دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

سئو ویدیو چیست؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

سئو ویدیو چیست؟

۱,۰۳۶ بازديد

صفحاتی که از ویدئو برخوردار می‌باشند، معمولا مرتبه های خیر را کسب می نمایند و مخاطبان رغبت بیشتری به مشاهده این قبیل صفحه ها دارا هستند. در آپ دیت های تازه گوگل نیز بدین نکته اشاره شده‌است. خوب میباشد بدانید که گوگل سفارش می نماید هر تارنما یک بخشی دربرگیرنده کلیپ داشته باشد و سفارش می نماید که‌این ویدیوها مطلقا بوسیله عده ای که مدیریت وبسایت می‌باشند تهیه و تنظیم گردیده و اختصاصی باشند.

بهینه سازی کلیپ چه می باشد؟
برای اینکه کلیپ در وبسایت خویش قرار دهید باید قواعدی را رعایت فرمائید. به گروه قواعد و اقداماتی که در مورد سئو ویدیوها برای موتورهای کاوش انجام می‌شود، اصطلاحا seo کلیپ می‌گویند.

نکات کلیدی در seo کلیپ
محل مطلوب برای لود ویدئو
برای لود کلیپ در وبسایت دو طرز وجود دارااست. طرز نخستین استعمال از وبسایت های اشتراک گذاری ویدئو مانند یوتیوب و یا این که آپارات است. به‌این شکل که شما کلیپ آیتم نظرتان را درین وب سایت ها بار گذاری نموده و به ازای آن یک کد آی قاب اخذ میکنید و در تارنما خویش قرار می دهید. در‌این‌صورت‌ کلیپ در وب سایت شما نشان داده میشود ولی زمانی یوزرها ویدئو را play می نمایند، ویدئو را در تارنما آپارات و یا این که یوتیوب مشاهده می نمایند. دقیقا به عبارتی جایی که ویدئو را لود کرده اید!

نحوه دوم این میباشد که کلیپ را مستقیما در وب سایت خویش لود فرمائید. دراین‌صورت یوزرها بی واسطه ویدئو را از تارنما شما مشاهده می نمایند. این طریق برای seo وب سایت بسیار بهتر از طریق نخستین است. ممکن میباشد تصور شما این باشد که در صورتی کلیپ را در تارنما آپارات و یوتیوب بار گذاری نمائید در فضای هاست خویش صرفه جویی نموده و هزینه ها را کاهش داده اید، این اندیشه صحت دارد البته خوب میباشد بدانید که در این صورت شما دارید سئوی تارنما آپارات و یوتیوب را بهبود می‌بخشید خیر سئوی تارنما خودتان را!

براین اساس بهتر میباشد از طریق دوم برای بار گذاری ویدیوها به کارگیری فرمائید تا گوگل تنها وب سایت شمارا مد حیث قرار دهد و در نتیجه ها کاوش چشم گردید.

فرمت مطلوب ویدئو
غرض از seo در واقع راحتی یوزرها میباشد و دقت داشته باشید که بایستی سئو وب سایت را برای یوزرها انجام دهید خیر گوگل! چون گوگل هر سایتی را که یوزرها برخورد خیر و خوبی نسبت به آن نشان دهند، تایید و در حاصل کاوش اکران میدهد. فرمت های mp4 و webm شایسته ترین فرمت ها برای لود کلیپ در تارنما می‌باشند. پوشه های mp4 معمولا باکیفیت و وسعت یه خرده دارا‌هستند، شناخته گردیده خیس می‌باشند و به وسیله اکثر دستگاه ها و مرورگرها پشتیبانی میگردند.

به کارگیری از تصویر بندانگشتی برای کلیپ
برای ویدیوها یک تصویر بندانگشتی (Thumbnail) تخصیص دهید. این تصویر بایستی مربوط به مسئله ویدئو، معدود وسعت و اما بسیار کیفیت بالا باشد. یوزرها در صدر این تصویر را مشاهده می نمایند پس بایستی تصویر به طوری باشد که آنان‌را ترغیب به مشاهده ی فیلم کند.

اشتراک ویدیوها در شبکه های مردمی
عملکرد نمایید ویدیوها و محتوای وبسایت خویش را در شبکه‌های‌عمومی نظیر تلگرام، اینستاگرام و ... به اشتراگ بگذارید. اینکار به شدت تاثیر مثبتی در بهبود سئوی تارنما خواهد گذاشت بهترین سئو کار چون به صورت غیر بی واسطه مخاطبان متعددی را جذب میکنید.

وسعت و کیفیت کلیپ
ویدیویی که کیفیت نداشته باشد، به وسیله یوزرها چشم نمیشود. در حالتی که در وبسایت خویش از ویدیوهایی کیفیت خوب معدود و وسعت بالا استعمال کنید خیر صرفا تاثیر مثبتی ندارد بلکه به شدت روی seo تارنما تاثیر منفی می‌گذارد چون نرخ پریدن یوزرها از وبسایت شما‌را بالا می‌برد و در فیض ترافیک وب سایت کاهش می‌یابد.

عدم به کار گیری از ویدیوهای طولانی
بخاطر داشته باشید که ارتفاع محتوای ویدیویی نباید از یک حدی بیشتر باشد. فکر کنید ویدیویی برای فراگیری یک قسمت از تارنما خویش تنظیم نموده و بار گذاری نموده اید. در حالتی‌که این ویدئو خیلی طولانی باشد برای مثال 1 ساعت، عموما یوزرها از دیدن آن صرف لحاظ کرده و درپی ویدیویی میروند که کوتاه خیس باشد و زودتر آنها‌را به مقصود برساند. برای مثال ای دیگر، فرض فرمایید ویدیویی برای معرفی یک جنس در تارنما قرار داده اید و این ویدئو در 20 دقیقه فرآورده را معرفی می نماید. واضح میباشد که برهه زمانی متعددی میباشد و یوزرها تا پایان کلیپ را دنبال نمیکنند. براین اساس بسته به کاربرد و مقصود کلیپ بایستی ارتفاع و مقطع دوران آن نیز مطلوب در لحاظ گرفته خواهد شد. هر چه ویدئو کوتاه خیس و هدفمندتر باشد یوزرها رغبت بیشتری به مشاهده، اشتراک گذاری و همین طور دانلود آن خواهند داشت.

عدم به کار گیری از ویدیوهای تکراری در صفحه های
از ویدیوهای تکراری در صفحه های تارنما خویش به کار گیری نکنید. ویدیوها بایستی مربوط به قضیه شیت قرار داده شوند و به کار گیری از ویدیوهای تکراری تاثیر خیر بر روی بهینه سازی وب سایت شما ندارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.