یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

آیا بین +1 گوگل و ارتقاء رتبه سایت ها ارتباطی وجود دارد؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

آیا بین +1 گوگل و ارتقاء رتبه سایت ها ارتباطی وجود دارد؟

۱,۰۲۶ بازديد

تارنما موز دات کام که یک کدام از منابع دارای اعتبار بهینه سازی به حساب آورده می شود، نوشته‌علمی ای سئو در مشهد  به مداد سایرس شپارد منتشر کرد که در آن داعیه گردیده بود در میان +1 گوگل و ارتقا مرتبه وب سایت ها رابطه شگفت انگیزی وجود داراست.آیا این حقیقت داراست
چندین سالی میباشد که مباحث seo - تحت عنوان گروه تکنیک ها و رویکردهایی که به هدف ها مشخصی می اندیشد - در محافل مجازی دوستداران اکثری برای خویش پیدا نموده است.

هر چندین seo ناظر به «جستجوگرهای اینترنتی» میباشد اما ازآنجاکه «گوگل» یکه تاز بلاعزل موتورهای کاوش میباشد، مباحثی که به نوعی با غول کاوش رابطه پیدا می نماید، بیشتر آیتم اعتنا خوانند‌گان و صاحب و مالک نظران قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر گوگل کلیه تکنیک ها و ترفندهای بهینه سازی را فاش نمی نماید چون بدون اغراض مالی، از این می ترسد که مبادا این تکنیک ها آیتم سوء استعمال اسپمرها و وبمسترهای تنبلی که می‌خواهند بالاتر از طرق عادی و مجاز، یک شبه ره صد ساله فرآیند قرار بگیرد.

تارنما موز دات کام (moz.com) که یک کدام از منابع دارای اعتبار seo به حساب آورده می شود، چندی قبل نوشته ی علمی ای به مداد سایرس شپارد (Cyrus Shepard) منتشر کرد که در آن داعیه گردیده بود فی مابین +1 گوگل و افزایش مرتبه وبسایت ها، رابطه شگفت انگیزی وجود دارااست.

فورا بعد از تکثیر این نوشته دیدنی و خوش تیتر، دعوا ها و گفتگوهای متعددی به خط مش به زمین خورد.

مولف در‌این نوشته‌ی علمی داعیه کرده که به اشتراک گذاری های گوگل پلاس (یا این که به عبارتی +1 که «پلاس وان» خوانده می گردد) رابطه و تاثیر مستقیمی بر بالا رفتن سکو تارنما نزد گوگل دارااست.

به عبارت دیگر هر چه یک مقاله بیشتر میان یوزرها گوگل پلاس دست به دست بچرخد، آن مقاله و وب سایت صاحبخانه آن، از حیث گوگل اعتبار و اهمیت بیشتری می‌یابد.

آقای شپارد بر این اعتقاد میباشد که پست های به اشتراک نهاده گردیده در گوگل پلاس فورا بعداز تکثیر، بوسیله روبات های گوگل جستجو و ایندکس می‌گردد.

مت کاتس (Matt Cutts) یکی‌از مهندسین پررنگ و اسم آشنای گوگل و یکی‌از تاثیرگذاران قسمت سئوی این موسسه، بالافاصله نسبت بدین زمینه برخورد نشان اعطا کرد. ایشان یکسری روز آنگاه در یک پست اینترنتی، خطا بودن این داعیه را اعلام نمود و اظهار‌کرد که در دو سال پیش نیز همین داعیه راجع‌به به اشتراک گذاری های چهره بوک مطرح گردیده بود.

ایشان همینطور اشاره کرده که ابزار نویسندگی گوگل (Google Authorship) نیز در جایگاه دهی وب سایت ها تاثیرگذار میباشد.

ارزیابی روایت

شاید بهتر بود تالیف کننده، این مقاله را در قالب یک نظریه و تئوری ارائه می‌کرد و آن را یک حقیقت جزمی تلقی نمی نمود.

نوشتار دیدنی آقای شپارد، دقت بخش اعظمی از سئوکارها و متخصصین را به خویش جلب کرد.

مت کاتس (Matt Cutts) یکی مهندسین پر رنگ و اسم آشنای گوگل و یک کدام از تاثیرگذاران قسمت سئوی این موسسه، بالافاصله نسبت بدین مورد عکس العمل نشان اعطا کرد.

ایشان چندین روز بعد از آن در یک پست اینترنتی، غلط بودن این داعیه را اعلام نمود و اعلام کرد که در دو سال پیش نیز همین داعیه در مورد به اشتراک گذاری های رخ بوک مطرح گردیده بود.

زرنگ فیشکین (Rand Fishkin) یکی‌از صورت های شناخته گردیده seo و رئیس وبسایت سئوموز (SEOmoz) در جریان کنفرانس SMX Advanced search در سال 2011 گفته بود: یکی جذاب ترین یافته های اینجانب از تجزیه و چک Ranking Factors سال 2011 این میباشد که دربین به اشتراک گذاری های صورت بوک و شرایط وب سایت ها در جستجوهای Google US رابطه تنگاتنگی وجود دارااست.

آقای تیزهوش مدعا گردیده بود که گوگل به طوری از انحاء به داده ها رخ بوک دسترسی دارااست.

تئوری خطا؟

آقای کاتس میگوید در حالتی که شما یک محتوای دیدنی ساخت فرمائید: عموم به آن پیوند میدهند، آن را لایک می نمایند، در صورت بوک به اشتراک می‌گذارند، به آن +1 می‌دهند و غیره؛ اما این به آن معنا وجود ندارد که گوگل از این علائم اجتماعی در جایگاه دهی وب سایت ها استعمال می نماید.

وی می‌گوید عوض اینکه به چنین تجزیه و محاسبه هایی بپردازید، بهتر میباشد وقت خویش را برای ساخت محتواهای عالی صرف نمائید.

براین اساس به حیث میرسد آقای کاتس نیز با بخش اعظمی از کارشناسان بهینه سازی هم عقیده میباشد: یکی شایسته ترین روش های بهبود جایگاه تارنما ها، همانا ساخت و ساز محتواهای کیفیت بالا میباشد.

آقای کاتس در نصیب دیگری از سخنانش خاطرنشان کرده یک متخصص دیگر seo، محاسبه های موشکافانه ای در زمینه‌ی تاثیر یا این که عدم تاثیر +1ها بر سکو وبسایت ها انجام داده که حاصل آن احتمالاً طی یک یا این که دو ماه آینده منتشر گردد.

این متخصص گوگل گفتگوها مشابهی را سال قبل در جریان کنفراس SES که در سانفرانسیسکو برگزار شد اظهار نمود.

ایشان گفته بود گوگل هنوز بها و اهمیت متعددی برای +1ها قائل نشده میباشد.

به حیث می‌رسد خط مش گوگل از آن مدت تا کنون تغییر‌و تحول چندانی به خویش ندیده میباشد. www.ParsCms.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.