دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

ریدایرکت 302 چیست؟ کاربرد ریدایرکت ۳۰۲ و تفاوتش با ۳۰۱

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

ریدایرکت 302 چیست؟ کاربرد ریدایرکت ۳۰۲ و تفاوتش با ۳۰۱

۱,۱۴۶ بازديد
اگه تو مسئله سایت یا این که بهینه سازی کار می کنید، احتمالا برای یک توشه هم که گردیده اصطلاح ریدایرکت (redirect) به گوشتون خورده و سوال ریدایرکت چه چیزی است براتون پیش اومده. در یک نگاه کلی ریدایرکت کردن در معنای انتقال یوزرها و موتورهای کاوش به یک نشانی (URL) گوناگون می باشد. یعنی استفاده کننده یه نشانی رو تو مرورگر کاوش می‌کنه و شما با به کار گیری از ریدایرکت، اون رو به نشانی دلخواهتون هدایت می‌کنید. گذشته از اینکه با جزییات بیشتر به بازنگری ریدایرکت کردن، کاربرد ریدایرکت و تفاوت دو ریدایرکت مهم ۳۰۱ و ۳۰۲ بپردازیم، به نمونه ذیل اعتنا نمائید.

یک نمونه:
شما تو یه خونه پهناور معاش  بهترین سئو کار  میکنید که ۲ محل ورود A و B داره. سازه به دلایلی شما نمی‌خواید تو محل ورود B از مهمون‌ها استقبال نمائید. پس یه مسیر صحیح می کنید که کسانی که از محل ورود B وارد میشن رو به سمت محل ورود A هدایت کنه تا شما اونجا به استقبالشون برید. درواقع شما مهمون ها رو از در B به A ریدایرکت کردید.

حال که معنا ریدایرکت رو می دونید، سوالی که احتمالا براتون پیش میاد اینه که redirect چه بهره ای داره و چه هنگامی می بایست از ریدایرکت به کار گیری کنیم. نخستین از کلیه بایستی بدونید ما صرفا یه جور ریدایرکت نداریم و بر پایه ی روشی که با اون یوزرها و موتورهای کاوش رو انتقال میدیم، ریدایرکت ها به تعدادی نوع تقسیم میشن، درواقع گونه های ریدایرکت داریم که مهم‌ترین اونها ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ میباشد.

همونطور که گفتیم با به کارگیری از ریدایرکت هم موتورهای کاوش رو به نشانی تازه منتقل میکنیم و هم یوزرها رو. از نظر استفاده کننده هر دو دسته ریدایرکت فعالیت مشابهی انجام میدن؛ زیرا هر دو شیوه استفاده کننده رو به ورقه انگیزه هدایت می‌نمایند و درواقع برای استفاده کننده فرقی نداره ما از ریدایرکت ۳۰۲ به کارگیری کنیم یا این که ریدایرکت ۳۰۱. البته برای ربات گوگل خیلی مهمه که ما دقیقا از چه مدل ریدایرکتی استعمال کردیم.
پس شما هم تحت عنوان کارشناس بهینه سازی بایستی موقع ریدایرکت کردن خیلی توجه نمایید که از چه دسته ریدایرکتی به کار گیری می ­نمائید تا مشمول تاثیر مثبت ریدایرکت در بهینه سازی بشید.
ما در میزفا پیش از این به صورت مفصل در رابطه ریدایرکت ۳۰۱ و تاثیرش در seo و نحوه انجام ریدایرکت ۳۰۱ سخن کردیم مطلقا اون نوشته ی علمی رو بخونید و بالای ۱۰۰ لحاظ داره و کلی کدهای مهم داره. اما تو این نوشته‌ی علمی از محرمانه فراگیری های بهینه سازی میزفا با تعریف‌و‌تمجید ریدایرکت ۳۰۲ آشنا می شیم، کاربردش رو حافظه میگیریم، تفاوت 301 redirect و 302 redirect رو باز بینی میکنیم و درنهایت چندتا از خطاها رایج در ریدایرکت کردن رو بهتون فراگیری میدیم. پس تا آخر با ما هم پا باشید تا بتونید روش درست استعمال از ریدایرکت ۳۰۲ رو خاطر بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.