جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

مزایای سئو در تغییر به پروتکل HTTPS

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

مزایای سئو در تغییر به پروتکل HTTPS

۹۶۲ بازديد

پروتکل HTTPS و حیث گوگل
مکان تعجب وجود ندارد که گوگل وبسایت های دارنده پروتکل HTTPS را ترجیح میدهد.  سئو در مشهد  این موضوع به جهت تامین امنیت بیشتر داده ها در تبادل فی مابین یوزرها و سرور وب سایت است. با این حالا بایستی فهم نمایید که دریافت گواهینامه امنیتی برای وبسایت ممکن میباشد پاره ای سخت باشد. به همین ادله میباشد که گوگل جایگاه بالاتری را برای این سیرتکامل وب سایت ها در حیث می‌گیرد. به دلیل آنکه انرژی و هزینه بیشتری را برای تامین امنیت وبسایت صرف کرده اند.

زمانی یک تارنما گواهینامه امنیتی از یک صادر کننده اخذ می نماید، آن صادر کننده تحت عنوان تامین کننده امنیت و فرد سوم این رابطه، بازی نقش می نماید. هنگامی مرورگر شما به یک تارنما دارنده گواهینامه امنیتی میرسد، داده ها آن را با صادر کننده آن آنالیز کرده و در شکل به چنگ آوردن تاییده، رابطه امن را ساخت می نماید. کاربری که تفاوت دربین این دو نوع پروتکل را می شناسد با وقار بیشتری به خرید و تبادل داده با این وبسایت میپردازد.

طبق اطلاعیه گوگل که در اولِ مقاله به آن اشاره شد، گوگل از داشتن پروتکل HTTPS تحت عنوان یک فاکتور مثبت در مرتبه دهی تارنما ها استعمال می نماید. از چک وب سایت ها در کلمه ها کلیدی متفاوت نیز به طور کامل پیداست که گوگل به وبسایت های دارنده پروتکل HTTPS مرتبه بهتری نسبت به وب سایت های سوای این پروتکل، میدهد. بدین ترتیب تغییر‌و تحول پروتکل وب سایت از HTTP به HTTPS برای هر سیرتکامل سایتی، فعالیت تماما عاقلانه ای به حیث می‌رسد.

به طور با جزییات بیشتر، داده هایی که از روش پروتکل HTTPS پیامبر میشوند به واسطه پروتکل TLS ایمن می‌شوند. پروتکل TLS سه لایه امنیتی به داده اضافه می نماید که عبارتند از:

کدگذاری: کد گذاری داده برای هرچه بیشتر ایمن کردن آن.

حفاظت داده: پرهیز از تخریب یا این که دست کاری اطلاعات در زمان مراحل انتقال.

اعتبارسنجی: تایید سایت متبوع مخاطب و ثابت عدم ریدایرکت شدن آن به نشانی دیگر.

گوگل اعلام نموده است که تارنما های دارنده پروتکل HTTPS به خیال این سه لایه امنیتی از امتیاز بیشتری در هنگام مرتبه دهی برخوردارند. ولی همچنان پارامتر محتوا بسیار مهمتر و مالامال اهمیت از پارامتر HTTPS در بهینه سازی تارنما میباشد. پژوهش ها نیز نشان می دهد که معمولا تارنما های دارنده HTTPS درصد بسیار یه خرده از وب سایت های اسپم را تشکیل میدهند و این خویش میتواند اعتبار ضمنی در ذهن استفاده کننده ساخت و ساز نماید. به عبارتی پژوهش ها نیز پیش گویی می نماید که گوگل در آینده بها پروتکل HTTPS را بیشتراز پیش نماید، به این دلیل‌که این وب سایت ها امنیت یوزرها را محافظت می نمایند.

مزایای بهینه سازی در تغییر‌و تحول به پروتکل HTTPS
به طور کامل پر‌نور میباشد که با به روز پروتکل تارنما از HTTP به HTTPS امنیت وب سایت فراتر رفته و جز وبسایت های دوستداشتنی گوگل قرار می‌گیرد. علاوه بر این، این عمل امتیازات دیگری نیز دارااست که به ذکر آنان می‌پردازیم.

ارتقا سکو تارنما

ارتقا سکو تارنما یکی مزیت های این تغییر تحول هست و همان گونه که گوگل نیز تایید نموده است با به کار گیری از پروتکل HTTPS یه خرده ارتقاء جایگاه را احساس خواهید کرد. هر تعدادی که‌این ارتقاء مرتبه اندک هست و تفکیک تاثیر آن با بقیه تکنیک های بهینه سازی یه خرده طاقت فرسا میباشد، ولی این موضوع تماما ثابت گردیده میباشد. به علاوه همانگونه که مطرح شد، اثر پروتکل HTTPS بر روی seo، در آینده نیز مطمئنا بیشتر گردد.

ارجاع اطلاعات

هنگامی که ترافیک اینترنتی وارد یک تارنما دارنده پروتکل HTTPS می شود، داده ها امنیتی مرتبط با ارجاع اطلاعات ذخیره می‌گردد. این روند به طور کامل مغایر پروتکل HTTP هست که در آن ترافیک وارداتی به تارنما سوای داده ها مرجع میباشد و بی واسطه به حیث می رسد.

امنیت و اطراف فردی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.