دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟

۱,۳۷۹ بازديد
بهترین سئو کار  بعضا از سوال ها که به خیل‌عظیم درباره seo مطرح میگردد و در برخی از موردها پاسخ صحیحی به آن داده نمی شود در قسمت ذیل آمده می باشد:

- آیا مطالب تارنما خود ر ا بایستی در زیردامنه ها (subdomain) و یا در زیرپوشه ها (subfolders) قرار دهیم؟

- آیا باید در دامنه اصلی تارنما برای جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟

- در صورتی یک‌سری وبسایت داشته باشیم و همه آن‌ها‌را به تارنما اصلی پیوند دهیم این کار به seo امداد می‌نماید و یا به خسارت سئو است؟

domain-vs-subdomain

درین نوشته ی علمی به سوال ها مطرح شده در ابتدا پاسخ خواهیم بخشید.

یکی سوالاتی که به فراوان پرسیده می‌گردد این است که مطالب سایت را بایستی در زیردامنه ها یا در ذیل فایل ها قرار دهیم؟ یک کدام از دلایلی که خیلی ها دچار سردرگمی شده اند این مورد می باشد که طی چند سال اخیر طی گفتمان هایی که با بعضی از اعضای گوگل مثل مت کات شده، پاسخ های متفاوتی به این سوال داده شده است.

زیردامنه ها در برخی مواقع بسیار مورد اعتنا و به کارگیری قرار گرفته اند زیرا از لحاظ دانش فنی نیازمند اطلاعات زیادی نمی باشند و برای توسعه تارنما از طریق ذیل دامنه نیازمند پیاده سازی نمی باشید و به سادگی میتوانید این کار را انجام داده و وب سایت خود را بسط دهید ولی از نظر seo این کار بسیار خطرناک است و ضررهای زیادی را به تارنما شما وارد مینماید.

فرض فرمائید شما دارای یک تارنما هستید که دارای وب لاگ میباشد و از پایین دامنه ها برای پیاده سازی وب لاگ خود استعمال نموده اید مثل: blog.yoursite.com. هنگامی که به هرکدام از این زیر دامنه ها از خارج از وب سایت پیوندی داده میگردد ، درجه این زیر دامنه ها ارتقا پیدا مینماید و ممکن می باشد این پایین دامنه ها به دامنه اصلی امداد نماید که درجه آن سایت اصلی ارتقا پیدا نماید.

برای تست این موضوع وب سایت ها و نظر سنجی های معتبری در فهمیده این موضوع را تست کرده اند و بارها و بارها مطالب مختلفی را ابتدا در زیر دامنه ها قرار داده و رتبه وب سایت را باز نگری نموده اند آن گاه همان مطالب را زیر فایل ها قرار داده اند و مجددا سکو وب سایت را اندازه گیری نموده اند. بازبینی گران در این تست ها متوجه شده اند که در کلیه جا رایج شده است که برای وبلاگها از پایین دامنه استعمال شود. منفعت ای که این تست ها داشته می باشد این مورد است که قرار دادن محتوا در تحت دامنه ها بسیار خطرناک است و قادر است ضررهای زیادی به سئو وب سایت وارد نماید و نمی اقتدار تنها به مذاکره بعضی از اعضای گروه گوگل درین مورد بسنده کرد و محتویات تارنما را به غلط در زیر دامنه ها قرار بخشید.

یکی از‌از سایر از سوالاتی که زیاد مطرح می شود این است که آیا بایستی در دامنه اصلی تارنما برای جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟ در صورتیکه شما یک صفحه وب داشته باشید که میخواهید نسخه جدیدی از آن را منتشر نمائید که در تکثیر تازه آن نیز آدرس صفحه تغییر‌و تحول پیدا میکند می بایست از طریق انتقال 301 این عمل را انجام دهید و به موتورهای جستجو از این‌شیوه بگویید که مطالب کهن به ورقه نو منتقل شده است. البته در صورتیکه شما چندین کاغذ داشته باشید که آن‌ها محتوای یکسانی دارند و بخواهید به موتورهای جستجو بگویید که کدام یک از آنها مهمتر می باشد و آن را ایندکس نماید، می توانید از rel cononicial به کارگیری تمایید. در شرایطی که تارنما شما دارای مطالب تکراری باشد و از rel canonical به کارگیری نکنید، گوگل شما را جریمه خواهد کرد.

یکی از دیگر از سوالاتی که مطرح می‌گردد این است که اگر یک‌سری وب سایت داشته باشیم و همه آنها‌را به سایت اصلی پیوند دهیم این فعالیت به سئو یاری مینماید و یا به ضرر و زیان بهینه سازی است؟ فرض نمایید که شما یک سری وب سایت داشته باشید که در قضیه های مختلف باشد و هر یک از آن‌ها را به وب سایت اصلی که مدنظرتان است لینک دهید. خوب دریافت پیوند از وبسایت های دیگر تحت موقعیت خاص قادر است به سئو کمک نماید و سبب ارتقاء مرتبه وب سایت شود ولی یکی‌از نکاتی که باید به آن بدقت توجه داشت این مسئله می باشد که در‌صورتی‌که شما از وبسایت هایی که پیوند دریافت نمایید که با محتوای سایت شما هیچ ارتباطی نداشته باشد میتواند به سئوی وب سایت شما ضرر و زیان وارد نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.