جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

بازاریابی سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یعنی چه؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

بازاریابی سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یعنی چه؟

۱,۳۶۳ بازديد
سئو در مشهد 
« بهینه سازی » تلفظ عامیانه واژه و کلمه « سئو » با تلفظ درست « اس. ای. اُ. » و مخفف عبارت «Search Engine Optimization» بوده و مفهوم لغوی آن «سئو موتورهای کاوش» است. مفهوم کاربردی بهینه سازی یعنی «seo وب سایت برای موتورهای جستجوی اینترنت» و به کار هایی اطلاق می‌شود که در غایت سبب ساز به افزایش سکو وب سایت در نتیجه ها جستجوی کلمه ها کلیدی در موتورهای جستجوی اینترنت (همچون گوگل، یاهو، بینگ و ...) می گردد.

به عبارت دیگر، بهینه سازی تارنما؛ هدفمندترین دسته بازاریابی دیجیتال میباشد و به فرایندی متشکل از گروه کار هایی گفته می‌شود که به قرار به دست آوردن لینک و پیوند یک وبسایت در اولِ برگه حاصل موتور کاوش (SERP) و ارتقاء بازدیدکنندگان یک سایت از روش جستجوهای طبیعی یا این که ارگانیک منتهی می‌شود.

فهرست حاصل کاوش باتوجه به موتورهای جستجوی اینترنت، الگوریتم های منحصر آن‌ها، وضعیت مکانی، تاریخچه و الگوی جستجوی یوزرها و تعامل آنان با محتوای تارنما ها مرتبه‌بندی میشوند و یک کارشناس seo (seo فعالیت) برای پیشبرد هدف ها پروژه بهینه سازی تارنما می بایست تمامی آنان‌را مد لحاظ داشته باشد.



چرا seo وب سایت را هدفمندترین نحوه دیجیتال مارکتینگ می‌دانیم؟
زمانی شخصی در یک موتور کاوش مانند گوگل، کلماتی را کاوش می‌نماید؛ این کار تماما آگاهانه و در سمت و سوی وصال استفاده کننده به داده ها، اخذ سرویس ها یا این که خرید محصولی مختص می‌باشد و هنگامی یک کسب و عمل، کلیدواژه های ترند در حوزه عمل خویش را شناسایی نموده و به بهینه سازی وب سایت خویش در مقابل رقبا بپردازد؛ این استفاده کننده می‌تواند جزء یوزرها آن تارنما یا این که مشتریان احتمالی آن بیزینس قرار بگیرد.

حدود 80 درصد از یوزرها وب، کار خویش را با کاوش مقدمه می‌کنند.
93 درصد از یوزرها اینترنت در 3 ماه اولیه سال 2019 از موتور جستجوی گوگل به کار گیری کرده اند.
بیشتراز 90 درصد تنها ورقه نخستین حاصل موتور جستجوی گوگل را مشاهده نموده اند.
حدود 90 درصد تنها روی نتیجه ها طبیعی کاوش کلیک کرده اند و خیر تبلیغات گوگل ادز !
بیش تر از 80 درصد تنها روی تعدادی پیوند اولیه کلیک مینمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.