جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

نقش سازش گوشی در ارتقا جايگاه گوگل

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

نقش سازش گوشی در ارتقا جايگاه گوگل

۱,۱۱۰ بازديد

نقش سازش گوشی در ارتقا جایگاه گوگل

برای اینکه به اهمیت تلفن های یار هوشمند و یا این که هر hardware دیجیتالی دیگری سئو در مشهد  که قدرتمند به اتصال به وب میباشد پی ببریم ، کافیست به‌این مقایسه معمولی اعتنا نمائید . امروزه ممکن میباشد هنوز هم منزل هایی را ببینیم که ساکنینش فاقد یک دستگاه PC یا این که به عبارتی کامپیوتر فردی باشند ، کما اینکه شما نیز تحت عنوان خواننده این مقاله ممکن میباشد یک رایانه یا این که لپ تاپ با تعاریف مرسوم آن نداشته باشید ؛ این در حالیست که در به عبارتی منزل شاید به تعداد اشخاص بالغ مستقر در آن (و حتی بیشتر از تعداد نفرات) بتوانید تلفن همراه های گوشی از معتبرترین برندهای عالم در جدیدترین سبک هایشان را مشاهده کنید ، این بدان معناست که نیازهای بعضی یوزرها که قبلا رایانه ها را تنهاً تحت عنوان وسیله ای برای اینترتیمنت و سرگرمی خویش میدیده و آن را گهگاه از رمز دیده و هم چشمی می خریدند ، فعلا در بستری منطقی و فردی خیس قرار گرفته و در کسوت تلفن همراه تلفن همراه جواب داده می گردند . به این واسطه شخص کارکشته خواهد بود تا به عبارتی بازی را در تلفن همراه خویش انجام داده ، فیلم و سریالش را در موبایل خویش مشاهده کند ، برای دانلود یا این که گوش دادن به موسیقی این وسیله را کنار خویش داشته باشد و آبادی ها کاربرد دیگری را که رایانه های فردی به آنان رسیدگی می کردند ، اکنون حتی با سرعت و سهولت بیشتر انجام دهد .

با اعتنا به‌این توضیحات غیر طبیعی وجود ندارد که وسعت قابل توجهی از ترافیک هر وب سایت را یوزرها موبایلی تشکیل داده و اعتنا ویژه به آنان به معنای دقت به خیل کثیری از مراجعه کنندگان هست . در موردها زیادی به چشم می خورد که وب سایت هایی با پباده سازی های کار کشته و یدک کشیدن اسم های عظیم تحت عنوان مالک امتیازان خویش ، به هنگام مشاهده با یک تلفن همراه تلفن مطالب را به خیر و خوبی اکران نداده و با تو در تو یا این که بی نظم تحویل دادن داده ها ، استفاده کننده را به خروج سریعتر از این فضا ترغیب می نمایند . با دستمایه قرار دادن چنین رویدادهایی می اقتدار بیان کرد که وبمستران هوشیاری که درپی ارتقا درجه گوگل خویش می‌باشند ، با بکار بستن فوت و فن بهینه سازی یا این که سئو تارنما از بروز چنین ایرادات خودداری کرده و با منظم کردن فضا به طریقی ایده آل برای یوزرها موبایلی ، آن‌ها را به ماندگاری بیشتر ، گردش میان صفحه های و رجوع و برگشت دوباره وی در‌پی ارائه محتوا ، تولیدها یا این که خدماتی جدید ترغیب می نمایند .

در غایت گفتنیست که برای شخصی که سوای احاطه بر فوت‌و‌فن بهینه سازی تارنما پیرو فهمیدن حالت خویش در اکران های موبایلیست بایستی خاطرنشان کرد که آبادی ها تارنمای معنبر با نتایجی قابل اطمینان در وب وجود دارا هستند که می اقتدار آن‌ها‌را با واژه و کلمه کلیدی Mobile-Friendly Test یافت . در‌این سامانه ها که از قضا خویش گوگل نیز چنین سرویسی ارائه میدهد ، علاوه بر اینکه قابلیت و امکان مشاهده یک تارنما از لحاظ یوزرها گوناگون برای مراجعه کننده به وجود میاید (از جملهً شما با گزینش بعد ها تصویر یا این که سبک تلفن همراه دلخواهتان می‌توانید نوع اکران در آن را مشاهده فرمائید) ، اطلاعاتی هم به طور آماری به شما ارائه می‌گردد که در آن نقاط ضعف و توان وبسایت معلوم گردیده و به‌این واسطه و با دردسری حداقلی می‌توانید وضعیت ذکر شده را نظارت فرمایید .

تصاویر و ارتقا درجه گوگل



میدانیم که نصیب قابل توجهی از محتوای رسانه ای وب را تصاویر تشکیل میدهند . مثلا همین نرم‌افزار موبایلی تلگرام یا این که کانال ای اجتماعی مثل اینستاگرام عمده اطلاعاتی که در خویش به گردش درمی آورند فرمت های JPG، PNG و GIF است که مشخصاً پسوندهایی برای تصاویر می‌باشند . از این روی برای اینکه در موضوع رسانه ای وبسایت خویش حرفی برای بیان کردن داشته باشیم ، بهتر میباشد تا تصاویری که تهیه و تنظیم کرده ، پباده سازی می‌کنیم و یا این که حتی از وب سایت دیگری به عاریه می‌گیریم ، علاوه بر اینکه به مسئله دارای ربط بوده و دارنده کیفیت نیکی باشد ، وسعت پاره ای نیز داشته باشد که مخاطبینی از سراسر عالم ، مرزوبوم و در مواقعی که صرفا عرضه محلی پدیده ای مد حیث میباشد یوزرها یک محدوده کوچک برای بار گذاری یا این که مشاهده آن در گیر نقص‌ نشوند . با این اوصاف استعمال از قابل انعطاف افزارهایی که فارغ از کاهش کیفیت تصویر وسعت آن را معدود کرده و این پوشه را باصرفه می نمایند مایحتاج میباشد .

به دنبال اشاره بدین مقاله هم خالی از لطف وجود ندارد که‌این تصاویر فارغ از توضیحاتی کاربردی البته خلاصه آنچنان هم پرطرفدار نیستند . در شرایطی که تصویری دارنده این داده ها باشد ، به موتورهای کاوشگر یاری می نماید تا با قرائت و تجزیه و آنالیز کردن داده ها و رابطه دادن آن با محتوای تصویری ، شخصی را که به طور نوشتاری در‌پی مشاهده تصویری می‌باشد ریلکس خیس هدایت کرده و به این وسیله به ارتقاء درجه گوگل وبسایت متبوع یاری دهد . از سایر مزایای این داده ها یا این که به عبارتی تگ ALT می شود به این مقاله هم اشاره نمود که متن ها جایگزین تصاویر این قابلیت و امکان را به وجود می‌آورند که در شکل عدم بالا داخل شدن تصویر به هر دلیلی ، کاربر کار کشته به مشاهده متن توصیفی آن باشد و دیده اندازی کلی از آن به دست آورد .

بارها به‌این نکته اشاره کرده ایم که یکی وسیع ترین معیارهای گوگل برای اختصاص مکانی مطلوب به وب سایت های با استحقاق ، وجود محتوایی کاربردی و عامه پسند در آنها هست که باعث می گردد تا کاربر غیر متخصصی که آن را میخواند ، به راحتی با این مقوله رابطه برقرار کرده و جواب سوالهای خویش را به طور بدون نقص ، عمیق و همگی جانبه اخذ کند .

با دقت به‌این مقاله ، حتی در‌صورتی‌که خویش شما نیز به مکان گوگل در مسند تصمیم گیری بودید ، آیا سایتی با مطالب تکراری را به عده بزرگان راه و روش می دادید ؟ قطعاً نه ؛ چرا‌که در حالتی که مطلبی ارزنده و پرمغز نیز در‌این وبسایت وجود داشته باشد ، با عنایت به اینکه قبلا در وبگاه دیگری قرار داده ، به وسیله گوگل شناسایی و نهایتاً درجه دهی شده‌است ، لزومی ندارد تا مجدداً در کسوت و شمایلی دیگر در مقابل دیدگان مخاطبین قرار گیرد . در‌پی اینکه این موتور کاوش گر همچون شخصی که از انباشته کردن اوراق تکراری گریزان میباشد ، ورژن مهم را نزد خویش و در معرض روئت کرد نگه داشته و تا جایی که ممکن میباشد اسکن های آن را از خویش بدور می نماید ، پس انتظار نداشته باشید که با مطالبی تکراری به صدر حاصل برسید .

با گذر از این مقاله ، گهگاه هم پیش می‌آید که به صورت ناخواسته محتوایی نوشتاری از تارنما شما با نوشته ای در مکان دیگر این اقیانوس بزرگ داده ها یکی‌از درآمده و مقدمات سوء برداشت گوگل را آماده نماید . علاوه بر این روی داد که در مباحث و موضوعاتی تخصصی با انعطافی معدود بیشتر خود نمایی می نماید – جایی که دست تالیف کننده برای جولان دادن در میدان لغات بسته میباشد – گهگاه هم پیش می‌آید که دو یا این که یک سری کاغذ از وبسایت خویش شما دربردارنده مطالبی تکراری می باشند که گشوده هم برای گوگل به منزله سرقت ادبی هست . طبیعیست که‌این داده ها برای شما اصلی بوده که در بخش های مختلفی از آن استعمال نموده اید ، از سویی دیگر گوگل شمارا به حق تقدم دهی و گزینش صرفا یک جای برای گماردن این داده ها وادار می نماید ؛ پس با وجود این وضعیت چه می بایست کرد ؟

با وجود رویکرد های فراوان برای تقابل با این چالش ، به کارگیری از تگ کانونیکال (rel=canonical) یک کدام از بی آلایش و در عین حالا کاربردی ترین راه‌حل هاییست که می شود به گوگل اظهار کرد که‌این مطالب با یکدیگر مختلف بوده و یا این که با تعریف و تمجید شرایطی تازه در وب سایت این قابلیت را آماده میاورد که‌این عنوان ها از دیده robots.txt بدور بمانند .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.