یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

راهنمای کامل بهینه سازی آدرس‌ URL

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

راهنمای کامل بهینه سازی آدرس‌ URL

۱,۰۸۷ بازديد

داشتن URL های seo گردیده و بهینه سازی-Friendly به موتورهای کاوش و یوزرها در فهم و شعور  بهترین سئو کار  بهتر محتوای وب سایت و گشت و گذار در وبسایت یاری بخش اعظمی می‌نماید. همچنین پتانسیل وب سایت شمارا در مقایسه به رقبایتان ارتقاء خواهد بخشید. برای فهم و شعور بهتر چگونگی تولید نشانی‌های با صرفه‌ سازی گردیده، به‌دنبال مقاله با ما باشید.




زمانی حرف از seo و سئو میگردد، همگی چیز حیران کننده به حیث می رسد. در شرایطی‌که می خواهید بدانید گوگل و یوزرها از چه ساختار ادرسی بیشتر لذت می برند، راهنمای تحت به شما امداد خواهد کرد.

۱- نشانی های کوتاه


با دقت به راهنمای وبسایت Backlinko ، نشانی های کوتاه اقبال بیشتری چهت نیل به برگه اولیه حاصل گوگل خواهند داشت.

۲-لغات کلیدی در نشانی


قرار دادن کلمه ها کلیدی در نشانی ها، سبب ساز میگردد سکو شما در گوگل بهتر خواهد شد، البته درین عمل زیاده روی نکنید. مدام یک و یا این که نهایتا دو واژه کلیدی اساسی خویش را در نشانی قرار دهید.

۳- تولید نشانی های خوانا


نشانی خوانا برای استفاده کننده متساوی زبده کاربری بهتر که در غایت به مرتبه فراتر در نتیجه ها باعث می شود.

۴- به کار گیری از Canonical


نشانی Canonical و یا این که استاندارد چه چیزی است؟ Canonicalization به فرآیند تعیین شایسته ترین نشانی از دربین تعدادی نشانی ساخت‌و‌ساز گردیده و معرفی آن به موتور کاوش تحت عنوان نشانی صحیح شیت متبوع میباشد. ممکن میباشد تارنما داینامیک شما، یکسری ادرس از یک شیت ایجاد نماید و با به کار گیری از Canonical شما از جریمه شدن بوسیله موتور کاوش به جهت Duplicate Content پیشگیری خواهید کرد.

۵- HTTP vs. HTTPS


گوگل تائید کرده که https یکی‌از فاکتورهای مثبت سکو بندی در حاصل میباشد. پس در حالتی‌که برایتان مقدور میباشد همین امروز یک سینگال مثبت دیگر برای سایتتان ساخت نمائید.

۶- ساب دایرکتوری یا این که ساب دامین


مدام دراین باره اختلاف نظرهای شدیدی وجود داشته میباشد. البته واقعیت این میباشد، آتوریتی ساب دامین جدا احتساب می شود. بدین مضمون‌ که در شرایطی‌که از ساب دامین به کارگیری نمائید نمی‌توانید از اعتبار دامنه اساسی استعمال نمائید. پس توصیه اینجانب به کار گیری از ساب دایرکتوری میباشد.

۸- ساب دایرکتوری


ساب دایرکتوری های بیشتر متساویِ با طاقت فرسا خیس شدن ایندکس به وسیله گوگل، کارایی نمایید با یک یا این که نهایتاً دو ساب دایرکتوری به کاغذ متبوع برسید.

از اسامی قابل ادراک و ترجیحاً لغت ها کلیدی اساسی در اسم گذاری فایل ها استعمال نمایید.

۹- کاراکترهای مجاز در نشانی


Classification Included characters Encoding required?
Safe characters Alphanumerics [۰-۹a-zA-Z], special characters $-_.+!*'(),, and reserved characters used for their reserved purposes (e.g., question mark used to denote a query string) NO
ASCII Control characters Includes the ISO-8859-1 (ISO-Latin) character ranges 00-1F hex (0-31 decimal) and 7F (127 decimal.) YES
Non-ASCII characters Includes the entire “top half” of the ISO-Latin set 80-FF hex (128-255 decimal.) YES
Reserved characters ; / ? : @ = & (does not include blank space) YES*
Unsafe characters Includes the blank/empty space and " < > # % { } | \ ^ ~ [ ] ` YES




۱۰- نقش پلتفرم تارنما در روند ایندکسینگ


اینکه تارنما شما بصورت single page application باشد یا این که در سورس شیت بتوانید html خروجی را ملاحظه کنید، تفاوت اکثری در طرز عکس العمل گوگل با تارنما شما و در غایت ایندکس درست صفحه ها داراست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.