سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

تعیین نقشه سایت

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

تعیین نقشه سایت

۱,۴۸۶ بازديد

یک نقشه وب سایت برای تصاویر به سایت خود بیش تر نمایید
یک نقشه تارنما برای تصاویر همان طور که از نامش پیدا می باشد یعنی یک نقشه تارنما اما برای تصاویر. یک نقشه وبسایت ساخت فرمایید که تمام تصاویر مهم تارنما شما‌را در یک مکان به نمایش بگذارد.شایسته ترین بهینه سازی فعالیت سئو در مشهد 

این عمل چون به موتور های جستجو نشان می‌دهد که شما در وبسایت خود از تصاویری استفاده کرده اید – به ویژه اینفوگرافیک ها – که ممکن است آن ها را شناسایی نکرده باشند، در بهبود کلی بهینه سازی تصاویر اثرگذار خواهد بود.

در فایده، موتور های جستجو می‌توانند اینفوگرافیک ها و تصاویر بیشتری را از تارنما شما شناسایی کنند و حتما بخت آنان برای نمایش در جستجو های تصویری دارای ربط بالا تر می رود.

به‌این منظور می قدرت با به کار گیری از جاوا اسکریپت یک فایل به نام “image-sitemap.xml” را به سایت افزود. در شرایطی که از WordPress به کارگیری می‌کنید، میتوانید از Google XML Sitemap for Images استعمال فرمائید.

8. از تکنیک لود آهسته (LAZY LOADING) به کار گیری نمایید
یک نکته که ممکن می باشد راجع‌به با صرفه سازی تصاویر ندانید این است که: گوگل به صفحاتی که سرعت لود بالاتری دارند، رده بهتری می دهد و یک اقدام کارآمد برای بار گذاری سریع تر صفحه ها به کارگیری از تکنیک بارگذاری آهسته می باشد.

به این مضمون‌ که تصاویر در وبسایت شما وقتی لود میشوند که کاربر به سمت تحت اسکرول کرده و به قسمتی که این عکس ها قرار دارا هستند بروند. تکنیک بارگذاری آهسته برای اینفوگرافیک هایی با اندازه پهناور بسیار مناسب است بویژه آن هایی که در وسط یا انتهای یک پست معمولا قرار میگیرند.

برای پیاده سازی این تکنیک با مسئول وبسایت خود حرف کنید تا اسکریپت لود آهسته را به تارنما اضافه کند. در‌صورتی‌که از WordPress به کارگیری می کنید، می‌توانید این تنظیمات را از free Jetpack plugin فعال فرمایید.

9. از تصاویر کوچک (THUMBNAILS) به کارگیری نکنید
تصاویر کوچک میتوانند استراتژی بهینه سازی تصویر شما‌را بی ثمر کنند. زمانی تصاویر کوچکِ بیشتراز حدی در یک کاغذ وجود داشته باشند – مانند تصاویر کوچکی که در قسمت پست های مرتبط قرار میگیرند – سرعت لود برگه بشدت کاهش پیدا میکند.

شاید وسوسه شوید که بخشی از اینفوگرافیک های خود را تبدیل به تصاویر کوچک نمایید. اما گذشته از آن به تاثیری که این تصاویر کوچک میتوانند بر سرعت بارگذاری برگه بگذارند، فکر کنید.

در حالتی‌که ممکن می باشد کلا از تصاویر کوچک استفاده نکنید. ولی در‌حالتی که مجبور به استفاده می‌باشید، یه خرده از کیفیت تصاویر بکاهید تا از اندازه فولدر تصاویر کم شود و سرعت بار گذاری سفحه ارتقاء یابد.

در نهایت اینکه، 47% از کاربران انتظار دارند که صفحه های وب ظرف 4 ثانیه یا کمتر لود شوند وگرنه از وبسایت خارج خواهند شد. این واقعه می تواند به معنای ضرر و تلف کردن مشتری باشد که هزینه ای سنگینی است که بابت زیبایی ورقه خواهید پرداخت. کیفیت تصاویر تا این حد بها ندارد.

10. تلاش تصاویر خود را در موتور های جستجو باز‌بینی نمایید
در‌صورتی‌که میخواهید ببینید که وب سایت شما از دید بهینه سازی تصاویر چه عملکردی دارد، در گوگل سرچ کنسول یک باز نگری سعی تصاویر در هنگام جستجو، انجام دهید.

وارد قسمت property سرچ کنسول شوید، به قسمت گزارش کارایی (Performance Report) بروید، آن‌گاه عکس مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه ی Apply کلیک کنید. بعد از آن گزارشی در رابطه با تعداد دفعات نمایش، کلیک، صفحه ها، مرز و بوم ها و دستگاه هایی که در آنها تصویر مورد نظر به نمایش در آمده را مشاهده خواهید کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.