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.