چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

بخش Conversion در گوگل چک

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

بخش Conversion در گوگل چک

۱,۷۹۹ بازديد

8. بخش Conversion در گوگل چک
یکی کاربردی ترین امکان هایی که گوگل آنالیتیک در چنگ ما قرار میدهد نصیب Conversion در منو سمت چپ می‌باشد. این جا ما در خصوص نصیب Goal آن حرف می‌کنیم. در نصیب 2، اصطلاحات رایج در گوگل چک ، به صورت مختصر در زمینه‌ی Conversion و Goal توضیح دادیم. سفارش میشود پیشین از ادامه مطالعه، توضیح مختصری که در زمینه ی Conversion و Goal داده شده‌است را مطالعه نمائید.
بهترین سئو کار


Goals
این نصیب از گوگل آنالیتیک این که در وبسایت شما چه مقدار اهدافی که آن‌ها‌را مشخص و معلوم نموده اید، برآورده میگردند را نشان می‌دهد. زمانی هدفی را در گوگل آنالیتیک معین می‌کنید، گونه آن میتواند یک کدام از چهار آیتم ذیل باشد.

Destination : با تعریف‌و‌تمجید این جور انگیزه در گوگل آنالیتیک، شما می‌توانید هر آدرسی در وب سایت خویش را هدفی قرار دهید که زمانی استفاده کننده به آن نشانی رسید، انگیزه کامل شدن شود. مثلا در وبسایت های فروش، کاغذ ای که بعداز پرداخت الکترونیکی در تارنما های فرد ثالث مثل خزانه ها، استفاده کننده به آن انتقال میابد مثل ورقه ای مشابه این که “از خرید شما متشکریم” می‌تواند Destination باشد و هر توشه که کاربری به‌این ورقه رسد به‌این معنا می باشد که هدفی کامل شدن گردیده.
Duration : هنگام گذاشتن این مدل انگیزه برای تحلیل سایت در گوگل آنالیتیک، شما دوران زمانه مشخصی را انتخاب می‌کنید که در صورتیکه استفاده کننده اضافه از آن برهه زمانی زمانه در وب سایت شما بماند، انگیزه کامل شدن میگردد. مثلا شما معین میکنید که در شرایطی‌که استفاده کننده بیشتراز 12 دقیقه در وب سایت ماند انگیزه کامل شدن شود و Conversion انجام گیرد.
Pages/Screens per session : در‌این دسته انگیزه از گوگل آنالیتیک، می اقتدار انتخاب کرد که زمانی کاربری چندین صفحه های یا این که طولانی تر از آن تعداد صفحه های را در تارنما شما تماشا کرد، انگیزه کامل شدن شود. به عنوان مثال می اقتدار انتخاب کرد که در صورتی کاربری بیش تر از 7 ورقه را در وبسایت شما تماشا کرد انگیزه کامل شدن شود.
Event : این دسته انگیزه در گوگل آنالیتیک به شما اذن می‌دهد که هدف ها ظریف تری انتخاب نمایید. در واقع در مجموع هر وقت روی داد خاصی که شما آن را گزینش نموده اید فیس میدهد، انگیزه کامل شدن میشود مثل دانلود شدن یک فولدر، دیدن یک کلیپ، کلیک کردن بر روی یک لینک و پیوند مختص و هدف ها شبیه. این جور انگیزه به مالک وبسایت قابلیت و امکان انتخاب هدف ها مختلفی را میدهد تا به صورت ظریف تری وب سایت خویش را ذیل لحاظ داشته باشد. همانند گونه های اهدافی که توضیح داده شدند، زمانی این دسته انگیزه که صاحب و مالک تارنما آن را معین می‌نماید به انجام میرسد، Conversion انجام میگردد.


برای گزینش کردن هدف ها در گوگل آنالیتیک، در ردیف سمت چپ Admin را گشوده نمایید. سه ردیف به شما نمایش داده میشود. در ردیف سمت راست بر روی Goals کلیک فرمائید. در برگه ای که برای شما گشوده میگردد، در شرایطی‌که هدفی رقم خورده باشد در ورقه نمایش داده می شود در غیر این رخ، نوشته “There is no data for this view” نمایش داده میشود. داده ها مرتبط با هدف ها رقم خورده را در‌این نصیب می‌توانید ملاحظه کنید.

فراگیری گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل نظارت چه می باشد ؟ آنالیتیکس چه میباشد ؟ | گوگل ارزیابی تارنما



جهت انتخاب انگیزه در گوگل آنالیتیک، بر روی دکمه قرمز “+ NEW GOAL” کلیک نمائید. برای گزینش هدف ها، داده ها را بایستی در سه مرحله وارد نمایید.

در مرحله نخستین یعنی Goal Setup، در صورتی‌که Template را گزینش نمائید، با اعتنا به وب سایت شما، گوگل تعدادی انگیزه با پیکربندی از پیش رقم خورده که مطلوب وبسایت شما می‌باشد را توصیه میدهد. در صورتیکه که Custom را گزینش فرمائید، شما می‌توانید هر مدل هدفی که مطلوب تارنما می‌دانید را تعیین نمائید و بایستی پیکربندی آن را خویش مشخص و معلوم فرمایید. در صورتیکه که حساب Adwords و یک سری پیش نیاز دیگر نیز داشته باشید، می‌توانید از Smart Goals به کارگیری نمایید. ( داده ها طولانی تر مرتبط با Smart Goals از وبسایت گوگل)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.