یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

نکاتی برای سئو ورقه فرود (LPO)

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

نکاتی برای سئو ورقه فرود (LPO)

۱,۰۵۹ بازديد

نکاتی برای سئو ورقه فرود (LPO)

به عنوان مثال دو تا نمایش رو فرض فرمایید:

سناریوی نخستین: شما چندین وقتیه به اندیشه خرید یک شارژر فندکی تازه می‌باشید ، سئو در مشهد هنگام اینترنت‌گردی ناگهان یک تبلیغ بنری کناره یه تارنما با به صورت ذیل می بینید و با خوشحالی شیوه کلیک می‌کنید.


کاغذ‌ای که بعداز کلیک طرز فرود می‌آید برگه منزل شرکتیست که فروشنده اشکال متفاوت شارژر لپ تاپ و گوشی و ماشین و دوربینه. در بین آیتم‌های متعدد و منوهای نامرتب وبسایت می بایست بگردید تا همون شارژر با تخفیف گزینه نظرتون رو پیدا فرمایید. یک دقیقه‌ای میان منوها چرخ میزنید و پیدا نمی کنید و کاغذ رو میبندید و ترجیح میدید شارژر رو از فروشگاه رمز کوچه تنظیم فرمایید.




سناریوی دوم: در سناریوی دیگه بعداز کلیک کردن روی بنر تبلیغاتی وارد ورقه فرودی میشید که دقیقا با عکس شارژر فندکی و تخفیفش و CTA (فراخوان به فعالیت) برای خرید مواجه میشید. نیازی وجود ندارد زحمت متعددی بکشید. این شیت فرود صرفا برای یک غرض خاص پباده سازی و باصرفه‌سازی گردیده: خرید شارژر فندکی متبوع شما!


به فرایندی که سبب ساز باصرفه کردن ورقه فرود و ارتقا نرخ تبدیل یوزرها میشه Landing Page Optimization یا این که LPO میگویند. زمانی شما در فضای اینترنت تبلیغ کلیکی یا این که بنری می‌کنید مدام هم نباید استفاده کننده رو به شیت منزل وبسایتون هدایت نمایید. میتونید برگه‌ای جدا همراستا با تبلیغ و درخواست گزینه نظرتون ساخت‌و‌ساز و مخاطب رو به اونجا بفرستید. مخصوصا اگه از تبلیغات کلیکی گوگل استعمال می کنید هرچه کاغذ فرود شما با صرفه‌خیس باشه و کابران بیشتر باهاش تعامل کنن، Quality Score برگه هم میره بالا و شما هزینه کمتری برای هر کلیک پرداخت می کنید.

نکاتی که در دیزاین فرود می بایست رعایت شه:

یک سری تا فعالیت رو هم زمان از استفاده کننده درخواست نکنید. هرچقدر برگه فرود خلوت‌خیس و تعداد المان‌هایی که مخاطب روی اونها دقت میکنه کمتر باشه نرخ تبدیلتون هم بیشتر میشه.
یکی اصلی ترین خطاها متداول در صفحه ارایی فرود ملموس نبودن دکمه CTA (فراخوان به کار) در کاغذ میباشد. CTA می بایست دارنده سایزی گسترده، کنتراست رنگ کافی با رنگ قضیه و کنتراست رنگ کافی با رنگ قالب برگه و متنی مطلوب باشه. در متن CTA از کلمه ها امری به کارگیری نمائید و اتفاقی که با زدن CTA میفته رو مشخص و معلوم فرمایید. به عنوان مثال متن 'کاتالوگ محصول ها را اخذ فرمائید' از متن 'دانلود فولدر' شفاف‌تره و اقبال بیشتری برای کلیک شدن داره. CTA می بایست بالای برگه باشه و در ورقه‌های بلند زیر شیت هم تکرار بشه.
هر کاغذ ورود می بایست دارنده یک غرض خاص باشه. مخصوصا اگه از تبلیغات کلیکی (PPC) به کارگیری میکنید برای هر تبلیغ برگه فرود منحصربه‌فرد خودش رو پباده سازی فرمائید. این غرض میتونه هر چیزی باشه. خرید یک متاع، نام نویسی در وب سایت، دریافت کردن حساب دمو و...
به صورت خیلی کلی دو نوع کاغذ فرود داریم. Click-Through که بیشتر برای کسب‌شغل های ecommerce به کارگیری میشه و غرض کلیک کردن استفاده کننده روی دکمه آیتم نظره (به عنوان مثال افزودن به سبد خرید) و Lead Generation که بیشتر برای کسب‌و شغل های B2B استعمال میشه و هدفش دریافت کردن داده ها کاربره (به عنوان مثال نام و شماره تماس) .
اگه کاغذ فرود گزینه از نوع Lead Generation باشه از یک فرم‌های بلند استعمال نکنید و داده ها ضروری رو به مکان یک مرحله، در یک‌سری مرحله با فرم‌های کوچک‌خیس بگیرید. استفاده کننده نیومده که آزمون تشریحی بده.
همونطور که شما دوست دارید محتویات باطن بسته بندی تولیدات سوپر مارکت مشابه به تصویر روی بسته‌بندیش باشه محتویات شیت فرود هم می بایست هماهنگ با محتوای بنر یا این که پیوند تبلیغ آیتم نظرتون باشه. استفاده کننده رو همونجا ببرید که واسه وصال بهش کلیک کرده و تجربه کاربری یک پارچه‌ای در فرآیند گوناگون تولید فرمائید.
خرید کردن بیشتر یه کار احساسیه تا منطقی، زمانی کسی روی لینک و پیوند/بنر تبلیغاتی شما کلیک می‌کنه با یه شوقی این عمل رو کرده، پس به شوقش جواب بدید و کمتر اذن بدید تامل کنه. هر میلی ثانیه که می‌گذره اشخاص بیشتری دکمه بک یا این که کلوز رو میزنن.
به تایپ کردن تیتر شیت خیلی توجه نمایید و عنوانی مطلوب و همراستا با درخواست مخاطب قرار بدید. اگه از Google Ads استعمال می کنید از عنوانی مربوط به کلماتی که روشون تبلیغ رفتید استعمال فرمائید. تیتر شیت میتونه بدون نقص‌کننده تیتر تبلیغ باشه. بها پیشنهادی کسب‌وکار شما می بایست در تیتر شما بیان بشه. مثلا زمانی در وبسایت Uber وارد میشید، اولی عنوانی که در ورقه اساسی تارنما به چشمتون میخوره اینه:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.