دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

معرفی تگ های هدینگ (H1-H6) و تاثیر آنها در سئو سایت

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

معرفی تگ های هدینگ (H1-H6) و تاثیر آنها در سئو سایت

۱,۱۵۴ بازديد
بهترین سئو کار یکی‌از مهم ترین فاکتور هایی که در مرتبه بندی تارنما ها از نظر گوگل تاثیر بسزایی دارااست، رعایت ساختار طبقه بندی گردیده و منظم وبسایت میباشد. در واقع یک کدام از مهم ترین کارهایی که در فرآیند بهینه سازی تارنما روی سایت ها انجام می‌شود پیکر بندی تارنما و ایجاد یک ساختار داخلی طبقه بندی گردیده برای آن میباشد که‌این مهم با تصحیح تگ های هدینگ رخ می پذیرد. در‌این مقاله می‌خواهیم درپی مباحث آموزشی seo به معرفی تگ های هدینگ پرداخته و تاثیر آن ها را روی بهینه سازی وب سایت باز‌نگری نماییم. با ما همپا باشید. سئو در مشهد

معرفی تگ های هدینگ (H1-H6)
تگ های هدینگ همان گونه که از اسم آنان نیز پیداست، در بنا شده در نقش عنوان هایی هستند که وظیفه آنان ایجاد یک ساختار محتوایی منظم و سازمان یافته برای تارنما است. تگ های هدینگ مشتمل بر 6 تگ می‌باشند که به ترتیب آن ها را H1 تا H6 می نامیم. مهمترین آنان، تگ هدینگ H1 بوده و از آن تحت عنوان عنوان اصلی یک نوشته ی علمی به کار گیری می شود. مهم‌ترین نکته در استعمال از تگ های هدینگ محافظت سلسله مراتب H1 تا H6 میباشد و اگر که‌این ترتیب متناسب با ترتیب معنایی نوشته محافظت شود این تگ ها می توانند تاثیر مثبتی روی سئو تارنما بگذارند.

در وضعیت کلی دو طریق برای ساختار دهی محتوای وب سایت با به کارگیری از تگ های هدر موجود هست. طریق اول و مرسوم آن اینست که یک تگ H1 در هر ورقه تحت عنوان عنوان اصلی به اجرای نقش بپردازد و احتمالا تعدادی تگ هدر H2 و دیگر تگ های ذیل گروه آن نیز در متن به کار گیری میشود.

طرز دوم که اساس آن نیز بر پایه ی HTMLنسخه 5 میباشد این هست که در HTML ورژن 5، هر قسمت با یک تگ H1 شروع میشود. این عمل برای سهل و آسان کردن ادغام یک‌سری جز در یک کاغذ تاسیس شده است. این شیوه از دید تئوری مشکلی ندارد، البته فهم آن پاره ای سخت میباشد. بنابراین ما به عبارتی نحوه اول را در هر سایتی توصیه می‌کنیم.

چرا تگ H1 موثر ترین تگ هدینگ شناخته می‌شود؟
در بخش پیشین اشاره کردیم که تگ H1مهم ترین تگ از مجموعه تگ های هدینگ به شمار می رود و به همین ادله برای seo کاران بسیار دارای اهمیت میباشد. درحال حاضر درین بخش از نوشته‌ی علمی میخواهیم علت این گزینه را ریشه یابی کنیم.

یک کدام از مهم‌ترین علت های بها تگ H1 این میباشد که متنی که با H1 درج شده باشد، معمولا اصلی ترین متن یک صفحه محسوب می شو و گویا تیتر اصلی وهدف صفحه مربئطه میباشد . همین موضوع سبب ساز گردیده تا تگ H1 در برخی از مدیرت محتوا های رایج مانند جوملا و وردپرس به طور خودکار مقدار دهی شود البته در بعضی از CMS های منحصر به فرد نیز بوسیله بعضا از برنامه نویس ها همانند رئیس محتوا های رایج این تگ ها به طور خودکار با مقدار تیتر تارنما مالامال میشوند.

تاثیر تگ h1 در سئو تارنما

روش اکران تگ های هدینگ H1 تا H6
یک کدام از مهم‌ترین وظایف کارشناس سئو در زمان چک سایت، نظارت کردن تگ های هدینگ است که از لحاظ رعایت ساختار ، انتخاب متن و شیوه اکران به صدق تشکیل شده باشند و یا این که در صورت عدم تمجید شدن آن ها در وب سایت تعریف‌و‌تمجید شوند.در این بخش ما صورت استاندارد طریق تایپ کردن تگ های هدینگ را به شما نشان می دهیم تا بتوانید از آن در پیاده سازی بهینه سازی داخلی سایت خویش به کارگیری نمائید:

عنوان اصلی برگه
عنوان داخلی اول
زیرمجموعه‌ی عنوان داخلی اولیه
عنوان داخلی دوم
از نظر شیوه اکران تگ های هدینگ معمولا تگ H1 با اصلی ترین و قطور ترین فونت ممکن نمایش داده میشود و تگ H6 کوچک ترین فونت را میان فونت های مو جود دارااست.

باید ها و نباید ها در سئو تگ های H1 تا H6
هیچ وقت تگ title وب سایت خویش را با تگ h1 تارنما تان یکسان در لحاظ نگیرید.
تگ‌های هدینگ را با کلیدواژه‌ها پر نکنید
بیش تر از یک توشه از تگ h1 در یک برگه به کارگیری نکنید.
از تگ‌های هدینگ تکراری در صفحات مختلف به کار گیری نکنید و تلاش نمایید نوشته‌های بعدی از تیترهای مخصوص به شخصی استعمال فرمائید.
نظم استعمال از تگ ها را در محتوای متنی خویش محافظت فرمایید.
تاثیر تگ h1 در بهینه سازی وبسایت

تاثیر فوق العاده تگ های هدینگ در seo
بی تردید در‌صورتی‌که مطالب آموزشی وب سایت ما را پیش از این نیز دنبال کرده باشید بر این امر واقفید که یک اصل اساسی در سئو سایت وجود دارد و آن هم این میباشد که رضایت گوگل از تارنما شما ناشی از رضایت استفاده کننده از وب سایت شماست.

با توچه به اینکه رعایت تگ های هدینگ و سئو آنها به نظم و نظم دهی بهتر وبسایت شما امداد کرده و همین دستور نیز رضایت هر چه بیشتر استفاده کننده را پیرو داراست پس این یک دستور طبیعی هست که seo تگ های هدینگ نقش بسزایی در بهبود بهینه سازی وب سایت شما داشته باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.