یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

تجهیزات نهفته یواست سئو

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

تجهیزات نهفته یواست سئو

۱,۸۲۹ بازديد

در حالتی‌که شما از پلاگین‌‌ی یواست سئو روی اینترنت‌‌تارنما خودتان به کار گیری می‌‌نمایید احتمالا با خصوصیت‌‌هایی مانند تجزیه و ارزیابی SEO یا این که پیش‌‌اکران قطعه آشنا میباشید. ممکنه شما از این قضیه هم خبر داشته باشید که می‌‌توانید به راحتی به پست‌‌های مربوطه خویش لینک و پیوند دهید و یا این که اینکه تغییراتی را در ورژن‌‌ی پریمیوم افزونه تولید فرمایید. البته به‌‌جز این مورد ها تجهیزات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که شما احتمالا از آن‌‌ها اطلاع ندارید. به‌این تجهیزات Yoast SEO به اصطلاح تجهیزات پنهان یواست سئو گفته می‌‌شود.

شما این تجهیزات را در پیکربندی خویش پیدا نمی‌‌نمایید البته این خصوصیت‌‌ها فعالیت بسیار فوق‌‌العاده‌‌ای انجام می‌‌دهند که فهمیدن آن‌‌ها به شما یاری متعددی می‌‌نماید. ما در‌این نوشته‌ی علمی به شما این تجهیزات پنهان را معرفی خوا هیم کرد پس برای آشنایی این خصوصیت‌‌ها با ما همپا باشید.

آنچه در‌این مقاله میخوانید:

حال چرا تجهیزات پنهان یواست؟
تجهیزات نهفته یواست سئو
گراف داده ساختار یافته
canonicalهای خویش ارجاع
برگه بندی خود کار با rel = next / rel = prev
نام نویسی Nofollow و تثبیت لینک و پیوند‌‌ها
Noindex حاصل جستجوی داخلی شما
حذف متغییرهای responsetocom
درحال حاضر چرا تجهیزات نهفته یواست؟
آیتم‌‌ها و افزونه‌‌های بیشماری برای با صرفه‌‌سازی وبسایت شما موجود هست. طراحان پلاگین‌‌ی یواست سئو سعی در این داشتند تا هنگام پباده سازی تا حد ممکن پیکربندی چندگانه ساخت نمایند. در واقع این تجهیزات نهفته نامیده می‌‌شوند چرا‌که یوزرها لزوما از وجود این تجهیزات مطلع نیستند. ممکن میباشد شما تصور کنید که یواست سئو خصوصیت‌‌های خاصی ندارد چون هیچ تنظیماتی برای آن نیست. ولی در واقع این پلاگین از وبسایت شما نگهداری می‌‌نماید.
بهترین سئو کار

تجهیزات نهفته یواست سئو
ما در اینجا خصوصیت‌‌های مخفی یواست سئو را برای شما معرفی خوا هیم کرد. در‌این نوشته‌ی علمی هر آنچه شما راجع‌به تجهیزات نهفته این پلاگین نمی‌‌دانید را برای شما شرح خوا هیم بخشید.

گراف داده ساختار یافته
Yoast SEO یک گراف داده‌‌ای ساختار یافته کاملا یک دست برای پست‌‌ها و صفحه های شما می‌‌باشد.

تعدادی سال پیش، موتورهای کاوش با چیزی به اسم Schema.org آشنا شدند که محتوای وب سایت‌‌ها را بهتر فهم نمایند. Schema در واقع مشابه کلمه و واژه طومار اصطلاحات برای ربات‌‌های موتور جستجو گر هست. در واقع نماد‌‌گذاری ساختار داده به موتورهای کاوش امداد می‌‌نماید تا تفاوت پست بلاگ، یک مغازه محلی، یک فرآورده، یک سازمان یا این که یک کتاب را فهم نمایند. یا این که به‌‌تیتر نمونه، یک تالیف کننده، یک هنرپیشه، در رابطه با یک سازمان مختص، شخصیت زنده یا این که حتی یک شخصیت داستانی را از یکدیگر تشخیص دهد.

برای همگی این موردها بیان شده یکسری خصوصیت موجود است که یگانه هریک از این موردها می باشد. در صورتیکه شما بتوانید اطلاعاتی در‌این خصوص به طریق ساختار یافته با داده‌‌های ساختاری ارائه دهید در واقع موتورهای کاوش می‌‌توانند این مورد ها را که در تارنما شما موجود هست را شناسایی کنند. حتی ممکن می‌باشد این موتورهای کاوش وبسایت شمارا به‌‌تیتر نتیجه ها جالب اکران دهند.

از این رو افزودن داده ها ساختاری به محتوای تارنما یک فعالیت هوشمندانه می باشد که برای وبسایت شما اثر گذار می باشد.

یواست سئو به شما امداد می‌‌نماید تا از ساختن تعداد بسیار زیاد کدهای سازمان نیافته دوری نمایید. برای هر برگه یا این که پست یک دیتاگراف به‌‌رخ منظم ساخت نمائید. این گراف قطعات سست سازمان یافته را به یکدیگر متصل می‌‌نماید. با اعتنا بدین زمینه می‌‌اقتدار اظهار‌کرد که یک موتور کاوش گر می‌‌تواند شعور نماید که به عنوان مثال یک پست به وسیله مولف‌‌ی X درج شده می‌باشد که در واقع این پست برای سازمان Y مندرج هست و در مارک Z به‌‌فروش می‌‌برسد.

canonicalهای خویش ارجاع
Canonicals یک سری سال پیش به‌‌تیتر یک جواب به محتوای تکراری معرفی شد. محتوای تکراری بدین معنا هست که محتوای شبیه یا این که بسیار شبیه در چند URL موجود است. در حالتی که شما در وبسایت خویش محتوا با URLهای گوناگون نشان دهید ممکن می باشد برای موتورهای کاوش گر حیران‌‌کننده باشد در واقع موتورهای کاوشگر نمی‌‌دانند کدام URL را به استفاده کننده اکران بدهند.

ممکن می‌باشد شما در وبسایت خویش محتوای تکراری داشته باشید ولی خودتان هم از وجود آن‌‌ها باخبر نباشید. به‌‌تیتر نمونه، ممکن می‌باشد در یک دکان آنلاین یک جنس وابسته به بیش تر از یک مدل باشد که در حالتی که همین جور در ایمیل گنجانده شود ورقه کالا را می‌‌اقتدار در یک سری URL پیدا کرد. علل فنی بیشتری برای محتوای تکراری مانند این‌‌ها موجود است.

روش‌‌حل رفع این محتواهای تکراری به کار گیری از یک در‌حالتی که شما از پلاگین‌‌ی یواست سئو روی اینترنت‌‌وبسایت خودتان استعمال می‌‌نمایید احتمالا با خصوصیت‌‌هایی مانند تجزیه و آنالیز SEO یا این که پیش‌‌اکران قطعه آشنا می‌باشید. ممکنه شما از این مسئله هم خبر داشته باشید که می‌‌توانید به راحتی به پست‌‌های مربوطه خویش لینک و پیوند دهید و یا این که اینکه تغییراتی را در ورژن‌‌ی پریمیوم افزونه ساخت فرمایید. ولی به‌‌جز این موردها تجهیزات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که شما احتمالا از آن‌‌ها اطلاع ندارید. بدین تجهیزات Yoast SEO به اصطلاح تجهیزات نهفته یواست سئو گفته می‌‌شود.

شما این تجهیزات را در پیکربندی خویش پیدا نمی‌‌فرمائید البته این خصوصیت‌‌ها فعالیت بسیار فوق‌‌العاده‌‌ای انجام می‌‌دهند که فهمیدن آن‌‌ها به شما امداد متعددی می‌‌نماید. ما درین نوشته‌علمی به شما این تجهیزات پنهان را معرفی خوا هیم کرد پس برای آشنایی این خصوصیت‌‌ها با ما همدم باشید.

آنچه درین مقاله می خوانید:

هم اکنون چرا تجهیزات نهفته یواست؟
تجهیزات پنهان یواست سئو
گراف داده ساختار یافته
canonicalهای خویش ارجاع
کاغذ بندی اتومات با rel = next / rel = prev
نام نویسی Nofollow و تثبیت پیوند‌‌ها
Noindex نتیجه ها جستجوی داخلی شما
حذف متغییرهای responsetocom
اکنون چرا تجهیزات نهفته یواست؟
مورد‌‌ها و افزونه‌‌های بیشماری برای باصرفه‌‌سازی تارنما شما موجود هست. طراحان پلاگین‌‌ی یواست سئو سعی در این داشتند تا هنگام پباده سازی تا حد ممکن پیکربندی چندگانه تولید نمایند. در واقع این تجهیزات پنهان نامیده می‌‌شوند به دلیل آنکه یوزرها لزوما از وجود این تجهیزات با خبر نیستند. ممکن می باشد شما تصور کنید که یواست سئو خصوصیت‌‌های خاصی ندارد چون هیچ تنظیماتی برای آن نیست. ولی در واقع این پلاگین از وب سایت شما حفظ می‌‌نماید.

تجهیزات پنهان یواست سئو
ما در اینجا خصوصیت‌‌های مخفی یواست سئو را برای شما معرفی خوا‌هیم کرد. درین نوشته‌ی‌علمی هر آنچه شما در باب تجهیزات نهفته این پلاگین نمی‌‌دانید را برای شما شرح خوا‌هیم بخشید.

گراف داده ساختار یافته
Yoast SEO یک گراف داده‌‌ای ساختار یافته کاملا یک دست برای پست‌‌ها و صفحه های شما می‌‌باشد.

تعدادی سال پیش، موتورهای کاوش با چیزی به اسم Schema.org آشنا شدند که محتوای وب سایت‌‌ها را بهتر فهم نمایند. Schema در واقع مشابه کلمه طومار اصطلاحات برای ربات‌‌های موتور کاوش گر می‌باشد. در واقع علامت‌‌گذاری ساختار داده به موتورهای کاوش امداد می‌‌نماید تا تفاوت پست وب لاگ، یک مغازه محلی، یک جنس، یک سازمان یا این که یک کتاب را فهم و شعور نمایند. یا این که به‌‌تیتر نمونه، یک تالیف کننده، یک هنرپیشه، در رابطه با یک سازمان یگانه، شخصیت زنده یا این که حتی یک شخصیت داستانی را از یکدیگر تشخیص دهد.

برای همه این مورد ها نقل شده یکسری خصوصیت موجود هست که خاص هر کدام از این مورد ها می‌باشد. در حالتی‌که شما بتوانید اطلاعاتی در‌این خصوص به حالت ساختار یافته با داده‌‌های ساختاری ارائه دهید در واقع موتورهای کاوش می‌‌توانند این موردها را که در تارنما شما موجود هست را شناسایی کنند. حتی ممکن می باشد این موتورهای کاوش تارنما شما‌را به‌‌تیتر نتیجه ها دیدنی اکران دهند.

از این رو افزودن داده ها ساختاری به محتوای وبسایت یک کار هوشمندانه میباشد که برای تارنما شما اثرگذار می‌باشد.

یواست سئو به شما امداد می‌‌نماید تا از ساختن تعداد بسیار زیاد کدهای سازمان نیافته خودداری نمائید. برای هر ورقه یا این که پست یک دیتاگراف به‌‌رخ منظم تولید نمائید. این گراف قطعات سست سازمان یافته را به یکدیگر متصل می‌‌نماید. با اعتنا به‌این مسئله می‌‌اقتدار اعلام‌کرد که یک موتور جستجو گر می‌‌تواند فهم نماید که به عنوان مثال یک پست به وسیله تالیف کننده‌‌ی X مندرج می باشد که در واقع این پست برای سازمان Y درج شده می‌باشد و در مارک Z به‌‌فروش می‌‌برسد.

canonicalهای خویش ارجاع
Canonicals یک سری سال پیش به‌‌تیتر یک جواب به محتوای تکراری معرفی شد. محتوای تکراری بدین مفهوم میباشد که محتوای شبیه یا این که بسیار شبیه در یک‌سری URL موجود است. در صورتی‌که شما در وب سایت خویش محتوا با URLهای متفاوت نشان دهید ممکن می‌باشد برای موتورهای جستجو گر سرگردان‌‌کننده باشد در واقع موتورهای کاوشگر نمی‌‌دانند کدام URL را به استفاده کننده اکران بدهند.

ممکن می‌باشد شما در تارنما خویش محتوای تکراری داشته باشید البته خودتان هم از وجود آن‌‌ها مطلع نباشید. به‌‌تیتر نمونه، ممکن هست در یک مغازه آنلاین یک فرآورده وابسته به بیش تر از یک گونه باشد که در صورتیکه همین گونه در پست الکرونیکی گنجانده شود کاغذ فرآورده را می‌‌قدرت در یک‌سری URL پیدا کرد. علل فنی بیشتری برای محتوای تکراری مانند این‌‌ها موجود است.

خط مش‌‌حل رفع این محتواهای تکراری استعمال از یک canonical خویش ارجاعی هست. در واقع یک URL استاندارد اذن می‌‌دهد تا به موتورهای کاوش بگویید: از تمام مورد‌‌های جان دار برای این URL، این URL به عبارتی چیزی می‌باشد که بایستی در نتیجه ها کاوش اکران داده شود. شما می‌‌توانید این عمل را با افزودن یک برچسب rel = canonical در یک ورقه انجام دهید و به برگه‌‌ای که می‌‌خواهید تر و تمیز فرمایید اشاره نمائید. اما برای اینکه بتوانید به URL برگه‌‌ی اصلی اشاره نمائید به تگ کانونی نیاز دارید.خویش ارجاعی می‌باشد. در واقع یک URL استاندارد اذن می‌‌دهد تا به موتورهای کاوش بگویید: از تمام آیتم‌‌های جانور برای این URL، این URL به عبارتی چیزی می‌باشد که می بایست در حاصل کاوش اکران داده شود. شما می‌‌توانید این عمل را با افزودن یک برچسب rel = canonical در یک برگه انجام دهید و به کاغذ‌‌ای که می‌‌خواهید آراسته نمائید اشاره نمائید. اما برای اینکه بتوانید به URL ورقه‌‌ی اصلی اشاره نمایید به تگ کانونی نیاز دارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.