یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

کنترل سئو سایت، چگونه بر روی سئو نظارت کنیم؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

کنترل سئو سایت، چگونه بر روی سئو نظارت کنیم؟

۱,۳۷۵ بازديد
بهترین سئو کار 
عدم اعتنا به ایرادات اتفاق افتاده درباره با seo، حتی‌در یکسری روز نیز می‌تواند تاثیر بزرگی بر روی کسب و عمل شما داشته باشد. هم اکنون با این موقعیت به چه شکل به در اختیار گرفتن seo تارنما و شناسایی اشتباهات در کمترین عصر بپردازیم؟

محاسبه بر روی تندرست بهینه سازی برای برد در کسب و شغل های آنلاین امری ضروریست. افت جایگاه سایت در دیده بر هم زدنی قادر است واقعه بیفتد و انتظار برای گزارشات ماهانه می‌تواند کسب و فعالیت شمارا به ورطه سقوط نزدیک مینماید.

معیارهایی در بهینه سازی وجود دارا هستند که باید به طور روزمره یا این که هفتگی نظرها شوند تا از بروز ایرادات نو در تارنما ممانعت به فعالیت آید. اگرچه این معیارها اشاره به اختلال به سری نمی‌کنند، البته استارت نیکی برای کشف استدلال اصلی ایراد می‌باشند.

نحوه هایی که در‌این مقاله به آن‌ها پرداخته ایم در اکثری از وبسایت ها کارا می‌باشند. این طریق ها فقط در وبسایت هایی که نیازهای به خصوص یا این که برنامه بهینه سازی پیچیده ای دارا‌هستند، باید متناسب با آنان تنظیمات شوند.

1. تغییرات در ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک (ترافیک به دست آمده از حاصل کاوش) یک کدام از اصلی ترین هدف ها seo بوده و تغییر و تحول درین مدل ترافیک، به صورت گسترده ای از بهینه سازی نشات می‌گیرد. چنانچه مبتلا افت ترافیک شدید:

خلل را شناسایی و موقعیت را تشریح نمایید
از معیاری های بیشتری برای امداد به یافتن منشاء ایراد استعمال فرمایید
ترافیک ارگانیک تمام مناطق را به طر جداازهم محاسبه فرمائید تا متوجه گردید که آیا افت ترافیک از جای خاصی نشات گرفته یا این که اینکه کل سایت تحث تاثیر قرار گرفته میباشد.
داده های به دست آمده را در دو بخش گوشی و دسکتاپ گونه بندی فرمایید تا متوجه پلتفرمی که اضافه ذیل تاثیر قرار گرفته گردید.
بقیه شبکه های بازاریابی را باز‌نگری نمائید و کاهش ترافیک از این منابع را نیز آنالیز نمائید.
در صورتیکه وبسایت شما در گیر ارتقاء ترافیک شد، تحقیق فرمائید که چه عواملی در آن نقش داشته و با یادگیری دراین باره، از تکنیک های شبیه در بقیه بخشها نیز استعمال نمایید.

برای شناسایی سریع افت ترافیک هشداری را در پلتفرم آنالیتیکس خویش طرح ریزی نمائید تا در رخ افت ترافیک ارگانیک هفتگی به مقدار بیش تر از 5% برای شما ایمیلی ارسال شود تا در جریان آن قرار بگیرید.

2. تغییر تحول در ترافیک سوای منبع
بخش اعظمی از اشخاص فقط به ترافیک ارگانیک دقت می نمایند و به ترافیک فارغ از منشاء وب سایت توجهی نمیکنند. چرا‌که بخش اعظمی از یوزرها بعد از مشاهده سایت شما از حاصل کاوش، ممکن میباشد که در دفعات آینده به طور بی واسطه و با نوشتن نشانی دامنه، وارد وب سایت شوند. با ارتقاء سطح کدگذاری موتورهای کاوش و امنیت مرورگرها، اکثری از ترافیک های ارگانیک در پلتفرم های آنالیتیکس به طور بی واسطه (Direct) شناسایی میشوند. این حادثه در خصوص ترافیک تلفن همراه اضافه می افتد. در صورتی‌که ترافیک فارغ از منبع تارنما مبتلا کاهش شد:

محاسبه نمائید که آیا همین واقعه در ترافیک ارگانیک نیز روی داده میباشد یا این که خیر.
داده های مربوط به محل ورود های گوشی را نیز نظارت کرده و کاهش ترافیک از این مبداء را نیز باز‌نگری فرمایید، چرا‌که بخش اعظمی از مرورگرهای مدرن گوشی داده های مبداء را منتقل نمی‌کنند.
در رخ برچسب گذاری UTM برای دیگر شبکه های بازاریابی احتمالا با کاهش ترافیک فارغ از مبداء مواجه خواهید شد.
بقیه شبکه های بازاریابی را بازبینی فرمائید و کاهش ترافیک از این منابع را نیز محاسبه نمائید.
در حالتی‌که ترافیک فارغ از مبداء مبتلا ارتقا شد:

عامل ها دخیل درین حوزه را شناسایی و از نکته آن در بقیه قسمت های تارنما نیز به کارگیری نمایید.
از برچسب گذاری درست UTM اطمینان نتایج فرمایید.
ارتقا در محل ورود های تلفن همراه تارنما را تحلیل فرمائید.
ارتقاء محل ورود ها از سایر شبکه های بازاریابی را بررسی فرمائید.
توصیه میکنیم که هشداری در پلتفرم آنالیتیکس طرح ریزی فرمایید که با ارتقا یا این که کاهش 10% ترافیک سوای منبع نسبت به هفته گذشته به شما در قالب نشانی اینترنتی آگهی شود.

3. تغییر‌و تحول در ترافیک دارنده منشاء
ترافیک دارنده مبداء یک کدام از پارامترهای ارتقاء یا این که کاهش بک لینک و پیوند در تارنما وب سایت ها قادر است باشد. همینطور این جور ترافیک در بررسی گران بها بودن بک پیوند ها به ما یاری می‌کند. در صورتیکه ترافیک دارنده منشا کاهش پیدا کرد:

بک پیوند های وب سایت را باز‌نگری نمایید تا احیانا بک پیوند های شما تمیز نشده باشد.
درصورتی که ترافیک متعددی را از یک پیوند اخذ می کردید، نظارت فرمائید که آیا آن وبسایت در درحال حاضر بروزرسانی یا این که تغییر‌و تحول پباده سازی میباشد یا این که نه.
در حالتی که ترافیک دارنده منبع ارتقا پیدا کرد:

باز‌بینی نمایید که چه تارنما های جدیدی در هم اکنون ارسال ترافیک به شما می‌باشند و با بازنگری آنان در پی موردها شبیه باشید.
پلتفرم آنالیتیکس خویش را به طوری پیکر بندی فرمایید تا در رخ کاهش یا این که ارتقاء بیشتراز 10% ترافیک دارنده منشا نسبت به هفته قبل، این آیتم از روش آدرس اینترنتی به شما آگهی شود.

4. تغییر‌و تحول در ترافیک کمپین ها
اگرچه ترافیک های وابسته به کمپین ها رابطه مستقیمی با عملکرد seo ندارد، ولی میتواند علامت هایی از اینکه چرا ترافیک فارغ از منشاء یا این که ترافیک ارگانیکی که (از جستجوی اسم مارک به دست میاید) در اکنون کاهش میباشد داشته باشد. پلتفرم آنالیتیکس خویش را به طوری تنظیمات نمائید تا در چهره کاهش یا این که ارتقا بیش تر از 20% ترافیک کمپین ها نسبت به هفته قبلی، این گزینه از روش آدرس اینترنتی به شما آگهی شود.

5. ترافیک به دست آمده از پست الکرونیکی ها
همانند آیتم قبلی، ترافیک به دست آمده از آدرس اینترنتی ها میتواند نماد هایی از کاهش ترافیک در بقیه منابع برای ما داشته باشد. پلتفرم آنالیتیکس خویش را به طوری پیکر بندی فرمایید تا در چهره کاهش یا این که ارتقاء بیشتراز 20% ترافیک به دست آمده از پست الکرونیکی ها نسبت به هفته قبل، این آیتم از روش آدرس اینترنتی به شما آگهی شود.

6. تغییر و تحول در سشن ها
امروزه یوزرها از روش تاکتیک های بازاریابی متفاوتی وارد تارنما میشوند. محاسبه رویش یا این که افت سشن ها (sessions) اطلاعاتی را در خصوص باز‌بینی ترازو پیروزی تاکتیک های بازاریابی شما در اختیارتان میگذارد. پلتفرم آنالیتیکس خویش را به نحوی تنظیمات نمایید تا در چهره کاهش یا این که ارتقاء بیش تر از 10% تعداد سشن ها نسبت به هفته قبلی، این گزینه از روش پست الکرونیکی به شما آگهی شود.

7. تغییر‌و تحول در تعداد یوزرها
در کنار تعداد سشن ها نظرها بر تعداد یوزرها نیز در سایت مهم میباشد. تعداد یوزرها در کنار یکسری پارامتر دیگر به شما قابلیت و امکان میدهد تا متوجه گردید که آیا همت تارنما در نتیجه ها کاوش ارتقا داشته میباشد یا این که یوزرها سابق اضافه به تارنما بازمیگردند. پلتفرم آنالیتیکس خویش را به نحوی تنظیمات فرمایید تا در فیس کاهش یا این که ارتقا بیشتراز 10% تعداد یوزرها نسبت به هفته قبل، این گزینه از روش پست الکرونیکی به شما آگهی شود.

8. تعداد یوزرها موبایلی
همان طور که گفته شد، مرورگرهای تلفن همراه داده های ارجاعی کمتری را نسبت به مرورگرهای دسکتاپ منتقل میکنند. این موضوع موجب دشوار شدن به حساب آوردن برگشت سرمایه برای یوزرها موبایلی می‌شود. یک تحقیق نشان می هد که 60% ترافیک به دست آمده از حاصل کاوش مخصوصا در دستگاه های گوشی به طور بی واسطه گزارش می‌گردد. پلتفرم آنالیتیکس خویش را به طوری تنظیمات نمائید که تغییرات تعداد یوزرها موبایلی نسبت به هفته پیشین از روش نشانی اینترنتی به شما آگهی شود.

9. ارتقاء سرعت بار گذاری کاغذ
سرعت لود ورقه نقش مهمی را در بهینه سازی و تلاش وبسایت بازی می‌کند. ارتقا عصر لود سایت سیگنالی منفی به موتورهای کاوش منتقل مینماید و پایشگرها نیز توانمند نیستند که به خیر و خوبی به عمل خویش در تارنما بپردازند. همینطور یوزرها نمی توانند به خیر به فعالیت با سایت پرداخته و نرخ تبدیل کاهش خواهد یافت.

پلتفرم آنالیتیکس خویش را به طوری تنظیمات نمایید تا در چهره ارتقاء 10% دوره لود نسبت به دیروز و همچنین ارتقاء عصر لود یک کاغذ به بیش تر از پاره ای مشخص و معلوم، این موردها از روش پست الکرونیکی به شما آگهی شود. همینطور به صورت هفتگی دو گزارش منقطع برای یوزرها دسکتاپی و موبایلی تنظیم فرمائید، به شکلی که پنجاه کاغذ با کندترین سرعت لود برای شما به اکران نهاده شود. آن گاه با به کارگیری از ابزار Gtmetrix به تهیه و تنظیم گزارشی از سرعت تارنما بپردازید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.