دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

حذف لینک اسپم - چرا لینک های اسپم سایت می بایست حذف شود؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

حذف لینک اسپم - چرا لینک های اسپم سایت می بایست حذف شود؟

۱,۳۷۸ بازديد
سئو در مشهد در صورتیکه جدیدا با بک‌ پیوند‌های بدی مواجه گردیده اید، دوره آن رسیده میباشد که برای برطرف کردن آن‌ها مبادرت نمائید به این دلیل‌که این پیوند‌ها اثرات مخربی بر سکو بندی سایت‌تان دارا‌هستند. براین اساس در‌این نوشته‌ی‌علمی فراگیری بهینه سازی پیرامون این مباحث صبحت میکنیم که: این بک‌ لینک و پیوند‌ها چه می‌باشند، چه‌طور میتوان آنان‌را شناسایی کرد و چطور می اقتدار پیوند های اسپم را حذف کرد.

یکی مهمترین فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی، کیفیت لینک و پیوند میباشد و برای دستیابی بدین امر خطرناک بسیار عملکرد نموده است. برای او‌لین توشه حذف چنین لینک و پیوند‌هایی در ورژن آپ دیت گردیده ی Google Penguin در سال 2012 وقوع افتاد و وبعدها تغییراتی بر آن اعمال گردیده و Panda update پدید آمد. براساس حدس و گمان ها و پایانی تغییرات اعمال گردیده برای آپ دیت الگوریتم در ماه اپریل پیشین، به لحاظ می‌رسد که حذف این بک لینک و پیوند ها کیفیت بالا یک سایت ارتباط مستقیمی دارااست.

حذف پیوند های مخرب

قصه گوگل و بک لینک و پیوند های خریداری گردیده
تمرکز گوگل بر روی سایت هایی میباشد که برای رقابت از بک لینک و پیوند های اسپم استعمال مینمایند. تا یک سری سال قبلی در صورتیکه می خواستید که در بالاترین لیست موتورهای کاوش قرار بگیرید کافی بود تا شماره ای بگیرید و یک سری هزار پیوند پیشنهاد دهید. به همین آسانی. البته آن پیوند ها کیفیت بدی داشتند، آن ها به هیچ عنوان وجود فرنگی نداشتند. این خبر بدی برای گوگل بود به دلیل آنکه در حاصل کاوش نمی توانست اعتبار یک سایت را اکران دهد و براین اساس هرکس که یک وب سایت و پول داشت می توانست به راحتی رنک بالایی را به دست آورد. گوگل برای اینکه کیفیت حاصل کاوش را ارتقاء ببخشد روشی را ساخت تا توسط آن سایت هایی را که پیوند هایی با کیفیت بالا را از روش منابع رسمی تولید مینمایند شناسایی نماید و وب سایت هایی را که از لینک و پیوند های اسپم به کارگیری می نمایند جریمه نماید تا به این نحوه چنین لینک و پیوند هایی را غربال کرده‌باشد.

به این ترتیب درک کردن چگونگی حذف لینک و پیوند های اسپم تخت‌گاز به یک کدام از قسمت های اصلی seo تبدیل شد.

بک پیوند چه می‌باشد؟
چطور می اقتدار بک لینک و پیوند های اسپم را شناسایی کرد؟
چطور می قدرت پیوند های اسپم را حذف کرد؟
1. بک لینک و پیوند چه می‌باشد؟
یکی‌از مهم‌ترین فاکتورها برای گزینش یک بک پیوند بد خصوصیت و کیفیت آن وبسایتی میباشد که چنین لینکی از آن آمده میباشد. چنین پیوند های خطرناکی اکثر اوقات به نحوه پایین قابل شناسایی می‌باشند:

لینک و پیوند های منبع گرفته از وب سایت هایی که فقط انگیزه آن ها بهینه سازی میباشد، که به آن ها مزرعه پیوند یا این که
Link farm گفته می‌شود.
مزرعه پیوند

پیوند های به دست آمده از وب سایت هایی میباشد که به کلیه اذن ی دسترسی به محتوا را می‌دهند، این بدان معناست که آنان دربردارنده تیم ای از مقالاتی می‌باشند که فاقد هر مدل انسجام و هماهنگی میباشد. این ها هم نوعی مزرعه پیوند به اکانت میایند.
تارنما هایی که مجموعاَ کیفیت پایینی دارا هستند. به عنوان مثال تارنما هایی با اعتبار دامنه یا این که Domain Authority زیر، دربردارنده گروه ای از پیوند های فرنگی یا این که محتوای ضعیف و تکراری.
وقتی که لینک و پیوند های متعددی از دیگر کشورها به دست می‌آورید( مثلا تارنما شما بریتانیایی میباشد البته همگی لینک و پیوند های آن روسی میباشد ).
لینک و پیوند های متعددی دارید که صرفا از یک وب سایت آمده میباشد( مخصوصا در شرایطی‌که این وبسایتی باکیفیت ذیل باشد ).
در یک برهه زمانی کوتاه پیوند های متعددی از یک سایت به دست بیایند( این بدان معناست که برای این لینک و پیوند ها پول پرداخت شده‌است ).
در اصل گوگل میتواند پیوند های” بد” و” اسپم” را تشخیص دهد، فقط کافی میباشد تا به غیرطبیعی و ساختگی بودن آن ها شک و تردید نماید.

2. چطور می قدرت بک پیوند های اسپم را شناسایی کرد؟
همان طور که گفته شد در قبلی سایت های متعددی به جهت داشتن بدلینک های خریداری گردیده یا این که بوسیله کلاه سیاه seo یا این که black hat SEOs شاخته گردیده بودند جریمه شدند. البته حتی چنانچه از این تکنیک ها به کار گیری نمی‌کنید، ممکن میباشد همچنان وب سایت های اسپم گردیده سوای اطلاعتان به وب سایت شما لینک و پیوند شوند. مثلا بعضا اشخاص گرفتار بهینه سازی منفی یا این که negative-سئو گردیده یا این که ممکن میباشد خطاهایی به وجود بیایید و سبب شود که گوگل یک پیوند را غیرطبیعی تلقی نماید.

اولی چیزی که نشان می‌دهد شما به جهت بدلینک ها جریمه گردیده اید کاهش دیده گیر در رنکینگ سایت تان میباشد.

در صورتی چنین اتفاقی بیفتد بایستی از نخستین منشاء کلیه پیوند هایتان را بازبینی نمائید.

به Google Search Console بروید
در بخش Dashboard، مورد “Search Traffic” را گزینش کرده و آنگاه برروی “Links To Your Site” کلیک فرمایید.
در نصیب چپ، “Who Links The Most” را می‌بینید، بر واژه و کلمه “More” کلیک فرمایید.
بعد، بر عبارت “Download Latest Links” کلیک کرده تا کلیه پیوند های جانور در تارنما تان را که گوگل از آنان اطلاع دارااست را بازبینی فرمائید.
لینک و پیوند ها را مرور نمائید، درپی لینکی بگردید که ممکن میباشد کیفیت بدی داشته باشد.
شیوه حذف اسپم بک پیوند

ممکن میباشد شناسایی بعضا از این لینک و پیوند ها بسیار بی آلایش باشد در حالیکه بعضا دیگر بسیار دشوار میباشد. در پی URLs بی کیفیت دربرگیرنده اعداد و حروف وسیع ، سایت های فرنگی، تارنما هایی که یک سری رتبه به وب سایت تان لینک و پیوند گردیده اند، بگردید.

لیستی از لینک و پیوند هایی تنظیم فرمائید که مطمئن می‌باشید که سکو بندی تارنما تان را به صورت منفی زیر تاثیر قرار داده اند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.