جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

استفاده از الگوریتم های گوگل

در این وبلاگ مقالات رسمی و تخصصی سئو سایت منتشر می شود

استفاده از الگوریتم های گوگل

۹۳۴ بازديد

پیش اکران کافئین (Caffeine) در آگوست سال 2009 (تایید نشده)
این یک پیش اکران از تعدادی تغییرات زیرساختی بود که گوگل آن را در سال 2009 آغاز کرد.  بهترین سئو کار   طبق داده ها منتشر گردیده، غرض از مقدمه این تغییرات، ارتقا سرعت ایندکس مطالب و یک‌سری دیگر از هدف ها فنی بود.

Google Suggest در ۱ آگوست سال ۲۰۰۸ (تأیید گردیده)
این هم اساسا یک الگوریتم گوگل وجود ندارد، بلکه تغییراتی در فریم کاوش بود. احتمالا چشم اید که در طول کاوش یک عبارت در گوگل، خویش موتور کاوش گوگل هم به شما عبارت های مرتبطی را اکران می دهد. برای مثال در حالتی‌که عبارت یادگرفتن seo را تایپ نمایید، خویش گوگل عبارت هایی مثل:

فراگیری بهینه سازی در گوگل،
یادگرفتن seo وردپرس،
فراگیری seo بدون پول،
و…
کاملترین بررسی لیست بهینه سازی 2020 | محاسبه لیست طلایی بهینه سازی
که از جستجوهای دارای ربط یوزرها برداشت گردیده را به شما اکران می دهد. این تغییرات در سال 2008 و با اسم گوگل ساجست انجام شد.

جستجوی جامع (Universal Search) در می سال 2007 (تایید گردیده)
جستجوی جامع یا این که Universal Search یک به روز یا این که الگوریتم گوگل نبود، بلکه تغییراتی در نتیجه ها کاوش یا این که به عبارتی serp بود که بوسیله گوگل اعمال شد. پس از این تغییرات، دیگر حاصل جستجوی گوگل فقط به 10 تارنما محدود نمیشدند. بلکه مواقعی مثل نتیجه ها کسب و شغل های محلی، تصاویر، خبر ها و… هم به آن اضافه شدند تا مخاطب بتواند یک جستجوی جامع و کاربردی را به امداد گوگل تجربه نماید.

Big Daddy در ۱ دسامبر سال ۲۰۰۵ (تأیید گردیده)
big daddy در سال 2005 ابتدا و نسبتاً تا 2006 ادامه داشت. این یک آپ دیت فنی بود که تمرکز خودش را روی رئیس urlها، ریدایرکت های 301 و 302 و تعدادی آیتم فنی دیگر قرار اعطا کرد.

ریدایرکت به معنای انتقال استفاده کننده و ربات های موتور کاوش از یک شیت تارنما به کاغذ دیگر به طور خود کار میباشد. در شرایطی‌که در باب مضمون‌ آن داده ها کافی ندارید، نوشته‌ی‌علمی ریدایرکت چه می‌باشد در فرین آکادمی را مطالعه فرمایید.

Jagger در اکتبر 2005
این چندین آپ دیت های الگوریتم گوگل بود که به گذر زمان روی حاصل اعمال شد. کار مهم jagger رویا رویی با لینک و پیوند های فرنگی بی کیفیت مثل لینک و پیوند های اسپم، مزارع پیوند، پیوند های خریداری گردیده و مبلغی و… بود. این آپ تو دیت ها در 3 مرحله روی نتیجه ها اعمال گردیده و تاثیر گذاشتند.

xml sitemap در ژوئن سال 2005 (تایید گردیده)
قبلا وبمستران ناچار بودند وبسایت مپ وبسایت خودشان را به گویش html و از روش خویش تارنما به موتور کاوش معرفی نمایند. البته بعداز این تغییر تحول، گوگل به آنان اذن بخشید تا وبسایت مپ را به گویش xml و از روش سرچ کنسول بدین موتور کاوش معرفی نمایند. در صورتیکه درخصوص تارنما مپ داده ها کافی ندارید، نوشته ی علمی آن را در فرین آکادمی مطالعه فرمائید.

Personalized Search یا این که کاوش فردی گردیده در ژوئن 2005 (تایید گردیده)
این یک مقدمه برای فردی سازی کردن جستجوی یوزرها بود که در سال 2005 انجام شد. (اینکه حاصل کاوش هر استفاده کننده با استفاده کننده دیگر نسبت به کردار و علایق خودش مختلف باشد.) ولی در اولِ منش، این الگوریتم تفاوت متعددی در حاصل کاوش ساخت‌و‌ساز نکرد البته در هر حالا بستر ساز آینده این تغییر‌و تحول اصلی بود.

Nofollow در ژانویه سال 2005 (تایید گردیده)
نوفالو یک خصوصیت مرتبط با پیوند ها بود خیر یک به روز الگوریتمی. در سال 2005، موتورهای کاوش گوگل، یاهو و کمپانی مایکروسافت بر رمز این خصوصیت توافق کردند تا بتوانند با افزودن آن به پیوند های سطح اینترنت، بهتر از گذشته لینک و پیوند های اسپم و بی کیفیت را شناسایی کرده و اثر محتوای بی بها را کاهش دهند. به امداد خصوصیت نوفالو، صاحب و مالک تارنما به موتور کاوش میفهماند که لینک و پیوند منتشر گردیده از تارنما منرا تحت عنوان یک معرفی در لحاظ نگیر و اعتباری از اینجانب به تارنما مقصد انتقال نده.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.