یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

گوگل چگونه متن ها را خوانده و درک می کند؟

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

گوگل چگونه متن ها را خوانده و درک می کند؟

۹۵۰ بازديد

گوگل چه‌طور متون را خوانده و فهم می نماید؟ آیا به هیچ وجه متن‌ها را فهم و شعور می نماید؟  سئو در مشهد  با ما یاور باشید تا به جواب این سوالهای برسیم. در سبز وردپرس، ما مطالب اکثری را درباره با نحوه تایپ کردن و خوانا بودن مطالب مان منتشر کردیم. در لحاظ ما این قضیه یکی‌از مهم‌ترین نکات مرتبط با seo و seo تارنما شما می‌باشد. در واقع متن و مطالب شما می بایست نیاز یوزرها تان را به خیر برطرف نمایند، در شرایطی که این طور باشد، این فرمان به سکو بندی و امتیاز بهتر وبسایت شما یاری شایانی خواهد کرد. با این حالا، کم کم درخصوص چگونگی تلاوت و فهم متن ها به وسیله گوگل و دیگر موتورهای کاوش سخن کرده ایم. درین پست با هم چک می‌کنیم که چه چیزهایی درمورد این که گوگل چه‌گونه متن های آنلاین را نظارت می نماید می‌دانیم.

آیا ما مطمئنیم که گوگل متن را فهم می نماید؟

ما میدانیم که گوگل متن‌ها را تا حدودی فهم می نماید. پاره ای در موردش تصور کنید: یکی‌از مهمترین مواقعی که گوگل بایستی انجام دهد این میباشد که آن چه را که استفاده کننده در نوار کاوش وارد می نماید را با حاصل جستجوی خویش مطابقت و همخوانی دهد. شفاف میباشد فقط سیگنال های مرتبط با مخاطب وجود ندارد که به گوگل امداد می نماید تا این فعالیت را انجام دهد.

همینطور می‌دانیم که ممکن میباشد برای یک عبارتی که در متن‌ها خویش به کار گیری نمیکنید هم امتیاز بگیرید.

ولی این مورد به طور کامل روشن میباشد که گوگل از الگوریتم های خاصی برای تلاوت و چک متن‌ها وبسایت ها به کارگیری می نماید تا بتواند مبنی بر آن چه که یوزرها در نوار کاوش سرچ می نمایند، شایسته ترین حاصل را ارائه دهد.

شرایط کنونی چه کاری میتونیم انجام بدیم؟

ما حقیقتا نمی دانیم که گوگل چه‌گونه متون را تحلیل کرده و آنان‌را شعور می نماید. درواقع این اطلاعاتی وجود ندارد که به طور آزاد در چنگ یوزرها قرار داشته باشد و هر کسی درباره ی آن بداند. همینطور می‌دانیم که از نتیجه ها کاوش قضاوت می‌گردد که شغل های متعددی نیز هنوز باقیمانده تا صورت پذیرد. البته گشوده هم سرنخ هایی وجود داراست که به ما یاری می نمایند یه خرده این قضیه را فهم و شعور کنیم. ما میدانیم که گوگل قدم های بزرگی را برای ادراک مفاهیم محتوای تارنما ها تاکنون برداشته میباشد. از این قضیه هم مطلع هستیم که چه طور کلمه ها و مفاهیم را به هم دارای ربط می نماید. با در لحاظ تصاحب کردن اینکه چه طور صفحه های نتیجه ها کاوش عوض شده اند.


واژه های شبیه و دارای ارتباط
یکی‌از تکنیک های جالبی که گوگل یک ریز الگوریتم را برای آن تثبیت کرده و روی آنها عمل نموده است، تکنیک مکان گذاری واژه میباشد. یعنی به مکان آن واژه و کلمه آیا میشه واژه و کلمه دیگری هم به کار گرفت؟ این چیزی میباشد که رخداد می افتد: به یک نرم‌افزار کامپیوتری مقدار مشخصی متن داده میشود. بعد این اپ لغات را در آن متن تجزیه و چک می نماید و انتخاب می نماید که چه عبارات با هم مطابقت و همخوانی دارا هستند. آنگاه، هر واژه را به یکسری از اعداد ترجمه می نماید. این اذن می‌دهد تا کلمه ها تحت عنوان یک نقطه در اطراف در یک نمودار، مثلا یک طرح پراکندگی باشند. این نمودار نشان میدهد چه کلمه هایی به چه طریق ای دارای ارتباط می باشند. در صورتیکه بخواهیم با جزییات بیشتر ذکر کنیم، مسافت در بین لغات را نشان میدهد، مثل یک کهکشان که از عبارات درست شده میباشد. برای مثال، یک واژه و کلمه مانند “کلمه ها کلیدی” در‌این اطراف بسیار در حدود “نسخه برداری رایت” خواهد بود تا این که در حدود “ظروف آشپزخانه” باشد.

مقصود اساسی این میباشد که گوگل متوجه گردد کلماتی که شما در نوشته ی علمی تان به کارگیری کردید با چه کلماتی هم خوانواده یا این که شبیه و یا این که مساوی هم می‌باشند.

نکته ی جالبی که وجود داراست، این میباشد که شما می‌توانید این عمل را خیر تنها برای کلمه ها، بلکه برای لغات، جملا‌ت و گزاره ها نیز انجام دهید. هرچه اندازه اطلاعاتی که شما به ای اپلیکیشن می دهید گسترده خیس باشد، قادر است بهتر این کلمه ها را طبقه بندی و معنی و کاری که آنها انجام می‌دهند را بهتر ادراک نماید. و شما چه می‌دانید، گوگل مقر داده ای از مجموع وب دارااست. نظرتان راجع‌به گروه داده (dataset) بدین بزرگی چه می باشد؟ با یک تیم داده ای مثل این، قابلیت ساخت‌و‌ساز سبک های قابل اعتماد وجود دارااست که پیش گویی و قیمت گذاری متن و موضوع را محاسبه می نمایند.

جست‌وجو های دارای ربط
از مکان گذاری لغات، این تنها گامی کوچک به سوی مضمون‌ نهاد های دارای ربط میباشد. بیایید نگاهی به نتیجه ها کاوش برای نشان دادن مواقعی که مرتبط با آن هاست، نگاهی بیندازیم. در شرایطی‌که شما در نوار جستجوی گوگل عبارت “ماکارونی” را تایپ فرمائید، در نصیب ذیل نوار جستجوی گوگل میبینید که چندین rich card به شما اکران داده شود که همگی ان ها با عبارت ماکارونی دارای ارتباط بوده و در واقع مشتمل بر گونه های اسپاگتی نیز میباشند.


سازمانهای مربوطه که گوگل تثبیت نموده است، در واقع مقر داده ایندکس ارگان های مربوطه را بیان می نماید. این مقر داده ای میباشد که در آن مفاهیم یا این که نهادهایی مانند اسپاگتی ذخیره میگردند. این نهادها نیز دارنده خصوصیت هایی می‌باشند. از جمله، Lasagna، یک نوع از خانواده ماکارونی میباشد. این نوع از خمیر تنظیم می‌گردد. و این که یک نوع خوراک میباشد. در حال حاضر، با تجزیه و بررسی خصوصیت های این نهادها، می قدرت آن‌ها‌را به طور گونه های مختلفی دسته بندی و طبقه بندی کرد. این دستور به گوگل اذن میدهد تا بهتر بتواند چگونگی رابطه کلمه ها و در غایت بتواند بهتر متن را فهم نماید.

فیض گیری عملی
اینک، همگی مواقعی که بیان کردیم مارا به دو نقطه بسیار اساسی هدایت می نمایند:

1- در‌حالتی که گوگل به نوعی متن را فهم و شعور نماید، احتمال دارااست که متن را نیز محاسبه و قضاوت نماید. بدین ترتیب هر چقدر که شما طبق روش تاءمل و مفاهیمی که گوگل بهتر تشخیص داده پیش بروید و آنها‌را اسکن نمایید، بخت بهتری خواهید داشت. بدین ترتیب نسخه برداری با محدوده ای کوچک و محدود، عمل جالبی نخواهد بود. شما بایستی موضوعی را که به آن میپردازید و می نویسید را تماما پوشش دهید. و در مقیاس عظیم خیس، پوشش مفاهیم دارای ربط و ارائه بدون نقص عمل در تارنما تان، اقتدار شمارا درباره‌ی موضوعی که در آن تخصص دارید تقویت می نماید.

گوگل نوشته‌ی‌علمی های اسکن گردیده را نیز شعور میکند و با جا به جایی جمله‌ها نمیتوانید گوگل را فریب دهید.



2- متن بی آلایش خیس که به وضوح ارتباط فی مابین مفاهیم را نشان میدهد، خیر فقط به خوا‌نندگان شما بهره می‌رساند، بلکه به گوگل نیز امداد می نماید. تایپ کردن متن ها ومطالبی که ساختار یک دست و ناکارآمدی دارا هستند، هم برای بشر ها و هم برای ماشین ها نقص‌ ساز خواهند بود و هیچ کدام آن را فهم و شعور نخواهند کرد، به این ترتیب شما امتیاز بزرگی را از دست خواهید بخشید. می‌توانید با دقت بر روی موردها پایین می‌توانید محبوبیت بیشتری را از موتورهای کاوش بدست آورده و به آنان یاری فرمایید تا بهتر متن شمارا فهم و شعور نمایند :

متن شما به راحتی قابل قرائت باشد (یعنی، متن خویش را آنقدر ریلکس و به شکلی بنویسید که به راحتی قابل قرائت بوده و از توشه مثبت پیام آن هم معدود نشود)
ساختار خوب (به‌این مضمون‌ افزودن تیترهای دارای ربط و درست)
متن خوب (در معنای افزودن توضیحات عالی که به وضوح نشان دهد آن چه که شما می‌گویید چه می‌باشد و چطور با مورد شناخته گردیده دارای ارتباط میباشد)
گوگل متن های ساختارمند و منظم را نیز تشخیص میدهد و امتیاز مثبت برای آن در لحاظ می گیرد

هرچه مواقعی را که گفتیم بهتر انجام دهید، یوزرها و موتورهای کاوش مانند گوگل بیشتر شیفته مطالب شما خواهند شد و این چنین یاری می‌کنید که شل خیس متن ها شمارا ادراک کرده و در انتها تلاش نمایند که با شما یار باشند. به خصوص به دلیل آنکه گوگل به حیث می‌رسد در اکنون تولید مدلی میباشد که مشابه سازی شیوه ما بشر ها در پردازش گویش و داده ها را انجام می‌دهد. و آری، افزودن لغات کلیدی به متن هنوز هم به گوگل یاری می نماید تا شیت شمارا به یک عبارت منطبق بدهد.

گوگل می خواهد یک خواننده باشد
در غایت، پیام این میباشد که : گوگل سعی می نماید تا هر چه زودتر مشابه یک خواننده حقیقی مطالب باشد. با تایپ کردن محتوای بی نیاز که به نیکی ساختار یافته، به راحتی خوانده می گردد و به وضوح در متن قضیه قرار گرفته میباشد، شما بخت تان را در عملکردی بهتر در حاصل جستجوی گوگل خواهید داشت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.