یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

اهمیت به الگوی قرائت

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

اهمیت به الگوی قرائت

۱,۶۸۹ بازديد

امروزه، محتوا به‌تیتر ابزاری برتر برای جذب مخاطب و مشتری شناسایی می شود. به‌مراد ایجاد محتوا برای جذب مشتری اضافه می بایست نکاتی را رعایت کنیم.

ایجاد محتوا به بخش مهمی از فرایندهای بازاریابی کسب‌وکارها، خصوصا استارتاپ‌ها تبدیل شده‌است. دراین صورت، اکثری از کسب‌وکارها از اهمیت آن بی‌اطلاع می‌باشند و تمرکز خویش را صرفا روی بسط و با صرفه‌سازی کالا میگذارند. فرض فرمایید محصولی را بعد از مقطع‌ها پباده سازی و باز‌بینی به بازار عرضه کرده‌اید و اینک نوبت به عرضه‌ی انبوه آن رسیده میباشد. بدون شک درین مرحله، اولی برنامه‌ی شما بازاریابی گسترده خواهد بود. در اینجا می بایست نخست از خویش بپرسید روی کدام شبکه‌های بازاریابی طولانی تر تمرکز کنم؟
بهترین سئو کار

نیل پاتل، مدرس بازاریابی آنلاین، میزان دارایی‌های بازاریابی ۲۰۸ کمپانی را به‌طورمفصل بازنگری کرد. در باز‌بینی او مشخص و معلوم شد ۶۰ درصد از هزینه‌ی بازاریابی کمپانی‌ها، به گوگل ادوردز اختصاص داشت و ۲۰ درصد دیگر در تبلیغات فیسبوک هزینه شد و بازاریابی محتوایی با ۱۰ درصد میزان دارایی در جایگاه‌ی بعدی قرار گرفت. تبلیغات در گوگل و فیسبوک بیشترین نرخ تبدیل مشتری را داشتند؛ ولی بازاریابی محتوایی ۶۰۰ درصد رجوع و برگشت سرمایه‌ی بازارایابی را برای کمپانی‌ها به‌یار داشت. این درحالی‌ میباشد که نرخ رجوع سرمایه در تبلیغات ۳۵۰ درصد بود.

نکته‌ی بدیهی در بازنگری پاتل این میباشد که تبلیغات بازدهی قابل قبولی دارا هستند؛ البته بازاریابی محتوا با هزینه‌ی ارزان‌خیس، فایده‌وری بیشتری خواهد داشت. درنتیجه‌ی این یافته‌ها می‌قدرت اهمیت اسکن‌رایتینگ (ساخت محتوا با انگیزه جذب هرچه اضافه مشتری) را فهم و شعور کرد. اینک و بعد از پی‌بردن به اهمیت محتوا، به‌این سؤال می‌رسیم که چه طور محتوایی برای جذب مشتری بیش تر ساخت کنیم؟ درپی‌ی این نوشته‌علمی‌ی زومیت، به‌این پرسش جواب می دهیم.

اهمیت به الگوی قرائت
مطالعات در خصوص الگوی تلاوت یوزرها نشان می دهد که در نوشته‌ی‌علمی‌های انگلیسی و لهجه‌های چپ به راست، الگویی مشابه به سخن F در تلاوت مطالب موجود است. همین سر مشق را می‌اقتدار برای گویش فارسی و دیگر گویش‌های راست به چپ هم تأیید کرد و آن را به‌رخ سخن F برعکس در حیث گرفت.



در الگوی قرائت F، یوزرها عموما خط اولیه نوشته‌ی‌علمی را می خوانند و آن گاه برای فهم بهتر مسئله، تا تحت آن را نسخه برداری می کنند. در جریان کپی طولی نوشته ی علمی، زیرتیترها دقت مخاطب را به خویش جلب مینماید که درنهایت الگوی F را تشکیل می دهند. شایان ذکر میباشد الگوهای مطالعاتی دیگری هم برای قرائت نوشته‌ی علمی وجود دارا هستند؛ البته الگوی ذکر شده درحال‌حاضر اهمیت بیشتری برای کارشناسان بازاریابی محتوا دارااست. برای پباده سازی هرچه‌بهتر نوشته‌ی‌علمی و ملازمت و همراهی با سر مشق، راهکارهای پایین توصیه میگردند:

عنوان و زیرتیترها را بدیهی و پر‌نور بنویسید.
مهم ترین لغات را در اولِ متن به‌عمل ببرید. هم در آستانه جمله‌ها و هم زیرتیترها، مهم ترین کلمه ها را در صدر استعمال فرمایید.
کلمه ها و لغات مهم را پررنگ (Bold) نمائید.
با استعمال از رنگ و فریم و تصاویر، اهمیت بخش‌های کوچک را تقویت فرمایید.
از فهرست‌‌های عددی، گلوله‌ای و جدول استعمال فرمایید.
دوری از تعریف و تمجید بیش‌از‌ حد، پرداختن به حقایق
تبلیغ‌ جنس و سازمان مطلقا دیدنی خواهد بود؛ البته مشتریان در محتوا در ادامه چنین متن‌هایی نیستند؛ چون آنان روزگار کافی برای تلاوت تعریف و تمجید‌های زیاد شما از مال و سرویس ها را ندارند. درواقع، مخاطبان مدام به دنبال حقایق و داده ها مهم میباشند و هرچه‌سریع‌خیس بایستی به آن دست پیدا نمایند.

مخاطب در سریع‌ترین روزگار به بیشترین داده ها اثرگذار نیاز دارااست
برای پرداختن ظریف‌خیس به جزئیات با ارزش متن و حقایق،‌ در آغاز فهرستی از عنوان ها و برهان‌های اهمیت آنان را فراهم نمائید. فرآورده شما چه‌گونه به مشتریان امداد خواهد کرد؟ چه چیزی مال شما‌را بهتر از رقبا میکند؟ در جواب به‌این پرسش‌ها تنها لحاظ خویش را ننویسید؛ بلکه فراگیری و بیان حقایق با لحنی دیدنی را در دستورکار قرار دهید. در صورتی محتوای خویش را کوتاه و جالب و شعور‌کردنی ایجاد فرمایید، بهتر از وقتی خواهد بود که صرفا به تعداد واژه‌های آن دارای تعهد می مانید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.