یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

seo کلاه سیاه چه می باشد؟ طریق های بهینه سازی کلاه سیاه

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

seo کلاه سیاه چه می باشد؟ طریق های بهینه سازی کلاه سیاه

۱,۱۳۳ بازديد

seo کلاه سیاه چه می باشد؟ طریق های بهینه سازی کلاه سیاه
seo کلاه سیاه چه می باشد؟ طرز های بهینه سازی کلاه سیاه
seo کلاه سیاه به گروه اقداماتی گفته می‌شود که مغایر ضوابط موتورهای کاوش بوده و در عین هم اکنون ممکن میباشد که موجب ارتقاء سکو تارنما در حاصل کاوش گردند.

این طرز های غیر مجاز، شاید در کوتاه بازه زمانی اثربخش باشند، ولی نهایتا در دراز مقطع موجب جریمه شدن وبسایت از طرف موتورهای کاوش میشوند. برخی از تکنیک های seo کلاه سیاه عبارتند از: به کارگیری بی راه و روش از عبارات کلیدی، پنهان کاری و تولید کانال های گسترده بک لینک و پیوند.

اکران در نتیجه ها کاوش برای رویش کسب و امور، امری ضروری به حساب آورده می شود، البته نحوه های درست و غلطی برای بهینه سازی وب سایت و وصال به چنین هدفی موجود هست. seo کلاه سیاه به عبارتی طریق اشتباه در‌این عمل میباشد. طریق های سئو در مشهد  کلاه سیاه به جای جواب به نیاز و خطاها یوزرها، با انگیزه فریب موتورهای کاوش پیاده سازی میشوند.

در واقع با به کار گیری از تکنیک های seo کلاه سیاه، شما عوض اینکه حق کافی برای حضور در حاصل کاوش را داشته باشید، موتورهای کاوش را فریب می دهید تا تارنما شما‌را در حاصل بالا قرار دهند. به کار گیری همیشگی از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه به جای ارتقا درجه وب سایت، دیر یا این که زود موجب حذف شما از حاصل کاوش خواهد شد.

درصورتی که در مسائل مربوط به سایت و بهینه سازی مبتدی و تازه کار میباشید، توجه داشته باشید که انگیزه موتورهای کاوش مانند گوگل ارائه شایسته ترین جواب ها به کاربرانشان در هنگام جستجوی یک عبارت میباشد. موتورهای کاوش دارنده ساز و کارهایی می باشند تا شایسته ترین نتیجه ها را به کاربرانشان نشان دهند، نتایجی که مشتمل بر اسپم نیست. آن‌ها این عمل را به امداد الگوریتم های خویش و به طور خود کار یا این که دستی انجام می‌دهند تا سایت هایی را که مبادرت به انجام seo کلاه سیاه کرده اند را شناسایی نمایند.

الگوریتم های موتورهای کاوش در گذر دوره در گیر پیشرفت های متعددی گردیده اند و این مورد به ما یادآوری می‌نماید تا به هیچ عنوان سمت seo کلاه سیاه نرویم. مطمئنا بهینه سازی کلاه سپید مورد بهتری برای سئو سایت ها محسوب میگردد. بهینه سازی کلاه سپید روشیست که تماما مطابق با راهبرد ای موتورهای جستجوست. به طور خلاصه بهینه سازی کلاه سپید اقداماتیست که به واسطه ساخت محتوای کیفیت عالی انجام یافته و انگیزه از آن، ساخت یک تجربه کاربری توانمند برای افرادیست که به مشاهده تارنما میپردازند.

تفاوت بهینه سازی کلاه سیاه با seo کلاه سپید
seo کلاه سیاه مغایر قانون ها موتورهای جستجوست و انگیزه از آن، فریب آن ها در سمت و سوی ارتقاء جایگاه وب سایت می‌باشد. چنین تکنیک هایی در غایت موجب حذف سایت از نتیجه ها کاوش گردیده و دست‌کم جریمه آن افت شدید جایگاه تارنما میباشد. در مقابل بهینه سازی کلاه سپید اقداماتیست که مطابق با ضوابط موتورهای جستجوست و در طی آن محتوایی کیفیت عالی برای کسب حداکثر رضایت یوزرها در وبسایت ساخت میشود.

چه‌گونه seo کلاه سیاه را گزارش دهیم؟
در موقعیت کلی دو عامل برای گزارش دادن seo کلاه سیاه ممکن میباشد وجود داشته باشد. در شرایط اولیه سایت شما به خیال و خاطر عواملی همچون هک شدن، خطاها ویروسی، seo منفی یا این که بک لینک و پیوند های مضر ممکن میباشد پایین جراحت قرار گرفته باشد. در شرایط دوم نیز ممکن میباشد که شما نتیجه ها اسپمی را در حاصل کاوش مشاهده کرده باشید.

برای وضعیت دوم گوگل ورقه ای را با اسم webspam report تعبیه و در آن می‌توانید مشاهدات خویش را گزارش کنید. لطفا از این ابزار با احتیاط به کارگیری نمائید. هر سایتی که جایگاه بالاتری نسبت به وبسایت شما داشته باشد به معنای اسپم نخواهد بود. گزارشات اسپمی که خویش از دسته اسپم می‌باشند، به منزله seo کلاه سیاه در لحاظ گرفته خواهند شد.

در وضعیت نخستین که تارنما شما پایین تاثیر عامل ها مخربی مانند هک شدن قرار گرفته میتوانید گزارشی را تنظیم کرده و آن را از روش malware review در کنسول جستجوی گوگل تثبیت کنید.

در حالتی که کمپین های بهینه سازی منفی بر علیه وب سایت شما ساخت شده می‌توانید از ابزار Disavow Links گوگل بنا شده در کنسول جستجوی آن استعمال کرده و بک لینک و پیوند های اسپم شناسایی گردیده را گزارش دهید.

چرا باید از بهینه سازی کلاه سیاه هجران کنیم؟
طریق های seo کلاه سیاه موجب جریمه شدن از طرف گوگل و بقیه موتورهای کاوش میگردند.

با اینکه این سیرتکامل شیوه ها ممکن میباشد تا مقطع کوتاهی موجب کسب ترافیک و مرتبه بالا برای وب سایت شما شوند، البته مطمئن باشید که موتورهای کاوش با بروزرسانی های مکرر خویش بالاخره متوجه این موضوع گردیده و سایت خاطی را با پنالتی رو به رو می‌سازند. اعتنا داشته باشید که بیرون شدن از پنالتی گوگل فعالیت سادگی وجود ندارد. با اعتنا به حجم متعددی از یوزرها که از موتورهای کاوش به کارگیری می‌کنند، حذف شدن از حاصل کاوش به معنای از دست رفتن کسب و فعالیت شما تلقی خواهد شد.

در پی مقاله به معرفی شیوه های seo کلاه سیاه میپردازیم تا در هنگام انتخاب استراتژی بهینه سازی سایت از گزینش آنان اجتناب فرمائید.

تکنیک های seo کلاه سیاه
1. استعمال بی راه از عبارات کلیدی
مراد از استعمال از بی راه از کلمه ها کلیدی (Keyword Stuffing) لبریز کردن محتوای تارنما با کلمه ها کلیدی معین و با انگیزه کسب مرتبه در آنهاست. در واقع این عمل تلاشیست در‌این جهت که موتورهای کاوش را متقاعد به دارای ارتباط بودن محتوای کاغذ با آن کلمه ها کنیم. افزودن مشتقات و هم خانواده های یک واژه و کلمه کلیدی فارغ از اینکه از سمت استفاده کننده ضرورتی داشته باشد، تجربه کاربری منفی را ساخت می‌نماید. در سود این عمل، وبسایت شما ممکن میباشد در عبارات کلیدی نا مربوطی نیز جایگاه بالایی کسب نماید.

گوگل استعمال بی راه از لغت ها کلیدی را اینطور توضیح می‌دهد:

لیستی از شماره های تلفن بی معنا
بلاک های متنی لبریز گردیده با عبارات کلیدی متنوع
تکرار بیش تر از حد یک واژه و کلمه کلیدی در متن محتوا به طور به طور کامل غیر طبیعی
جستجوی لغات کلیدی که یوزرها به جستجوی آن‌ها در اینترنت می‌پردازند، قبلی از تایپ کردن هر محتوایی امری ضروریست. ولی به کارگیری بی راه از تمامی آن ها در محتوا به هیچ عنوان ایده نیکی محسوب نمی‌شود. به جای چنین تاکتیک های اشتباهی بهتر میباشد که بر روی ایجاد محتوای با کیفیتی که حول یک یا این که یک سری کلمه و واژه کلیدی مشخص و معلوم میباشد، تمرکز نمائید.

2. پنهان کاری
مراد از پنهان کاری (Cloaking) اکران دو ورژن گوناگون از محتوای یک نشانی از وبسایت به یوزرها و موتورهای جستجوست. سایت هایی که مبادرت به چنین کاری می‌نمایند، هدفشان کسب جایگاه در حاصل کاوش به ازای لغات کلیدی نا مربوط به حوزه کاریشان میباشد. وبسایت های اسپم اکثر اوقات با انگیزه پنهان کردن محتوای غیرمجاز نوشته شده در وبسایت خویش از لحاظ گوگل دست به چنین کاری میزند.

کوتاه کردن محتوای تارنما برای تیم های خاصی از یوزرها امری قابل پذیرش میباشد. مثلا شما میتوانید که وبسایت خویش را در دستگاه های گوشی به طور خلاصه تری اکران دهید. همینطور اکران مختلف تارنما برای کاربرانی از یک میهن مختص، امری معمول میباشد. همینطور بعضا از وبسایت ها تبلیغات خویش را بر حسب حوزه‌ جغرافیایی استفاده کننده تغییر‌و تحول می‌دهند. همه این نمونه ها تا جایی که انگیزه، اکران محتوای متفاوتی برای ربات های موتورهای کاوش نباشد، قابل پذیرش میباشد.

شایسته ترین پیشنهاد در چنین قوانینی اینست که از خویش بپرسید که آیا تغییر تحول محتوا برای دیگر یوزرها به بهره آن‌ها خواهد بود یا این که خیر. در حالتی که جواب بدین سوال مثبت باشد، پس آن فعالیت قابل پذیرش خواهد بود. شما می بایست به نحوی با موتورهای کاوش در هر سناریویی کردار فرمائید که به عبارتی خلق و خوی را با یوزرها حقیقی وواقعی دارید.

در رخ فضولی برای مشاهده وبسایت از نظر گوگل میتوانید از ابزار fetch as google در سرچ کنسول آن استعمال فرمایید.

3. ریدایرکت های غیر مجاز
ریدایرکت موجب انتقال استفاده کننده از آدرسی که بر روی آن کلیک کرده به یک نشانی دیگر می‌گردد. در بهینه سازی کلاه سیاه از ریدایرکت ها بیرون از چنین رویکردی به کار گیری میشود. همانند آیتم پیشین ممکن میباشد که ریدایرکت ها به نحوی پباده سازی گردیده باشند که موتورهای کاوش را به یک نشانی و یوزرها را به آدرسی دیگر منتقل نمایند.

در برخی سناریوها نیز به چشم می‌خورد که یک برگه دارنده آتوریتی بالا صرفا برای موتورهای کاوش به یک ورقه نا دارای ارتباط ریدایرکت میگردد تا جایگاه آن در نتیجه ها کاوش ارتقاء یابد. ریدایرکت 301 موجب انتقال نسبتاً بدون نقص آتوریتی به دیگر ورقه می‌گردد. همان شخصی که از این شیوه کلاه سیاه برای ریدایرکت صفحه های استعمال مینماید، سعی بر بازنویسی نتیجه ها کاوش داراست.

ریدایرکت ها صرفا باید در قوانینی به کارگیری شوند که برای آن پباده سازی گردیده اند. از گزاره سناریوهایی معمول می شود به تغییر تحول نشانی یک دامنه یا این که ادغام محتوای دو ورقه در یکی‌از اشاره نمود. همینطور ریدایرکت های بر پایه ی جاوا اسکریپت نیز در قوانینی یگانه قابل پذیرش می‌باشند. مثلا در تارنما لینکدین بعد از ورود به وبسایت، به پروفایل بدون نقص استفاده کننده گزینه نظرتان ریدایرکت خواهید شد.

از ریدایرکت های غیر طبیعی باید پرهیز کنید، به دلیل آنکه چنین اقدامی بر خلاف راهبرد های موتورهای کاوش مانند گوگل و بینگ می‌باشد.

4. محتوای بی کیفیت
تولید محتوای بی کیفیتی که هیچ بهره ای برای یوزرها ندارد، از اقدامات رایج در seo کلاه سیاه میباشد. از گزاره این محتوا می شود به محتوای اسکن گردیده بوسیله ربات ها از سایر وب سایت ها اشاره داشت. وقتی گوگل قوی به شناسایی محتوای نسخه برداری گردیده از سایر وب سایت ها نبود، ولی با بروزرسانی گوگل پاندا در سال 2011 بر این اختلال فائق آمد.

در آن دوره بخش اعظمی از وب سایت هایی که مطالب خویش را از سایر وب سایت ها اسکن کرده بودند، بوسیله گوگل جریمه شدند. از آن پس گوگل اقتدار بیشتری در شناسایی محتوای تکراری یا این که بی کیفیت پیدا نموده است.

افزودن کلمه ها کلیدی نهفته در متن نیز از گزاره راهکارهای ممنوع میباشد. برخی از وبسایت هایی که مبادرت به seo کلاه سیاه میکنند، رنگ متن آیتم نظرشان را با رنگ بگراند یکی از کرده تا متن متبوع قابل مشاهده نباشد. غافل از اینکه این محتوا از نگاه گوگل پنهان نخواهد بود.

در چنین قوانینی و در زمانی که یوزرها بر روی نتیجه ها کاوش کلیک نمایند، محتوای گزینه نظرشان را زیرا نهفته گردیده، مشاهده نخواهند کرد. در صورتی‌که که محتوای متبوع راهکاری برای حل اشتباهات یوزرها ارائه دهد، نیازی به نهفته سازی آن نخواهد بود.

راهکار دیگر شبیه اینست که وبمسترها مبادرت به ایجاد محتوا حول یک مسئله کرده و بعد از کسب مرتبه خوب برای آن کاغذ، محتوای آن را با یک گزینه دیگر تغییر تحول میدهند. این فعالیت تجربه کاربری منفی متعددی به همدم خواهد داشت و از حیث بهینه سازی راهکاری مطلوب محسوب نخواهد شد.

تایپ کردن محتوای باکیفیت و اورجینال یک کدام از مهم ترین قسمت های seo کلاه سپید میباشد. ایجاد محتوای باکیفیت موجب اعتماد یوزرها به وبسایت گردیده و آن ها را از موقعیت استفاده کننده به مشتری تبدیل می نماید.

5. مجدد نویسی محتوا
تکنیک مجدد نویسی محتوا مشابه به تکنیک نسخه برداری کردن محتواست، ولی با این تفاوت که در آن از قابل انعطاف افزارهای ویژه ای مصرف شده تا با مجدد نویسی و بازنویسی محتوای مو جود در اینترنت، آن را تحت عنوان یک محتوای نو به یوزرها عرضه نمود. استعمال از چنین شیوه هایی ریسک کمتری نسبت به آیتم گذشته داراست، ولی به خیال و خاطر استعمال از اپلیکیشن، معمولا محتوای مرمت گردیده از قیمت متعددی برخوردار نخواهد بود.

6. لینک و پیوند های مبلغی
موتورهای کاوش مانند گوگل یوزرها را از داد و ستد بک پیوند منع کرده اند. گوگل در تارنما خویش صراحتا اعلام نموده که هر سیرتکامل لینکی که با انگیزه مشابه سازی پیج رنک و جایگاه وب سایت ها در نتیجه ها کاوش ساخت گردیده باشد، خلاف با ضوابط گوگل محسوب میشود.

بهتر میباشد که از تصاحب کردن بک لینک و پیوند به ازای پرداخت پول پرهیز کنیند، به این دلیل‌که گوگل اعلام کرده که هر دو وبسایت خریدار و فروشنده را با جریمه مواجه خواهد ایجاد.

در صورتی از این موضوع باخبر نبوده و خودسرانه مبادرت به خرید بک پیوند نموده اید، بهتر میباشد که همین شرایط کنونی آن بک لینک و پیوند ها را تمیز نمائید. همینطور می‌توانید با به کارگیری از ابزار disavow مبادرت به بی خودی کردن آن ها فرمایید.

7. لینک و پیوند های اسپم در فوتر تارنما ها
این سیرتکامل بک لینک و پیوند ها صرفا در فوتر وبسایت ها قرار گرفته و با انگیزه ارتقا آتوریتی آن ها درج می گردند. وب سایت هایی که مبادرت به کسب این سیرتکامل بک پیوند ها می‌باشند غالبا از نتیجه ها منفی آن بی خبرند. اکثر وقت ها این سیرتکامل پیوند ها نیز در وبسایت های نا دارای ارتباط قرار گرفته و در شرایط کلی به طور کامل غیر طبیعی به لحاظ می رسند.

8. سو به کارگیری از داده های ساختار یافته
داده های ساختار یافته پایین اسم برند آپ های اسکیما و حتی ریچ اسنیپت نیز شناخته میگردند. به واسطه این اطلاعات می شود به تغییر و تحول در چگونگی اکران وبسایت در نتیجه ها کاوش پرداخت و اکران آن را نسبت به دیگر رقبا دیدنی خیس نمود. شما می‌توانید بسته به محتوای ورقه خویش اعم از پادکست، امر پخت، کتاب یا این که کالا، داده های ساختار یافته دارای ارتباط را به آن بیش تر فرمائید. اسکیمای نظرها احتمالا یکی‌از پرطرفدارترین جور داده های ساختار یافته میباشد.

seo کلاه سیاه درین راستا به طوری فعالیت مینماید تا با ارائه داده ها خطا به فریب موتورهای کاوش و یوزرها پرداخت. مثلا یک وبمستر در راستای seo کلاه سیاه قادر است امتیاز پنج از پنج را به محتوای خویش داده تا از روش داده های ساختار یافته در حاصل کاوش بهتر چشم شود. گوگل درین راستا یوزرها را تشویق به نقل از این سیرتکامل تارنما ها کرده و به همین جهت چنین کاری ریسک بزرگی به حساب آورده می شود.

توصیه میکنیم در افزودن داده های ساختار یافته به طور کامل صادقانه کردار نمائید. در فیس ارائه داده های درست، جای هیچ سیرتکامل نگرانی وجود نخواهد داشت. در مقاله داده های ساختار یافته بدین مهم پرداخته ایم.

9. اسپم کردن در بخش کامنت بلاگ ها
همان طور که از اسم این تکنیک نیز پیداست، این تکنیک کلاه سیاه مشتمل بر افزودن پیوند تارنما خویش در نصیب کامنت سایت های متفاوت میباشد. این کار امروزه کمتر انجام می‌شود، به این دلیل‌که موتورهای کاوش مانند گوگل در بروزرسانی های نو الگوریتم های خویش پیوند های بخش کامنت را عملا در درجه بندی وب سایت ها در حیث نمی گیرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.