یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

انکر تکست (Anchor Text) دقیقا چیست؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

انکر تکست (Anchor Text) دقیقا چیست؟

۱,۱۳۷ بازديد
سئو در مشهد کلمه و واژه انکر تکست در صدر ممکن میباشد تعجب آور و بی‌مضمون‌ به لحاظ بیاید: واژه و کلمه Anchor در معنای لنگر کشتی و Text در معنای متن میباشد. البته نکته دقیق اینجاست که Anchor در معنای معرفی یا این که پرزنت کردن هم است و به مجریان برنامه‌های زنده تلویزیونی هم گفته می‌گردد. انکر تکست متنی میباشد که تارنما متبوع ما‌را در یک پاراگراف به مخاطب معرفی می نماید و در عین حالا مثل لنگر کشتی کارش وصل کردن و سفت کردن رابطه دربین استفاده کننده و تارنما میباشد.

انکر تکست هر متن قابل کلیک که شمارا به ورقه دیگری هدایت نماید
همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم، Anchor Text به عبارتی نصیب قابل کلیک در یک فیض کاوش یا این که برگه اینترنتی میباشد که در طولانی تر مرورگرها (Browser ها) معمولا به رنگ آبی‌رنگ و با یک خط زیرش چشم می‌گردد. در حالتی‌که هم که تا قبل از این رشد کلیک کرده‌‌اید، ممکن میباشد برای شما به رنگ بنفش اکران داده شود. البته این زمینه محدود به صفحه ها حاصل کاوش وجود ندارد و کلاً به هر متن قابل کلیک که شما‌را به برگه دیگری هدایت نماید، انکر تکست گفته می گردد.

چطور می‌اقتدار یک انکر تکست صحیح کرد؟
برای ایجاد یک Anchor Text، به دو چیز نیاز داریم. نخستین یک برگه در وب (پیوند انگیزه) و دوم یک واژه و کلمه یا این که پاراگراف که کارش معرفی محتوای برگه متبوع میباشد. به‌این کد HTML اعتنا فرمائید:

سئو-tutorials/">یادگرفتن بدون‌پول بهینه سازی

در تایپ کردن ورقه اصلی وب سایت وبسیما، از چنین کدی مستعمل میباشد. نمود تصویری این کد، واژه فراگیری مجانی seo میباشد که کلیک روی آن، ما‌را به برگه ای با همین تیتر در آکادمی وبسیما هدایت می نماید. در اینجا لینک و پیوند متبوع websima.academy/بهینه سازی-tutorials بوده و انکر تکست ما چیزی وجود ندارد به غیر از واژه “یادگرفتن بدون پول بهینه سازی“.

تاثیر انکرتکست در seo
معرفی گونه های متعدد انکر تکست
بسته به عبارت مستعمل، Anchor Text ها گونه های مختلفی پیدا میکنند که هریک کاربردها و نقاط قوت ضعف خویش را دارا هستند. این که کدام گونه برای شما مطلوب‌خیس میباشد، به طور کامل به‌این بستگی داراست که پیوند خویش را کجا قرار داده‌اید و میخواهید با آن چه فرمائید. در اینجا اشاره کوتاهی به اشکال انکر تکست‌ها خوا هیم کرد.

تطابق ظریف (Exact Match): ممکن میباشد متن ما دقیقا تیتر کاغذ انگیزه یا این که کلیدواژه کانونی آن کاغذ باشد. مثلا در یک وب سایت یادگرفتن آشپزی، عبارت “سالاد سزار” میتواند مارا به کاغذ‌ای هدایت نماید که محتوای آن در رابطه چگونگی تهیه و تنظیم سالاد سزار میباشد.

تطابق نیمه و نصفه (Partial Match): گهگاه انکر تکست ما حاوی کلیدواژه متبوع به همدم تغییراتی میباشد. به عنوان مثال در به عبارتی تارنما آشپزی، متن “تهیه و تنظیم سالاد سزار به سریع‌ترین صورت ممکن” می تواند مثال‌ای از تطابق نیمه و نصفه باشد.

مارک گردیده (Branded): در صورتیکه حق تقدم شما معرفی وبسایت یا این که کمپانی شماست، میتوانید در نصیب Anchor Text نام کمپانی یا این که مارک خویش را قرار داده و بسته به نیاز، استفاده کننده را به ورقه‌ای از سایت خویش هدایت نمایید. مثلا از اسم رستوران خویش استعمال کرده (مثل سالاد سزار بارزیل) و در چهره رغبت متن را به به عبارتی برگه یادگرفتن اصلاح کردن سالاد سزار پیوند فرمائید!

فارغ از تیتر (Naked Link): درین مدل انکر تکست، از خویشِ لینک و پیوند تحت عنوان رابطه دهنده هم به کار گیری میگردد تا احتمالا نشانی تارنما در ذهن خواننده بماند. عبارت قابل کلیک websima.academy مثال‌ای از یک انکر تکست بی تیتر میباشد.

نامشخص و همگانی (Generic): انکر تکست نامشخص هیچ ارتباطی به اشکال بالا ندارد و می تواند یک متن خیلی معمولی و کلی مثل “اینجا کلیک فرمایید” باشد.

به کارگیری از تصویر (Image Links): قابل ذکر میباشد که مرورگرها در فیس بار گذاری نشدن تصاویر پیوند دار، متن جایگزین (Alternate Text) تصویر را به صورت یک انکر تکست اکران می دهند. پس همواره بهتر میباشد که موقع به کارگیری از تصاویر، متن جایگزین آنان نیز با آلرژی و اعتنا تمام تهیه و تنظیم و نوشته شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.