یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

DISAVOW چیست؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

DISAVOW چیست؟

۱,۲۹۹ بازديد
سئو در مشهد 
پیش از استارت فراگیری استعمال از ابزار Disavow گوگل بهتر میباشد با معنی ظریف این اصطلاح اضافه آشنا شویم. پیوند‌های مخرب و اسپمی که به سمت شما میایند خیر‌فقط اعتبار تارنما‌تان را خدشه‌دار میکنند، بلکه میتوانند منجر جریمه وب سایت شما از سوی گوگل شوند. به اقداماتی که برای حذف این بک‌پیوند‌ها انجام می‌دهید و بازدارنده می شوید به سمت تارنما شما هدایت شوند Disavow گفته می گردد. در واقع Disavow فایلی میباشد که در گوگل تثبیت می‌گردد و درون آن اعلام می کنید پیوند‌هایی که در‌این پوشه موجود است در لحاظ گرفته نشود. بنابراین دیگر بک‌پیوند‌های مخرب و اسپم نمی‌توانند روی درجه تارنما شما تاثیر منفی داشته باشند.

DISAVOW چه می‌باشد

معرفی ابزار DISAVOW BACKLINKS از لهجه گوگل
گوگل در برگه ابزار Disavow Backlinks میگوید هرگاه لینک و پیوند‌های ناخواسته و غیرطبیعی به سمت وب سایت شما هدایت شود، می توانید آنها‌را با به کارگیری از ابزار ما حذف نمائید. به گفته گوگل این ابزار یک امکان توسعه یافته میباشد و بایستی با اعتنا بی نقص از آن به کار گیری فرمائید. در رخ به کار گیری غلط، این خصوصیت قادر است روی کارایی شما در ورقه نتیجه ها جستجوی گوگل تاثیر منفی بگذارد.

DISAVOW چه کاربردی دارااست و چه وقتی بایستی از آن استعمال کنیم؟
این قابلیت و امکان یاری مینماید تا بتوانید از هدایت بک‌پیوند‌های مخرب و اسپم که به طور مبلغی یا این که غیرطبیعی به تارنما شما لینک و پیوند میگردند خودداری نمایید. طبیعتا اخذ بک‌لینک و پیوند خیلی خوب میباشد، اما به شرط اینکه با ارزش باشند و پیوند‌سازی به‌چهره طبیعی صورت گرفته باشد. البته شاید تشخیص اینکه چه هنگامی لازم میباشد از Disavow استعمال نمایید برای شما مشقت بار باشد. به دنبال به شما میگوییم چه وقتی از این قابلیت و امکان استعمال نمائید. البته نخستین از همگی می بایست یک اعتبارسنجی روی لینک و پیوند‌ها انجام دهید و ملاحظه کنید کدام بک‌پیوند‌ها بیش تر برای وب سایت شما مضر می‌باشند. آنگاه کارایی نمایید سوای به کار گیری از ابزار با صاحب و مالک سایتی که لینک و پیوند‌ها از آنجا به سمت وبسایت شما میایند کلام فرمایید تا به طور دستی این لینک و پیوند‌ها حذف شود. البته در شرایطی‌که که‌این طرز پاسخ نداد بایستی در مواقع ذیل از Disavow استعمال نمائید.

1- وقتی که ترافیک محل ورود و درجه‌های شما کاهش ناگهانی و شدیدی داشته باشد

پرواضح میباشد که افت جایگاه شدید و کاهش زیاد ترافیک محل ورود نشان‌دهنده وجود اختلال در وبسایت شماست. به عبارتی‌طور که گفتیم می بایست خیلی توجه فرمایید. به این ترتیب، اولیه مطمئن گردید که ایراد از کجاست و بدون شک به بک‌پیوند‌های مخرب و اسپم مربوط میباشد یا این که نه.
در‌حالتی که مطمئن شدید که مرتبط با لینک و پیوند‌های غیرطبیعی میباشد می توانید از Disavow به کارگیری نمائید. با این عمل به گوگل می گویید در حالا کارایی می‌باشید تا این خلل را برطرف فرمائید.

2- وقتی که تارنما شما با بک‌لینک و پیوند‌های منفی seo اسپم می شود

چنانچه تارنما شما آیتم حمله حجم متعددی از پیوند‌های مرتبط با بهینه سازی منفی و کلاه سیاه قرار گرفته باشد، می بایست به تفکر حذف کردن این بک‌لینک و پیوند‌ها باشید. در‌حالتی که نمی‌دانید تارنما شما گزینه حمله قرار گرفته میباشد یا این که نه و اینکه پیوند‌های فرنگی به سمت تارنما شما کیفیت بالا می‌باشند یا این که نه، می توانید از ابزارهای جانور برای بررسی بر این مسئله استعمال نمائید.

3- هنگامی که میدانید گروه seo یا این که شرکتی که روی بهینه سازی وب سایت شما عمل می نماید، پیوند‌های اسپم روی تارنما‌های شما تولید نموده است

موردها متعددی موجود هست که وبمستران با کمپانی‌هایی برای انجام شغل های بهینه سازی وارد همیاری می شوند. متاسفانه اکثری از این موسسه‌ها عهد و پیمان‌های خیره کننده و غریبی میدهند و در صورتی کمپانی موردنظر را به صحت گزینش نکرده باشید مجبورید ریسک شیوه‌های کلاه سیاه و پیوند‌سازی‌های غیرطبیعی را به جان بخرید.
اشخاص غیرمتخصص سراغ خرید لینک و پیوند و پیوند‌سازی‌های غیرطبیعی میروند و به همین ادله زیرا از طریق‌های تاییدنشده از سوی گوگل مصرف شده میباشد احتمال پنالتی‌شدن‌تان زیاد میباشد. دراین‌صورت می بایست سراغ حذف بک‌پیوند‌های اسپم و غیرطبیعی بروید.
ولی این نکته حائض اهمیت یادتان باشد:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.