دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

فاکتورهای سئو داخلی

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

فاکتورهای سئو داخلی

۱,۳۸۸ بازديد
سئو در مشهد سئو داخلی از عوامل بسیار زیاد و ظریفی درست شده می باشد. که اجرای درست خیلی از آنها به تجربه کافی نیاز دارااست. من آن ها را مقررات نانوشته بهینه سازی می نامم. البته از در بین این عوامل ، حدود 10 تا از آنها بسیار پر‌نور و روشن میباشند. رعایت همین دست اندرکاران می تواند کمک شایانی به سئو داخلی تارنما شما کند. پس با من یار باشید تا در ذیل یک سری تا از آنها را با هم بازبینی کنیم:

سرعت نمایش وب سایت به کاربر
محتوای با صرفه شده و گران بها شایسته ترین seo عمل
سئو متا تگ های عنوان و توضیحات
استفاده از URL های مناسب
به کار گیری از تصاویر باصرفه شده
نمایش مناسب وب سایت در گوشی
1 – سرعت وب سایت ! عاملی که گوگل به شدت به آن اهمیت می دهد
گوگل به شدت بر روی سرعت لود سایت حساس می باشد. به سایت هایی که سرعت لود آنان سریع است، عشق و علاقه مند است. و از آن طرف از تارنما هایی که سرعت لود آن ها بالا میباشد ، متنفر می باشد. به همین دلیل در‌حالتی که شما تارنما خیر هم داشته باشید البته برای مثال بعد از ظهر بارگذاری آن 10 ثانیه طول بکشد ، جایگاه شما را کاهش می‌دهد. در کار می توان اذعان کرد آن جایگاهی که شایسته آن میباشید را به شما نمی دهد.

گوگل هم یک کسب و عمل می باشد و هدفش رضایت مشتریانش میباشد
چنانچه کمی در خلوت خودتان هم فکر کنید می بینید که این اقدام گوگل غیر منطقی هم نیست. همانطور که همیشه عرض کردم ، گوگل هم یک کسب و کار است. و هدف آن رضایت کاربرانش است تا بتواند از آن ها کسب درآمد کند. اکنون با این تفاسیر تصور کنید یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو کند و گوگل به او سایتی را توصیه دهد که باز شدن آن کلی عصر می برد!

خوب طبیعی می باشد که در این حالت رضایت کاربران کاهش پیدا می نماید. و در این دنیای رقابتی صرفا کافی می باشد که یکی از رقبای گوگل مانند یاهو و یا بینگ ، این اختلال را برطرف کنند. مشخص و معلوم است که در حالتی‌که کیفیت پیشنهادات آن ها مانند گوگل باشد و از طرفی تارنما هایی را سفارش بدهند که تخت گاز لود می شوند ، کاربران به سمت آن‌ها سرازیر میگردند.

2- محتوای بهینه شده و ارزشمند
seo سایت بدون محتوا بی مفهوم هست. من همیشه این مثال را می‌زنم که کسب و فعالیت اینترنتی مانند یک قطار می‌باشد. قطاری که به سمت هدف مشخص و معلوم در اکنون تکان می باشد. اکنون seo تارنما نقش راننده قطار را دارد. و کمک می‌نماید که این قطار به صورت درست به سمت هدفش تکان کند. از طرف دیگر این قطار به سوخت نیاز داراست. و محتوا دقیقا مشابه سوخت آن میباشد. در شرایطی‌که قطارهای قدیمی را تصور کنید ، شغل آن افرادی که ذغال سنگ را به مخزن سوخت قطار می ریختند، دقیقا مشابه تولید کنندگان محتوا برای تارنما ها می‌باشد. سوای آنان حرکتی رو به جلو رخ نمی گیرد!

پس همیشه عملکرد نمائید استراتژی محتوا داشته باشید و با تولید محتوای گرانبها و پیاده سازی اصول سئو بر روی آنان به پیروزی سئو داخلی خود امداد فرمائید. هیچ زمان این نکته را فراموش نکنید که محتوا می بایست برای کاربر نوشته شود ، نه برای موتورهای جستجو ! پس از اینکه برای کاربر نوشتید و سوال آن را به بهترین نحو برطرف کردید می بایست اصول seo داخلی را روی آن پیاده سازی نمائید تا موتورهای جستجو هم فهم و شعور صدق از آن داشته باشند.

گوگل کارایی می کند تا کیفیت محتوای شما‌را باز‌بینی کند
گوگل به شدت در سعی است که با طراحی الگوریتم ها گوناگون ، کیفیت محتوای شما را چک کند. جدیدا هم با الگوریتم رنک برین سعی در کشف عکس العمل کاربر نسبت به محتوای شما داراست. در شرایطی که برای کاربرها جذاب باشد گوگل نمره بهتری به شما می دهد. البته این را فراموش نکنید که گوگل شما‌را تنها نسبت به رقبایتان می سنجد. و در حالتی‌که عملکرد شما نسبت به آن ها بهتر باشد رده بهتری دریافت میکنید.

3-seo تگ ها
بعداز اینکه محتوای خود را به صورت بهینه سازی شده فراهم کردید ، نوبت به سئو متا تگ ها می‌رسد. اما فراموش نکنید که کلیه این فرایند بهتر است که قبل از تکثیر یک کاغذ و یا یک پست صورت بپذیرد.
از میان تگ های متا دوتای آنها خیلی اهمیت دارا هستند.

تگ عنوان Title Tags
تگ توضیحات متا Meta Descriptions
دلیل اهمیت این دو تگ درین است که در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می شوند. در فعالیت این دو مورد از پاراگراف مواردی هستند که کاربر گذشته از کلیک کردن بر روی وب سایت شما مشاهده می نماید. پس هرچه قدر دیدنی تر باشند و تفکر بیشتری روی آن ها شده باشد ، منجر میشوند که نسبت به رقبا بازدیدکننده بیشتری جذب فرمائید. خیلی وقت ها پیش می‌آید که محتوای تارنما شما فوق العاده است. و حتی بهترین پاسخ را به نیاز کاربران میدهد. ولی شما عنوان و توضیحات جذابی انتخاب نکرده اید. همین استدلال سبب میگردد که کاربران، وبسایت شما‌را باز نکنند و محتوای جالب شما‌را نبینند.

البته گوگل هم در سئو داخلی به تگ عنوان بسیار اهمیت می دهد. اما اعلام کرده است که تگ توضیحات را برای سکو دهی بررسی نمی کند. البته این ادله نمی‌شود که شما روی تگ توضیحات فعالیت نکنید. چون شما می‌توانید با توضیحات جذاب کاربر را ترغیب به کلیک کردن کنید. و همین ادله به صورت غیر مستقیم بر روی منفعت سئو سایت شما تاثیر میگذارد.

4 – استفاده از url های مناسب
همان گونه که می‌دانید url ها سبب می شوند که هر صفحه یک آدرش مخصوص و معین داشته باشد. همیشه این سوال بوده که url های فارسی بهتر می باشد یا انگلیسی ! پاسخ من به‌این سوال این می باشد که تفاوتی نمی کند. و صرفا برهان مهم که گوگل هم روی آن تاکید دارد ، استفاده از واژه و کلمه کلیدی در URL است. گوگل انقدر هشمند شده است که می تواند کلمه و واژه کلیدی شما را ترجمه کند و با محتوای برگه مقایسه کند. به همین عامل پیشنهاد مخلوق استعمال از URL های انگلیسی میباشد. چون هنگام اشتراک گذاری پیوند در جاهای گوناگون ، ظاهر مناسبی دارا‌هستند. پیشنهاد می کنم نوشته‌ی علمی ای که در زمینه تاثیر ساختار یو آر ال (url ) بر بهینه سازی نوشته ام را مطالعه فرمایید.

5 – استعمال از تصاویر با صرفه شده در محتوای خود
گوگل به محتواهای کامل بسیار اهمیت می‌دهد. یکی عواملی که باعث کامل شدن یک محتوا میگردد ، استعمال از تصاویر مناسب می باشد. ولی این گزینه تنها اگر به صورت درست مصرف شود موثر می باشد. در غیر این رخ حتی ممکن می باشد به ارزش محتوای شما ضربه هم بزند. در هنگام سئو داخلی مسلما می بایست به تصاویر توجه ویژه ای داشته باشید. از عامل ها تاثیر گذار می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

به کارگیری از عکس منحصر به فرد
سئو حجم عکس با مراقبت کیفیت آن
استعمال از اندازه های از پیش تعیین شده
استفاده از فرمت های مناسب
استفاده از تگ alt و به کارگیری کلمه و واژه کلیدی در آن

6 – نمایش مناسب وبسایت در موبایل و تبلت
این روزها اکثر کاربران از طریق گوشی و تبلت به جستجو می پردازند. به همین برهان نمایش درست سایت در تلفن همراه به یک کدام از فاکتورهای تاثیرگذار در بهینه سازی داخلی تبدیل شده است. جدیدا گوگل Mobile-first indexing را بر روی بسیاری از وبسایت ها فعال کرده است. کار آن این می باشد که وبسایت شما‌را ابتدا از طریق نسخه موبایل جایگاه بندی مینماید. بهتر است بگوییم که گوشی را در تقدم قرار داده است. گوگل از این طرز به صاحبان وب سایت ها فشار می آورد تا نسخه موبایل را به بهترین فیس ممکن با صرفه کنند. حتی می بینیم که سایت های بزرگ هم به‌سرعت نسخه موبایل خود را بهینه کردند. چون به نیکی فهمیدند که میزان گوگل برای نمره دهی به سمت گوشی رفته است. و در شرایطی‌که اقدامی در این راستا نکنند از بازی عقب خواهند افتاد.

این نوشته‌ی‌علمی را به اشتراک بگذارید
FacebookTwitterLinkedinWhatsappEmail
مطالب دارای ربط
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.