دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

تگ کانونیکال (canonical) چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

تگ کانونیکال (canonical) چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

۱,۱۵۴ بازديد

از سال 2011 به بعد از آن بعد از ارائه الگوریتم پاندا، دقت به کیفیت محتوای ارائه گردیده در سایت ها و پیش گیری از ساخت محتوای تکراری اهمیت بخش اعظمی پیدا نموده است.

همانگونه که در نوشته‌ی‌علمی آموزشی "الگوریتم پاندا چه است؟ باز‌نگری همت الگوریتم پاندا و اثر آن در بهینه سازی تارنما" نیز بیان کردیم، پاندا با انگیزه پیکار با محتوای بی کیفیت و تکراری در سال 2011 به وسیله گوگل ارائه شد و ربات های خزنده آن با طاقت و شکیبایی و توجه فراوان فراهم نظارت محتوای وبسایت ها می باشند. این بهترین سئو کار مورد برای اینترنت مسترانی که گاه به بدون چاره بدون چاره به تکثیر محتوای تکراری در صفحه ها متعدد سایت خویش بودند بسیار نگران کننده بود. تقابل با این نگرانی و پیش گیری از جریمه‌ها سنگین پاندا موجب شد تا متخصصین seo در جستجوی ارائه رویکرد کاری اصولی و قابل پذیرش باشند و نتیجه ها این همت به کارگیری از تگ کانونیکال (canonical) میباشد.

نوشته ی علمی دارای ربط: الگوریتم پاندا چه چیزی است؟ باز نگری همت الگوریتم پاندا و اثر آن در بهینه سازی وبسایت

سرفصل های گزینه بازنگری درین نوشته‌ی علمی:

تگ کانونیکال (canonical) چه می باشد؟

اهمیت به کار گیری از تگ canonical

فراگیری روش درست به کار گیری از تگ کانونیکال

اثر به کار گیری از تگ کانونیکال در بهینه سازی وبسایت

تگ کانونیکال چه می‌باشد؟
برخی اوقات یک اینترنت مستر به مجبور ناچار میباشد محتوایی یکسان را در یکسری برگه از وبسایت خویش تکرار نماید. فرض فرمایید در یک وبسایت فروشگاهی 5 جنس قرار میباشد لود فرمائید که تنها در رنگ بندی و تصویر شاخص کاغذ با هم فرق دارا هستند، در چنین قوانینی به مجبور محتوای یکسانی را در 5 ورقه جدا از هم منتشر کردید. کاری که ابدا خوشایند پاندا نبوده و در انتظار میباشد تا شمارا جریمه نماید. شیوه فعالیت رویارویی با جریمه پاندا چه است؟

برخی از seo فعالیت ها به غلط برای رویارویی با حذف صفحه های با محتوای تکراری از ریدایرکت 301 استعمال می‌کنند. تا قبل از این جزئیات ریدایرکت 301 را در نوشته‌علمی شناخت با مضمون‌ ریدایرکت و گونه های آن معرفی کردیم.

نوشته ی علمی دارای ربط: شناخت با مضمون‌ ریدایرکت و گونه های آن

گونه های این‌راه عمل این میباشد که چنانچه از ریدایرکت 301 استعمال فرمائید. نمی توانید محتوای هر ورقه را به طور جدا از هم مشاهده کنید و تمام صفحه ها به کاغذ اصلی منتقل می‌شوند. رویه فعالیت صحیح استعمال از تگ کانونیکال (canonical) میباشد. با به کار گیری از این تگ seo فعالیت قادر است به ربات های خزنده گوگل بگوید: "اینجانب به مجبور تعدادی ورقه با محتوای یکسان منتشر کردم، لطفا در جریان باش که تمرکز اصلی اینجانب برگه اصلی اینترنت سایتم میباشد. لطفا سردرگم نشو."

کاربرد اصلی تگ canonical این میباشد که به موتور های جستجوی گوگل بفهمانیم که از در بین 5 برگه تکراری که منتشر کردیم برگه اصلی کدام میباشد و حق تقدم رنکینگ خویش را پر‌نور کرده و ربات های خزنده را از سردرگمی نجات دهیم.

اهمیت به کارگیری از تگ canonical:
در حالتی که که در سایت خویش محتوای تکراری داشته باشید و از تگ کانونیکال استعمال نکنید این قابلیت موجود است که بعد از مدتی گوگل شما‌را جریمه کرده و صفحه ها اصلی شما‌را که دارنده محتوای یونیک نیز میباشد حذف کند. این جریمه تاثیر بسیار مخربی روی seo وب سایت شما خواهد گذاشت. حتی در شرایطی که از جریمه الگوریتم های گوگل جان تندرست به در برده باشید، گشوده هم جای نگرانی موجود هست. به این دلیل‌که ممکن میباشد با خطر ایندکس نشدن صفحه ها تازه خویش مواجه گردید.

نوشته‌ی علمی دارای ربط: روشهایی کاربردی برای ایندکس سریع صفحه های در گوگل



ربات های خزنده گوگل برای سایت شما تایم محدودی برای چک دارا‌هستند. در شرایطی که که تعداد صفحه ها تکراری وبسایت شما زیاد باشد و ربات ها پیشین از اینکه به صفحه های نو (با محتوای یونیک) برسند، عصر شان تمام شود، دیگر نمی توانند آن‌ها‌را ایندکس نمایند.

در یک پاراگراف کوتاه می اقتدار اهمیت به کار گیری از تگ کانونیکال را به نیکی خاطرنشان کرد: استعمال از تگ کانونیکال (canonical) به شما امداد میکند تا در در دست گرفتن محتوای تکراری خویش چیره کار فرمایید.

نکته قابل اندیشه دیگر این میباشد که مدام این اینترنت مستر وجود ندارد که بدون چاره به نشر محتوای تکراری میگردد. عوارض دیگری نیز موجود هست که ممکن میباشد سبب ساز به وجود وارد شدن محتوایی یکسان با url های مختلف شود. بهتر میباشد این عوارض را خوب بشناسید و با منش شغل های رویا رویی با آنان نیز آشنا گردید:

دلایلی که قادر است موجب نشر محتوای یکسان با چند نشانی URL شود:

یکی‌از مهم‌ترین دلایلی که ممکن میباشد موجب بروز چنین حالتی شود غلط هات تکنیکی seo فعالیت یا این که اسکن مطالب تارنما شما بوسیله اشخاص دیگر باشد. به‌دنبال به طور عنوان وار به بیان عارضه ها دیگری می‌پردازیم:

ساخت نشانی های URL متعدد به وسیله CMS (سیستم مدیر محتوا) وب سایت
تولید ورژن گوشی تارنما با آدرسی مانند: example.com و www.example.com
نشانی های URL داینامیک مانند: http://example.com/?post=1&var=2&var=3
تایپ کردن یا این که ننوشتن www و مسائل مرتبط با تحت دامنه تارنما مانند: example.com یا این که example.com
اسکن کردن محتوای بلاگ در تارنما های دیگر
اجرا کردن وبسایت بر روی HTTP و HTTPS هم‌زمان
ممکن میباشد حتی همگی موردها بالا برای یک تارنما رخداد بیفید. رویه فعالیت رویارویی با این ایراد به کار گیری صحیح و اصولی و به موقع از تگ کانونیکال میباشد. در بخش آن‌گاه این نوشته ی علمی تلاش می‌کنیم قوانینی که لازم میباشد از تگ کانونیکال (canonical) استعمال کنیم را توضیح دهیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.