یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

چه طور یک تگ کنونیکال بسازیم؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

چه طور یک تگ کنونیکال بسازیم؟

۱,۶۶۲ بازديد

تاثیر به کارگیری از rel=canonical در بهبود seo وب سایت
قراردادن صحیح URL کنونیکال برای همگی URL‌های شبیه قادر است seo وبسایت شمارا بهبود بخشد. این بهبود بدین برهان میباشد که درحال حاضر موتور جستجوی گوگل میداند که کدام ورژن کنونیکال و اصلی است و در فیض، برگشت به سایر لینک و پیوند‌ها را هم به سمت ورژن کنونیکال ارجاع میدهد.
بهترین سئو کار 
سفارش می‌کنیم این نوشته‌ی‌علمی رو از دست ندهید:
seo چه می باشد؟ چرا بهینه سازی گرفتاری ی اصلی کسب و شغل های آنلاین میباشد؟
به بیان دیگر گزینش یک ورژن ترجیح داده گردیده از یک وبسایت برای جور‌ای از نشانی های شبیه به بهتر کردن حالت سئوی تارنما یاری می نماید. زیرا موتورهای کاوش می دانند کدام ورژن متعارف میباشد، پس تمام پیوند‌هایی که از سایر محتوای مو جود به محتوای متعارف داده میگردند را هم می‌تواند اکانت نماید.

به همین ادله اکثری فکر‌می‌کنند که نشانی متعارف canonical مشابه به انتقال 301 redirect میباشد، در حالتی‌که چه حتما اینطور وجود ندارد، شاید هر دو امتیاز صفحه انتقال یافته را به لینک و پیوند و صفحه اصلی ارسال نمایند، البته نشانی متعارف انتقال 301 وجود ندارد و تفاوت اینجاست که به هیچ وجه نشانی متعارف از انتقال استعمال نمی‌نماید البته در هر فیس امتیاز را انتقال می دهد.

ماپیش از این شیوه ایجاد تغییر‌و تحول مسیر 301 را توضیح داده‌ایم.



فرایند کنونیکال سازی
هنگامی که گزینش‌های زیادی برای یک URL معلوم دارید کنونیکال سازی به معنای تعیین یک کدام از آنهاست. در اکثری از موردها URL‌ای که برای گزینش شدن (اصلی بودن) بهتر میباشد بدیهی و معین میباشد ولی حتی‌د‌ر مواقعی که نمی‌توانید تصمیم بگیرید و معین وجود ندارد خیلی بی آلایش تنها یک کدام از را گزینش نمایید! قرار دادن کنونیکال برای URL تان مدام بهتر از قرار ندادن آن میباشد.

چه طور یک تگ کنونیکال بسازیم؟
مثالی معمولی از متعارف سازی برای تان می زنیم.

فرض نمائید دو صفحه به طور کامل یک سان دارید، هر دو 100% محتوای یکسانی دارا‌هستند، صرفا تفاوت در اینست که هر مورد در بخشی از وب سایت شما قرار دارا هستند و تنها دور نما و رنگ بندی و منو منجر گردیده این دو به حیث یکسان نباشند! همین.
هر دو محتوا در دیگر مقاله‌ها و دیگر وب سایت ها لینک و پیوند گردیده اند، پس این دو محتوا دارنده بها میباشند، ولی موتور کاوش کدام محتوا را بایستی در حاصل کاوش اکران دهد؟

مثلا این دو آیتم قادر است URL آن دو باشد:



این به عبارتی جایی میباشد که فرمان rel=canonical به عمل میاید و متاسفانه این نقص‌ خصوصا در سیستم‌های تجارت اینترنتی و کسب و شغل های آنلاین بسیار متداول میباشد. یک کالا (محتوا) قادر است با دقت به طریق سرچ آن به وسیله مخاطبین انگیزه شما، URL متفاوتی داشته باشد.

در‌این مورد ها می بایست طبق توضیحات تحت از rel=canonical استعمال فرمایید:
می بایست یکی‌از دو ورژن کاغذ را تحت عنوان کنونیکال در لحاظ بگیرید. بهتر میباشد ورژن‌ای که می پندارید مهم‌خیس است را تعیین فرمائید. در صورتیکه برایتان تفاوتی نمی‌نماید، کاغذ‌ای که بیشترین پیوند یا این که بازدیدکننده را داراست برگزینید. و بازهم در حالتی که همگی چیز برابر بود وقت آن میرسد شیر یا این که خط بیاندازید و یکی‌از را گزینش نمائید.

یک برچسب متعارف rel=canonical از صفحه نامتعارف non-canonical به کاغذ متعارف و اصلی canonical بیشتر نمائید، بدین ترتیب در شرایطی‌که یکی دو محتوا را تحت عنوان متعارف گزینش کردیم، لینک و پیوند آن را در بخش ابتدایی ورقه HTML محتوای نامتعارف قرار میدهیم، یعنی لینک و پیوند محتوای اصلی را در کنار محتوای فرعی کدنویسی میکنیم تا موتور کاوش بداند این محتوا یک ورژن اصلی دارااست که لینکش در بخش ابتدایی ورقه HTML قرار گرفته میباشد. که ساختار آن به طور تحت میباشد:

سفارش می کنیم این نوشته‌علمی رو از دست ندهید:
چطور شایسته ترین کلید کلمه کانونی را برای بهینه سازی محتوا در پلاگین وردپرس Yoast بهینه سازی تعیین کنیم؟
این تمام خصوصیت های نشانی متعارف بود سوای هیچ معدود و کاستی!

کاری که‌این فرمان میکند “ترکیب” دو ورقه میباشد به سیرتکامل‌ای که موتور کاوشگر آن دو را یکی‌از تشخیص می دهد. یک ” ارجاع دقیق” به جای ارجاع دادن خویش استفاده کننده. فعلا لینک و پیوند برای هر دو URL یکی از اکانت می گردند که در واقع همون ورژن کنونیکال میباشد.

در پلاگین Yoast بهینه سازی چطور از کنونیکال به کار گیری کنیم؟
پلاگین وردپرس Yoast سئو این قابلیت و امکان را به شما میدهد، از روش پیکربندی plugin ، کنونیکال گونه های مختلفی از صفحه های را تغییر و تحول دهید. فقط وقتی لازم به انجام این فعالیت می‌باشد که بخواهید کنونیکال را به چیزی غیر از URL کنونی وبسایت تغییر تحول دهید. Youst بهینه سازی تا قبل از این URL کنونیکال صحیحی را برای نسبتاً همگی صفحه های در موقعیت نصب WordPress قرار داده میباشد.

برای افزودن نشانی متعارف در پلاگین seo Yoast کافیست وارد بازنویسی پست پلاگین گردیده، روی آیکن دنده کلیک نمایید تا خصوصیت های لینک و پیوند را برایتان اکران دهد. در بخش “لینک و پیوند رسمی در پلاگین یوست Yoast” می‌توانید نشانی ورژن اصلی را برای این پست وارد فرمایید:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.